Θεαματικό άλμα καταγράφουν οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις τροφίμων στις ΗΠΑ εν μέσω πανδημίας σπάζοντας για πρώτη φορά το φράγμα των 100 δισ. δολαρίων. Η πορεία του διαδικτυακού εμπορίου κατά τον τελευταίο χρόνο στο συγκεκριμένο κλάδο στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Αποτυπώνει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο τις βαθιές αλλαγές, που έχει επιφέρει η υγειονομική κρίση στην οικονομία. Ο κορονοϊός άλλαξε ριζικά όχι μόνο τους κανόνες της αγοράς αλλά και τις προτεραιότητες και τις συνήθειες των Αμερικανών καταναλωτών. Ως αποτέλεσμα των νέων δεδομένων ήταν το 2020 να αυξηθούν κατά 54% οι πωλήσεις τροφίμων μέσω διαδικτύου φτάνοντας τα 96 δισ. δολάρια.
Η εξέλιξη αυτή μεταφράζεται στην κατάκτηση ποσοστού της τάξης του 12% της συνολικής πίτας διαδικτυακών πωλήσεων κάθε είδους προϊόντων και του 7,4% του συνόλου των πωλήσεων τροφίμων στην αμερικανική αγορά.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, η αυξητική τάση θα συνεχιστεί δυναμικά και τα επόμενα χρόνια, καθώς τα στοιχεία, που τη συνθέτουν, δεν την τοποθετούν στις συγκυριακές επιπτώσεις της πανδημίας. Στο πλαίσιο αυτό, οι σχετικές προβλέψεις προσδιορίζουν το ύψος των διαδικτυακών πωλήσεων τροφίμων στα 113 δισ. δολάρια το 2021 και στα 188 δισ. δολάρια το 2024.
Οι έκτακτες υγειονομικές συνθήκες όμως επέφεραν και άλλες σημαντικές αλλαγές στην αγορά τροφίμων στις ΗΠΑ με τους Αμερικανούς καταναλωτές να δείχνουν πλέον αυξημένο ενδιαφέρον στα συσκευασμένα προϊόντα. Οι πωλήσεις του κλάδου αυξήθηκαν το 2020 κατά 10,4% τη στιγμή, που ο μέσος όρος ανάπτυξης του κλάδου την προηγούμενη τριετία ήταν στα επίπεδα του 1,8%.
Στο μεταξύ, οι Αμερικανοί αναλυτές κατατάσσουν στις συγκυριακές επιπτώσεις της πανδημίας στην αγορά, που αναμένουν να αντιστραφούν εντός του 2021, την αύξηση της κατανάλωσης εντός οικίας και την μη ανακάλυψη νέων προϊόντων εντός των καταστημάτων εξαιτίας του μικρού αριθμού επισκέψεων στα καταστήματα και της αλλαγής του τρόπου, με τον οποίο οι καταναλωτές έκαναν τα ψώνια του για να αποφύγουν την έκθεση στον ιό.
Από την άλλη πλευρά, η επιτάχυνση, λόγω της πανδημίας, στις ΗΠΑ, όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, της περαιτέρω ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου σηματοδοτεί ιδιαίτερα αυξημένες επενδύσεις στον κλάδο. Αναφορικά δε, με την ανάπτυξη των ψηφιακών μέσων και των διαδικτυακών πλατφορμών, εκτιμάται ότι θα επικεντρωθούν στην κοινωνική ευθύνη, την ευζωία και την άνεση του καταναλωτή.