Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΣΜΟΣ

Η Ιταλία αυξάνει τις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου ενάντια στις κυρώσεις της ΕΕ

Σε αύξηση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου προχωρά η Ιταλία παρά τις κυρώσεις της ΕΕ και την προσπάθεια της να απεξαρτηθεί από τη ρωσική ενέργεια μετά τις κυρώσεις της Δύσης.

Σύμφωνα με τους FT, η Ρωσία εξάγει περίπου 450.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα στην Ιταλία αυτόν τον μήνα, 4 φορές περισσότερα από τον Φεβρουάριο και το μεγαλύτερο από το 2013, σύμφωνα με την Kpler, μια εταιρεία δεδομένων εμπορευμάτων.

Αυτό έχει μετατρέψει την Ιταλία στον μεγαλύτερο θαλάσσιο κόμβο εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου στην ΕΕ, ξεπερνώντας κατά πολύ και την Ολλανδία. Τα δύο τρίτα αυτών των εξαγωγών προορίζονται για την Augusta, ένα λιμάνι στη Σικελία κοντά στο διυλιστήριο ISAB που ελέγχεται από τη Ρωσία.

Το διυλιστήριο, ανήκει στην ρωσική εταιρεία Lukoil, και μέσω αυτού η Ιταλία εξασφάλιζε την ενεργειακή επάρκεια τόσο στην ίδια όσο και σε άλλες χώρες που στη συνέχεια εφοδιάζει, χάρη στα πιστωτικά όρια που διέθετε σε ευρωπαϊκές τράπεζες.

Αν και η Lukoil δεν υπόκειται σε κυρώσεις, οι δανειστές σταμάτησαν να παρέχουν χρηματοδότηση μετά την επιβολή κυρώσεων από την ΕΕ στη Μόσχα, αναγκάζοντας το διυλιστήριο να βασίζεται αποκλειστικά σε προμήθειες από τη μητρική του εταιρεία.

«Μόνο το 30% του αργού πετρελαίου της ISAB ήταν ρωσικό πριν από τις κυρώσεις, ενώ μετά τις κυρώσεις φτάνει πλέον στο 100% επειδή οι ιταλικές τράπεζες μπλόκαραν τις πιστωτικές γραμμές του διυλιστηρίου και έτσι η Lukoil έγινε ο μοναδικός προμηθευτής της».

Η αύξηση της μεταφοράς με πλοία  αργού πετρελαίου σε ρωσικά διυλιστήρια στην ΕΕ έρχονται καθώς η ΕΕ αναζητά εναλλακτικούς τρόπους για να απομακρυνθεί από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα και επιβάλλει εμπάργκο στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου, όπως προέτρεψαν οι Βρυξέλλες.

Το διυλιστήριο ISAB επεξεργάζεται έως και το 22% του αργού της Ιταλίας και εξάγει σε δεκάδες άλλες χώρες. Ιδρύθηκε το 1972 και εξαγοράστηκε το 2008 από τη Litasco, μια εταιρεία με έδρα την Ελβετία που ελέγχεται από τη Lukoil.

Οι εξαγωγές ρωσικού αργού έχουν επίσης εκτιναχθεί στο λιμάνι της Τεργέστης, κοντά στα βορειοανατολικά σύνορα της Ιταλίας με τη Σλοβενία. Το λιμάνι συνδέεται μέσω του αγωγού Transalpine με δύο διυλιστήρια στη Γερμανία που ανήκουν εν μέρει στη Rosneft, μια άλλη ρωσική ενεργειακή εταιρεία.

Κόμβος μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου η Ιταλία

Η ISAB είναι ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες και συνδικάτα εργαζομένων της περιοχής και τοπικοί πολιτικοί προειδοποιούν ότι ένα ρωσικό εμπάργκο πετρελαίου θα προκαλούσε την άμεση διακοπή λειτουργίας του διυλιστηρίου και θα βλάψει σοβαρά την τοπική οικονομία. Περιλαμβάνει άλλες μεγάλες πετροχημικές μονάδες και πολλές μικρότερες εταιρείες που αποτελούν μέρος των αλυσίδων εφοδιασμού τους.

«Εάν τεθεί σε ισχύ ένα εμπάργκο της ΕΕ, δεν θα έχουν πλέον αργό πετρέλαιο για διύλιση και θα αναγκαστούν να κλείσουν», δήλωσε ο Simone Tagliapietra, ανώτερος συνεργάτης του Think tank Bruegel,. «Σε αυτή την περίπτωση, δεδομένων των επιπτώσεων στην ενεργειακή ασφάλεια και τις θέσεις εργασίας, οι κυβερνήσεις μπορεί να χρειαστεί να εθνικοποιήσουν προσωρινά αυτά τα περιουσιακά στοιχεία».

Αξιωματούχοι στη Ρώμη δήλωσαν ότι η κυβέρνηση ήθελε να αποφύγει το κλείσιμο του διυλιστηρίου σε περίπτωση κλιμάκωσης των οικονομικών κυρώσεων κατά της Ρωσίας και μελετά τις βιώσιμες επιλογές βάσει του εσωτερικού και του διεθνούς δικαίου. Αξιωματούχοι του Υπουργείου Οικονομικής Ανάπτυξης δήλωσαν ότι η κρατικοποίηση δεν βρίσκεται επί του παρόντος στο τραπέζι.

Το μεγαλύτερο μέρος του πετρελαίου εισέρχεται στην Ευρώπη μέσω της θάλασσας με δεξαμενόπλοια, αλλά οι προμήθειες αργού πετρελαίου έρχονται επίσης μέσω του αγωγού Druzhba από την κεντρική Ρωσία σε διυλιστήρια στη Λευκορωσία, την Πολωνία, τη Γερμανία, τη Σλοβακία, την Τσεχική Δημοκρατία και την Ουγγαρία.

Σημαντικές ποσότητες πετρελαίου του Καζακστάν εξάγεται επίσης από ρωσικά λιμάνια, αλλά ο Βίκτορ Κατόνα, της Kpler, είπε ότι αυτές οι παραδόσεις παραμένουν σταθερές.

Οι ροές κατά μήκος του αγωγού Druzhba προς τη Γερμανία τον Μάιο μέχρι σήμερα είναι κάτω από 300.000 b/d, σύμφωνα με στοιχεία από την OilX, έναν όμιλο ενεργειακών αναλύσεων, αλλά οι θαλάσσιες εξαγωγές στη Γερμανία έχουν πέσει κατακόρυφα στο μηδέν, πράγμα που σημαίνει ότι η Ιταλία είναι έτοιμη να γίνει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ρωσικού πετρελαίου της Ευρώπης.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ