Την επένδυση 2,4 δισ. ευρώ για τη δημιουργία κοινοπραξίας με την κινεζική Horizon Robotics ανακοίνωσε η Volkswagen, καθώς ο γερμανικός κολοσσός «ποντάρει» στην χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης για την ανάπτυξη οχημάτων αυτόνομης οδήγησης.
Η Horizon Robotics είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες διεθνώς στην ανάπτυξη μικροτσίπ για τεχνητή νοημοσύνη, οπότε η σύμπραξη τους μπορεί να προσφέρει στην VW ένα ισχυρό πλεονέκτημα στον ανερχόμενο κλάδο.
Παράλληλα θα ενισχύσει τους δεσμούς της με την κινεζική αγορά, από την οποία αντλεί περίπου τα μισά από τα συνολικά της κέρδη.
Η συνεργασία θα δρομολογηθεί μέσα από την εταιρεία software της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, την Cariad, η οποία θα αναλάβει και τον έλεγχο του 60% της κοινοπραξίας που θα δημιουργηθεί με την Horizon. Η σύμπραξη τους θα ολοκληρωθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023.
Κόντρα στο αντικινεζικό κλίμα
Η ανακοίνωση από τον γερμανικό κολοσσό δημιουργεί εντύπωση σε ένα διάστημα αυξημένης έντασης της Δύσης με το Πεκίνο. Μάλιστα, η απόφαση της αμερικανικής κυβέρνησης, την περασμένη εβδομάδα, για την αύξηση των περιορισμών στις εξαγωγές ημιαγωγών με αμερικανική τεχνολογία προς την Κίνα, έχει ήδη οδηγήσει αμερικανικούς ομίλους του κλάδου της τεχνολογίας και των ημιαγωγών σε μπαράζ ανακοινώσεων για τον περιορισμό των πωλήσεων και των συνεργασιών τους με την Κίνα.
Η VW επέλεξε να αγνοήσει το κλίμα αυτό, ακόμη και τις καταγγελίες από τα συνδικάτα της για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο εργοστάσιο της στην επαρχία Σιντζιάνγκ.
Σε μια εποχή αυξημένου ανταγωνισμού στον κλάδο, αναλυτές συμφωνούν πως η σύμπραξη με την πολύ επιτυχημένη Horizon θα προσφέρει στο γερμανικό όμιλο τη δυνατότητα να διατηρήσει υψηλή πρόσβαση στον κλάδο των ημιαγωγών της Κίνας.
Νέα διοίκηση, νέα κατεύθυνση
Στο εσωτερικό της VW η απόφαση δείχνει και την κατεύθυνση που θα πάρει η εταιρεία υπό τη διεύθυνση του Όλιβερ Μπλουμ, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντα συμβούλου περίπου ενάμισι μήνα πριν. Το σημερινό deal είναι το πρώτο που ανακοινώνεται υπό τη διεύθυνση του Μπλουμ, ο οποίος αντικατέστησε τον Χέρμπερτ Ντις, ο οποίος απολύθηκε λόγω της κακής επίδοσης του προγράμματος ανάπτυξης νέων λογισμικών του ομίλου και τη συρρίκνωση του μεριδίου της VW στη στρατηγική κινεζική αγορά.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!