Οι traders μετακινούν τις μεταφορτώσεις ρωσικών φορτίων diesel σε νέες τοποθεσίες, καθώς οι δυτικές κυρώσεις πλήττουν τα πλοία που μεταφέρουν καύσιμα από ρωσικά λιμάνια.
Σύμφωνα με το Reuters, επικαλούμενο πηγές της αγοράς, μετά το εμπάργκο της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εισαγωγές ρωσικού πετρελαίου τον Φεβρουάριο του 2023, οι traders στέλνουν τα φορτία diesel από τα ρωσικά λιμάνια προς Βραζιλία, Τουρκία, σε χώρες της Αφρικής και της Ασίας αλλά και σε άλλα πλοία, οι μεταφορτώσεις Ship to Ship (STS), καθιστώντας δύσκολο στις δυτικές χώρες να εντοπίσουν το εμπόριο ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων.
Τα διεθνή ύδατα ανοιχτά του Λακωνικού κόλπου στην Ελλάδα είχαν γίνει μια από τις πιο δημοφιλείς τοποθεσίες για STS φόρτωση ρωσικού πετρελαίου στην Ευρώπη, λόγω της εγγύτητάς του τόσο σε ρωσικά λιμάνια όσο και στη Διώρυγα του Σουέζ, που προσφέρει πρόσβαση στις ασιατικές αγορές.
Τον Απρίλιο, η Ελλάδα εξέδωσε δυο NOTAM για στρατιωτικές ασκήσεις στην περιοχή του Λακωνικού Κόλπου, προτρέποντας τα εμπορικά και άλλα πλοία να αποφεύγουν την περιοχή. Έτσι, δεξαμενόπλοια που μετέφεραν ρωσικά πετρελαϊκά προϊόντα απομακρύνθηκαν έξω από την Πελοπόννησο, και κυρίως προς τη Μάλτα και το Πορτ Σάιντ στην Αίγυπτο.
Τον Ιούλιο, τουλάχιστον τέσσερα πλοία που μετέφεραν περίπου 123.000 μετρικούς τόνους diesel και βενζίνης, τα οποία φορτώθηκαν στη Μαύρη Θάλασσα και στα ρωσικά λιμάνια Taman και Tuapse κινήθηκαν για μεταφόρτωση του πετρελαίου στα διεθνή ύδατα νότια της Χίου.
Τρία ακόμη πλοία με φορτία 100.000 τόνων βενζίνης από το ρωσικό Tuapse εντοπίστηκαν νότια των νησιών του βόρειου Αιγαίου τον Αύγουστο, κατευθυνόμενα για μεταφόρτωση σε άλλα πλοία.
Οι τελευταίες κυρώσεις της ΕΕ θα μπορούσαν να είναι ένας ακόμη λόγος για την αύξηση στις μεταφορτώσεις ρωσικού πετρελαίου, όπως σχολιάζουν στο Reuters πηγές της αγοράς.
Τον Ιούνιο, οι χώρες της ΕΕ ενέκριναν τη 14η δέσμη κυρώσεων κατά της Ρωσίας, η οποία είχε ως στόχο να πατάξει του στόλου μεταφοράς ρωσικών πετρελαϊκών προϊόντων.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!