Το ποτό Kweichow Moutai αναδείχθηκε ως η ναυαρχίδα της Costco, λίγο καιρό αφότου άνοιξε το πρώτο της κατάστημα στην Κίνα το 2019. Κανείς τότε δε μπορούσε να φανταστεί, όπως αποκαλύπτουν στελέχη του σούπερ μάρκετ ότι οι Κινέζοι θα εξαφάνιζαν από τα ράφια εν ριπή οφθαλμού το συγκεκριμένο ποτό.
Αν και ένα μπουκάλι μισού λίτρου Kweichow Moutai κοστίζει 209 δολάρια, οι λάτρεις των «δυνατών» ποτών Κινέζοι το είδαν σαν τεράστια ευκαιρία.
Το Moutai έχει ανακηρυχθεί σε εθνικό ποτό, περιέχει 53% αλκοόλ και παράγεται από καθαρό οινόπνευμα. Πρόκειται για το αγαπημένο ποτό του Μάο Τσετούνγκ, αλλά και της κινεζικής διπλωματίας, αφού χρησιμοποιήθηκε στην υποδοχή του πρώην Αμερικανού προέδρου Ρίτσαρντ Νίξον κατά την επίσκεψή του στην Κίνα το 1972. Το ίδιο ποτό προσέφερε ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ στον τότε ομόλογό του, Μπαράκ Ομπάμα, στην Καλιφόρνια το 2013.
Εν μέσω πανδημίας η εταιρεία είδε τη μετοχή της να εκτοξεύεται κατά 70% στο χρηματιστήριο της Σανγκάης το 2020. Σήμερα η Kweichow Moutai αποτιμάται στα 2,7 τρισ. γιουάν ήτοι 241 δισ. δολάρια και αξίζει κάτι παραπάνω από την Toyota, την Nike και την Disney.
Παγκοσμίως, η κεφαλαιοποίησή της όχι μόνο έχει ξεπεράσει άλλες εταιρείες ποτών όπως την Diageo και την Constellation Brands, αλλά ακόμα και την Coca-Cola, που κρατούσε επί μακρόν τα σκήπτρα της εταιρείας με τη μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση στον τομέα των ποτών.
Η ιστορία του, σύμφωνα με δημοσίευμα του CNN business, πηγαίνει ακόμα πιο πίσω, όταν το 1930 κατά τη πορεία του Κόκκινου Στρατού στην Κίνα, οι στρατιώτες έριχναν Moutai στα πόδια τους για να απολυμάνουν τις πληγές τους. Το χρησιμοποιούσαν επίσης πριν από χειρουργικές επεμβάσεις ως αναισθητικό.
Σήμερα, το ποτό θεωρείται περισσότερο ως σύμβολο υψηλού στάτους, καθώς αρκετοί είναι αυτοί που το αγοράζουν όχι για κατανάλωση, αλλά ως επένδυση, αφού πολλά περιορισμένου τιράζ μπουκάλια του θεωρούνται συλλεκτικά από οίκους, όπως ο Christie’s και αποτιμώνται σε ποσά ύψους έως και 40.000 δολάρια.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!