Με το τέλος της πανδημίας οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες ήλπιζαν πως θα σταδιακά θα αρχίσουν και πάλι να ανακάμπτουν. Είχαν δε, μεγάλες προσδοκίες για τη φετινή εορταστική περίοδο, που είναι και από τις πιο σημαντικές εμπορικά για τον ταξιδιωτικό κλάδο. Τελικά τα πράγματα πήγαν απρόσμενα άσχημα, με αποτέλεσμα ο κλάδος να βιώνει τον χειρότερο χειμώνα εδώ και μια δεκαετία.
Η χθεσινή αναβολή ή καθυστέρηση πάνω από 10.000 πτήσεων πτήσεων λόγω του προβλήματος που παρουσιάστηκε στο ηλεκτρονικό σύστημα της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (FAA) ήταν μόλις… το κερασάκι στην τούρτα. Το πρόβλημα έκτοτε έχει αποκατασταθεί, όμως η οικονομική ζημιά δεν θα μπορέσει να καλυφθεί.
Ο ιστορικός χιονιάς των Χριστουγέννων
Ήρθε, άλλωστε, να προστεθεί στο φιάσκο των Χριστουγέννων, όταν η παρατεταμένη ακραία κακοκαιρία που έπληξε μεγάλο μέρος της χώρας καθήλωσε δεκάδες χιλιάδες πτήσεις επί μέρες και ανέτρεψε τα ταξιδιωτικά σχέδια εκατομμύρια Αμερικανών.
Σύμφωνα με στοιχεία της Flight Aware, μεταξύ 20 Δεκεμβρίου και 4 Ιανουαρίου, οι Αμερικανοί ταξιδιώτες βρέθηκαν αντιμέτωποι με το μεγαλύτερο κύμα καθυστερήσεων ή ακυρώσεων πτήσεων εδώ και μια δεκαετία. Μιλάμε για πάνω από 32.000 πτήσεις που ακυρώθηκαν, αριθμός που ξεπερνά κατά 50% το προηγούμενο υψηλό που είχε καταγράψει ο κλάδος.
Οι συνολικές ακυρώσεις πτήσεων έφτασαν το 8% επί του συνόλου των πτήσεων, όταν την δεκαετία 2011-2021 ο μέσος όρος κυμαινόταν μόλις στο 2%. Παράλληλα, το 37% όλων των πτήσεων είχε καθυστέρηση.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα μεταξύ των εταιρειών παρουσίασε η Southwest Airlines, που για το λόγο αυτό προσέλκυσε και το αρνητικό ενδιαφέρον του Κογκρέσου. Το σοβαρό λειτουργικό πρόβλημα που παρουσίασε η εταιρεία εκτιμάται πως κόστισε 825 εκατ. δολάρια, όμως καμία εταιρεία δεν έμεινε αλώβητη.
Και βέβαια η οικονομική τρύπα μεγάλωσε και από τη χθεσινή διατάραξη των πτήσεων σε εθνικό επίπεδο λόγω του χθεσινού «κρασαρίσματος» στο σύστημα της FAA.
Με πληροφορίες από Financial Times
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!