Παρά τις αρχικές ενδείξεις ότι οι αυξήσεις των τιμών επιβραδύνονται, οι λιανοπωλητές παγκοσμίως εξακολουθούν να ανησυχούν για τον πληθωρισμό που μειώνει τις καταναλωτικές δαπάνες, σύμφωνα με έρευνα της Boston Consulting Group.
Στην Ευρώπη οι λιανοπωλητές αντιμετωπίζουν επιβράδυνση των πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές, που πιέζονται από τους υψηλούς λογαριασμούς ενέργειας, ξοδεύουν λιγότερα χρήματα για ρούχα και αγοράζουν φθηνότερα τρόφιμα.
Συνολικά, η αύξηση του κόστους των αγαθών, η μείωση των καταναλωτικών δαπανών και τα απρόβλεπτα ζητήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού ήταν οι κορυφαίες ανησυχίες για τα 561 παγκόσμια στελέχη, διευθυντές και διευθυντές λιανικού εμπορίου που συμμετείχαν σε έρευνα της BCG, που δημοσίευσε τη σχετική έκθεση ενόψει του συνεδρίου World Retail Congress.
Η μετακύλιση του υψηλότερου κόστους στους καταναλωτές είναι πιθανό να συνεχιστεί: Το 72% των ερωτηθέντων αναμένουν ότι οι καταναλωτές θα είναι πιο ευάλωτοι στις τιμές φέτος.
«Αυτό περιορίζει τις επιλογές που έχουν οι λιανοπωλητές να ανακτήσουν και να καταπολεμήσουν το υψηλό κόστος εισροών και δημιουργεί νέες δυσκολίες που πρέπει να αντιμετωπίσουν, όπως η μετατόπιση της συμπεριφοράς των καταναλωτών προς συγκεκριμένα προϊόντα και τμήματα πελατών», αναφέρει η BCG στην έκθεση.
Όταν αγοράζουν είδη παντοπωλείου, για παράδειγμα, οι καταναλωτές στη Βρετανία δίνουν προτεραιότητα στην τιμή κι αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις στη διατροφή.
Τεχνητή νοημοσύνη
Εκτός από τις ανατιμήσεις και τις διαπραγματεύσεις με τους προμηθευτές, οι λιανοπωλητές πρέπει να γίνουν πιο δημιουργικοί για να κρατήσουν τους καταναλωτές, π.χ. με προσφορές και βελτιώσεις στην online εμπειρία των πελατών, σύμφωνα με την έρευνα.
Οι συντάκτες της έκθεσης δήλωσαν ότι οι λιανοπωλητές θα πρέπει να επενδύσουν στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) για να βελτιώσουν τις στρατηγικές τιμολόγησης και μάρκετινγκ.
«Οι περισσότεροι λιανοπωλητές εκτός Ασίας παραμελούν την τεχνητή νοημοσύνη και χάνουν τα πιθανά πρόσθετα οφέλη που προσφέρει», ανέφεραν.
Η Ασία ήταν ένα φωτεινό σημείο όσον αφορά τις προσδοκίες των λιανοπωλητών, με το 76% των ερωτηθέντων στην έρευνα να αναμένουν ότι η οικονομία της περιοχής θα αναπτυχθεί φέτος μετά την επιστροφή της Κίνας στην κανονικότητα.
Οι λιανοπωλητές ήταν πιο αισιόδοξοι για τη Βόρεια Αμερική με το 68% να προβλέπει ανάπτυξη, ενώ το ποσοστό αυτό για την Ευρώπη φθάνει μόλις το 54%.
Με πληροφορίες από Reuters
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!