Ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της Pinduoduo, Κόλιν Χουάνγκ, μόλις 41 ετών, παραιτήθηκε από πρόεδρος και μεταβίβασε τις αρμοδιότητές του στον CEO Τσεν Λέι, ακριβώς τη στιγμή που ο γίγαντας του ηλεκτρονικού εμπορίου ξεπέρασε την Alibaba και κατέστη η μεγαλύτερη εταιρεία e-commerce στην Κίνα, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Το 2020, η Pinduoduo είχε στην πλατφόρμα της 788 εκατ. ενεργούς αγοραστές, έναντι 779 εκατ. της Alibaba. O Xoυάνγκ, πρώην εργαζόμενος στην Google, ο οποίος οργάνωσε την αρχική δημόσια εγγραφή της εταιρείας του στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2018, ανέφερε σε επιστολή του προς τους μετόχους ότι η Pinduoduo πέρασε από την παιδική ηλικία στην ωρίμανση και εξήγησε ότι αποχωρεί από τη θέση του προέδρου προκειμένου να δώσει χώρο στη νέα γενιά των μάνατζερ, σημειώνοντας ότι η εταιρεία θα έχει τη δική της διαδρομή όσον αφορά στην ανάπτυξή της. Η αξία της ανέρχεται κοντά στα 200 δισ. δολάρια, έχοντας αποσπάσει σημαντικό μερίδιο στις online αγορές στην Κίνα.
Ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στην Κίνα
Ο Χουάνγκ μέσω της Pinduoduo έφτασε να γίνει ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος της Κίνας, με περιουσία 57 δισ. δολαρίων. Η μετοχή της εταιρείας αυξήθηκε κατά 400% πέρυσι, αγγίζοντας ιστορικό υψηλό στις 17 Φεβρουαρίου, παρότι έκτοτε έχει υποχωρήσει εν μέσω των ρευστοποιήσεων στον τεχνολογικό κλάδο και της αυστηρής στάσης του Πεκίνου απέναντι στους κολοσσούς του ίντερνετ.
Οι πωλήσεις της Pinduoduo αυξήθηκαν κατά 146%, στα 26,5 δισ.γιουάν (4,1 δισ. δολάρια), με τα έσοδα να ξεπερνούν κατά πολύ τα αντίστοιχα των μεγάλων ανταγωνιστών του ηλεκτρονικού εμπορίου, της Alibaba και της JD.com. Η Pinduoduo, σύμφωνα με αναλυτές, φιλοδοξεί να καταστεί ο μεγαλύτερος στον κόσμο όμιλος ειδών παντοπωλείου και για να επιτύχει τον στόχο της σκοπεύει να επενδύσει σε υποδομές logistics στον χώρο των αγροτικών προϊόντων μέσα στα επόμενα χρόνια.
Ο δε πρώην, πλέον, πρόεδρος Κόλιν Χουάνγκ σκοπεύει να ξεκινήσει ένα νέο ταξίδι, εξερευνώντας τις επιστήμες των τροφίμων και της ζωής, όπως ο ίδιος δήλωσε.
Πώς λειτουργεί η Pinduoduo
Η Pinduoduo εφαρμόζει ένα επιχειρηματικό μοντέλο social commerce, προσφέροντας προϊόντα (μη επώνυμα, χαμηλής ποιότητας ή απομιμήσεις προϊόντων) τα οποία αποστέλλονται απευθείας από τον παραγωγό στους καταναλωτές σε πολύ χαμηλές τιμές, κυρίως για ομαδικές αγορές. Υπάρχει σχετική εφαρμογή γι' αυτό, ενώ εκτός από την εφαρμογή η Pinduoduo διαθέτει και ένα πρόγραμμα εφαρμογής μηνυμάτων WeChat, μέσω του οποίου αλλά και μέσω των άλλων social media ο αγοραστής μπορεί να κοινοποιήσει στους φίλους του πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα.
Ένας καταναλωτής μπορεί να παραγγείλει όποιο προϊόν θέλει και εφόσον αρκετοί φίλοι του (άλλοι αγοραστές) εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για την αγορά του ίδιου προϊόντος, η πώληση θεωρείται επιτυχής. Σε διαφορετική περίπτωση, η Pinduoduo επιστρέφει το αρχικό ποσό στον αγοραστή. Για κάθε προϊόν που υπάρχει στην Pinduoduo, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αγοράσει το προϊόν είτε ατομικά είτε να συμμετάσχει σε μια υφιστάμενη ομαδική αγορά, ή ακόμα και να ξεκινήσει μια δική του πρωτοβουλία ομαδικής αγοράς που θα έχει και άλλους «πελάτες».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!