Νέα

ΚΟΣΜΟΣ

Toyota: Σχέδιο εξαγοράς-μαμούθ της θυγατρικής της με 42 δισ. δολάρια

Toyota / Πηγή: AP
Toyota / Πηγή: AP

Ο πρόεδρος της Toyota, Ακίο Τογιόντα, πρότεινε συμφωνία ύψους 6 τρισ. γιεν (περίπου 42 δισ. δολάρια) για την απορρόφηση της μεγαλύτερης θυγατρικής του ομίλου, Toyota Industries, με στόχο να εδραιώσει τον έλεγχο του επί της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο και να απλοποιήσει τη διαχρονικά περίπλοκη εταιρική δομή της.

Τα τελευταία χρόνια, η πιο ισχυρή εταιρεία της Ιαπωνίας αντιμετωπίζει αυξανόμενη πίεση από επενδυτές να ξεκαθαρίσει το δίκτυο των αμοιβαίων συμμετοχών που διατηρεί σε δεκάδες προμηθευτές και συνεργαζόμενους κατασκευαστές.

Πίεση για μεταρρυθμίσεις στην εταιρική διακυβέρνηση

Πηγή με γνώση της διαδικασίας σημείωνε στους Financial Times ότι επενδυτικά κεφάλαια μελετούν την εμπλοκή τους είτε μέσω συμμετοχής στην εξαγορά είτε μέσω απόκτησης μεμονωμένων τομέων της επιχείρησης, σε περίπτωση μερικής διάσπασης.

Τα τελευταία χρόνια, η ιαπωνική κυβέρνηση και οι εποπτικές αρχές έχουν εντείνει τις πιέσεις για τη βελτίωση της εταιρικής διακυβέρνησης. Παράλληλα, το Χρηματιστήριο του Τόκιο προωθεί μεταρρυθμίσεις για την εξυγίανση των λεγόμενων «γονικών-θυγατρικών» εισηγμένων, όπου ένας μεγάλος όμιλος διατηρεί τον έλεγχο μιας εισηγμένης θυγατρικής.

«Αν και έχουμε δει αποσύνδεση συμμετοχών εντός του ομίλου Toyota τα τελευταία δύο χρόνια, η Toyota Industries παραμένει ο "τελικός σταθμός" των μεταρρυθμίσεων εταιρικής διακυβέρνησης», ανέφερε ο αναλυτής της Bernstein, Masahiro Akita, σε σχετική έκθεση.

Η στήριξη των μετόχων προς τον Τογιόντα έπεσε σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο 72% το 2023, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία στην αύξηση του αριθμού των μη εκτελεστικών μελών στο Διοικητικό Συμβούλιο ενόψει της φετινής γενικής συνέλευσης.

Στρατηγική σημασία της Toyota Industries

Στο εσωτερικό της πολυσχιδούς αυτοκρατορίας της Toyota, η Toyota Industries θεωρείται κομβικός προμηθευτής, καθώς κατέχει μερίδιο 9,1% στην ίδια την Toyota και διατηρεί βαθύ ιστορικό δεσμό με την ίδρυσή της.

Η Toyota δήλωσε πως δεν έχει ληφθεί ακόμη οριστική απόφαση, αλλά πρόσθεσε: «Εξετάζουμε διαρκώς την καταλληλότερη προσέγγιση όσον αφορά τις συμμετοχές μας στον Όμιλο Toyota».

Παράλληλα, Ιάπωνες προμηθευτές αυτοκινήτων, και κυρίως όσοι σχετίζονται με την Toyota, βρίσκονται στο στόχαστρο επενδυτών, που ποντάρουν τόσο στις πιέσεις για βελτίωση της διακυβέρνησης όσο και στις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας, ώστε να επιταχυνθεί η απορρόφηση θυγατρικών από τους μεγάλους ομίλους.

Ήδη, αρκετοί μικρότεροι προμηθευτές της Toyota έχουν προσεγγιστεί από funds που συνδέονται με τον Yoshiaki Murakami, έναν από τους πλέον γνωστούς επενδυτές της Ιαπωνίας.

Σημειώνεται ότι η Toyota έχει προχωρήσει στο παρελθόν σε πλήρη απορρόφηση βασικών προμηθευτών, όπως οι Toyota Auto Body και Kanto Auto Works, ήδη από το 2012.

Με πληροφορίες από Financial Times

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ