Εκτός της επίσημης ατζέντας του διήμερου ευρωπαϊκού συμβουλίου, που ξεκινά αύριο, θα μείνει το ζήτημα των ενστάσεων της Γερμανίας στην απαγόρευση της πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Αν και η αιφνιδιαστική στροφή του Βερολίνου έχει προκαλέσει έντονη δυσφορία στις Βρυξέλλες και όχι μόνο, με αποτέλεσμα να είναι πιθανόν να τεθεί στο περιθώριο της συνάντησης.
Οι διαβουλεύσεις, εξάλλου, μεταξύ των Γερμανών και της Κομισιόν συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς προκειμένου να βρεθεί λύση. Όμως, αυτή δεν μπορεί να παρεκκλίνει σημαντικά από το σχέδιο που είχε ήδη εγκριθεί από την Κομισιόν, τα κράτη μέλη αλλά και την Ευρωβουλή.
Βάσει του σχεδίου αυτού, που επικυρώθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το Φεβρουάριο, τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ από το 2035 θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Η Γερμανία αν και είχε αρχικά δεχτεί την πρόταση, ξαφνικά από τον περασμένο μήνα άλλαξε άποψη, κάτι που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις τόσο στο εσωτερικό της κυβέρνησης συνασπισμού -οι Φιλελεύθεροι Δημοκράτες δρομολογούν την τροποποίηση- όσο και στο εσωτερικό της ΕΕ. Ζητούμενο από το Βερολίνο είναι μια τροποποίηση που θα ανοίγει το παράθυρο στους κινητήρες εσωτερικής καύσης που όμως θα τροφοδοτούνται από «πράσινα» καύσιμα.
Επισήμως η ατζέντα της Συνόδου θα επικεντρωθεί στο Ουκρανικό, σε θέματα οικονομίας και δημοσιονομικής πολιτικής (ήτοι την τροποποίηση του Συμφώνου Σταθερότητας) αλλά και στην τόνωση της ανταγωνιστικότητας (την προώθηση του Green Deal).
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!