Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΣΜΟΣ

Βuy-now, pay-later: Ψηφιακό «βερεσέ» για τα Walmart, αρώματα και οδοντιάτρους...

Afterpay - Walmart
Πηγή: APImages

Αυτό που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ψηφιακό «βερεσέ» του 21ου αιώνα γιγαντώθηκε την περίοδο του κορονοϊού και σύμφωνα με τη Washington Post, δεκάδες αλυσίδες λιανικής στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Walmart, Macy's, Sephora, Neiman Marcus και DSW επιτρέπουν πλέον στους αγοραστές να πληρώνουν για καθημερινές αγορές με δύο εβδομάδες καθυστέρηση.

Προφανώς αυτό δεν συμβαίνει με τη μέθοδο του… «γράφ’ τα και θα περάσω την άλλη εβδομάδα που θα πληρωθώ». Αντιθέτως, οι αγορές και κατά συνέπεια τα χρέη διεκπεραιώνονται και καταγράφονται μέσα από πλατφόρμες όπως η Affirm, η Afterpay και η Klarna.

►Διαβάστε ακόμα: Generation Z: Οι πιτσιρικάδες που θα αλλάξουν την οικονομία το 2021

Η εκρηκτική ανάπτυξη τέτοιων υπηρεσιών - έως και 200 ​% στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας – πυροδοτήθηκε από δύο παράγοντες:  τη μετάβαση στις διαδικτυακές αγορές και την αυξανόμενη δυσπιστία των νέων απέναντι στη χρήση πιστωτικών καρτών, οι οποίες έχουν συνδεθεί στη συνείδησή τους με τη δημιουργία μεγάλων, μακροχρόνιων χρεών.

Το εντυπωσιακό είναι ότι οι περισσότερες από αυτές τις υπηρεσίες απαιτούν βασικές πληροφορίες, όπως την ημερομηνία γέννησης του αιτούντος και τον αριθμό τηλεφώνου του. Οι πελάτες καλούνται επίσης να παρέχουν τα στοιχεία μιας πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας, ώστε σε περίπτωση που δεν καλύψουν τις υποχρεώσεις τους να υπάρχει δίχτυ ασφαλείας για τους λανοπωλητές, τις πληρωμές τους, αν και το 90% των χρηστών του Afterpay, χρησιμοποιούν χρεωστικές κάρτες.

Οι πληρωμές γίνονται σε δόσεις, κάθε δύο εβδομάδες, έως ότου εξοφληθεί μια αγορά. Εάν ένας χρήστης δεν είναι συνεπής, ορισμένες υπηρεσίες χρεώνουν καθυστερημένα τέλη και περιορίζουν τους χρήστες από το να κάνουν περισσότερες αγορές έως ότου εκκαθαρίσουν τα υπόλοιπά τους.

Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τέτοιες υπηρεσίες είναι συχνά μη ρυθμιζόμενες και ίσως αποτελέσουν την εύκολη λύση για τους «εθισμένους» στο shopping να αγοράζουν όλο και περισσότερο, περισσότερα, δημιουργώντας νέα βουνά από χρέη.

Πρώιμες μελέτες έχουν δείξει, μάλιστα, ότι οι αγοραστές που χρησιμοποιούν επιλογές «buy-now, pay-later», τείνουν επίσης να ξοδεύουν περισσότερα και να αγοράζουν πιο συχνά από εκείνους που δεν το κάνουν. Πρόσφατη ανάλυση της Bank of America αναφέρει ότι τέτοιες υπηρεσίες θα μπορούσαν να αυξηθούν έως και δεκαπέντε φορές σε ετήσια αξία, αγγίζοντας το 1 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025.

Οσον αφορά τα προϊόντα που προτιμούν οι χρήστες του «buy-now, pay-later», τα αγαθά  μόδας και ομορφιάς αποτελούν περίπου το 70% των συναλλαγών. Στο μεταξύ, όμως, το Afterpay αναπτύσσεται τόσο γρήγορα ώστε στην Αυστραλία, η υπηρεσία χρησιμοποιείται σχεδόν για οτιδήποτε, συμπεριλαμβανομένων της αγοράς αεροπορικών εισιτηρίων και των επισκέψεων σε οδοντιάτρους. Πάντως μέχρι τώρα το 95% των αγορών εξοφλούνται εγκαίρως, ένα ποσοστό που παρέμεινε σταθερό και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ