Μετά από μια απουσία δύο δεκαετιών η Ford επιστρέφει στη Formula 1. Πρόκειται για μια επιλογή στρατηγικής σημασίας, καθώς θα «φωτίσει» τη νέα «πράσινη» εποχή στον κλάδο αυτοκινήτου δεδομένου πως από το 2026 θα τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες στην F1 που θα απαιτούν τη χρήση βιώσιμων καυσίμων.
Πραγματικά, η επιστροφή της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στους αγώνες ταχύτητας θα γίνει από το 2026 και καθώς η εταιρεία θα έχει δρομολογήσει τη στροφή της προς την ηλεκτροκίνηση με μια επένδυση άνω των 50 δισ. δολαρίων. Κοινώς μέσα από τις πίστες θα έχει την ευκαιρία για διαφήμιση, αλλά και επίδειξη της νέας τεχνολογίας που θα έχει αναπτύξει.
Πάντως, για να καλύψει την έλλειψη εμπειρίας στις πίστες μετά από την παρατεταμένη απουσία της θα συμπράξει με ένα μεγάλο όνομα του κλάδου, την Red Bull, παρέχοντας τις μηχανές για τα οχήματα των τωρινών πρωταθλητών της Red Bull Racing και της «αδελφής» ομάδας AlphaTauri. Η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών θα έχει διάρκεια τουλάχιστον μέχρι το 2030.
Θυμίζουμε πως η Ford εγκατέλειψε την F1 το 2004, μετά από πολύχρονη παρουσία και μεγάλο αριθμό πρωταθλημάτων. Μάλιστα, παρά την απουσία της εξακολουθεί να κατέχει τον τίτλο της τρίτης πιο επιτυχημένης εταιρείας κατασκευής μηχανών στην ιστορία της F1. Ωστόσο, η σύμπραξη της με την Red Bull θα διευκολύνει την ομαλή επιστροφή της.
Νέα εποχή
«Αυτή είναι η αρχή ενός νέου συναρπαστικού κεφαλαίου στην ιστορία της Ford στον κλάδο της μηχανοκίνησης που ξεκίνησε από τον προπάππου μου, όταν αυτός κέρδισε τον αγώνα που βοήθησε στη δημιουργία της εταιρείας» σχολίασε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Μπιλ Φορντ.
Το αυξημένο ενδιαφέρον του αμερικανικού κοινού για το μοναδικό θέαμα της F1 έχει οδηγήσει την ιδιοκτήτρια εταιρεία, την Liberty Media του Αμερικανού μεγιστάνα Τζον Μαλόουν, να αυξήσει τον αριθμό των αγώνων στις ΗΠΑ. Επίσης προχώρησε και σε αναδιάρθρωση του αθλήματος προκειμένου να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα του, δρομολογώντας αλλαγές στα κριτήρια των ομάδων και το ύψος των δαπανών που μπορούν να κάνουν. Αυτό έφερε πράγματι μια ενίσχυση του ενδιαφέροντος που αποτυπώθηκε και στα νούμερα.
Δεν είναι τυχαίο ότι κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εμφανίζονται να φλερτάρουν με την είσοδο τους στους αγώνες ταχύτητας, όπως η Volkswagen και η General Motors. Μάλιστα, η Audi, που ανήκει στο γκρουπ της VW, αγόρασε μικρό μερίδιο στην Sauber Group, που ήδη διαθέτει ομάδα στην F1.
Αυτός ήταν και ο λόγος που και η πλατφόρμα του Netflix επένδυσε στη σειρά Formula 1: Drive to Survive που ουσιαστικά παρουσιάζει όλες τις δραματικές και συγκινητικές στιγμές του αθλήματος.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!