Ακόμη και στις προηγμένες κοινωνίες η εργασιακή ανισότητα είναι περισσότερο από εμφανής. Μετά από 30 χρόνια από την πτώση του Τείχους, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW αποφάσισε να φέρει, αν και καθυστερημένα, μια δικαιοσύνη στις ώρες εργασίας στα εργοστάσια της.
Μείωσε το ωράριο από 38 σε 35 ώρες εργασίας την εβδομάδα στα εργοστάσιά της στην Ανατολική Γερμανία ώστε όλοι οι εργαζόμενοι της να δουλεύουν και να αμείβονται το ίδιο στην Ανατολική και Δυτική Γερμανία.
Αν και η Γερμανία κατάφερε να γίνει μία ενιαία χώρα οι σημαντικές ανισότητες στους μισθοί και τις ώρες εργασίες εξακολουθούν να υπάρχουν και να διχάζουν τους Γερμανούς οι οποίοι είναι με την ανοχή της κεντρικής κυβέρνησης πολίτες δύο ταχυτήτων στην ίδια χώρα.
Η BMW δεσμεύθηκε να μειώσει τις εβδομαδιαίες ώρες εργασίας στο εργοστάσιό της στη Λειψία, τμήμα της πρώην κομμουνιστικής Ανατολικής Γερμανίας, σε τρία στάδια στις 35 ώρες έως το 2026 και να φέρει επιπλέον 300 εργαζόμενους προκειμένου να αναπληρώσει το έλλειμμα.
«Περισσότερα από 30 χρόνια μετά την πτώση του Τείχους, οι εργαζόμενοί μας στον Όμιλο BMW δεν χρειάζεται επιτέλους να εργάζονται τρεις περισσότερες ώρες από τους συναδέλφους τους στη δύση», δήλωσε ο επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων Μάνφρεντ Σκοκ.
BMW Vs Volkswagen
Η ανταγωνίστρια εταιρία Volkswagen έκανε κάτι παρόμοιο τον Μάιο, εφαρμόζοντας το 35ωρο εβδομαδιαίας εργασίας στα εργοστάσιά της στην ανατολική Γερμανία ώστε να έχουν ίσες ώρες εργασίας με τη δυτική Γερμανία.
Ωστόσο, δεν προσέλαβε επιπλέον εργαζομένους, περιμένοντας αντ' αυτού ότι η παραγωγικότητα των εργοστασίων της στην ανατολική Γερμανία να αυξηθεί ακώντας πιέσεις στους εργαζόμενους για μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Μεσα σε αυτό το κλίμα που έχει προκαλέσει δυσαρέσκεια η Volkswagen ανακοίνωσε ότι πρόκειται να προχωρήσει και σε περικοπές 30.000 θέσεων εργασίας στις κεντρικές εγκαταστάσεις της VW στο Βόλφσμπουργκ, για τις οποίες έχει υπογράψει συμφωνίες με το συνδικάτο της IG Metall της Κάτω Σαξωνίας.
Η «σφαγή των θέσεων εργασίας» όπως την έχουν αποκαλέσει, έχει προκαλέσει τεράστιες αντιδράσεις καθώς το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας αποτελεί τον δεύτερο μεγαλύτερο μέτοχο της VW.
Η VW σε αντίθεση με την BMW χάνει τα τελευταία χρόνια το κύρος της μετά και το σκάνδαλο των ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ και σε άλλες μεγάλες αγορές, για το οποίο δέχτηκε να καταβάλει πολλά πρόστιμα.
Αρχικά κατέβαλε πρόστιμο ύψους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ στην γερμανική κυβέρνηση, 149.7 εκατομμύρια δολάρια στην κυβέρνηση του Καναδά, 14.7 δισεκατομμύρια δολάρια στις Η.Π.Α. αλλά και σε άλλες χώρες όπου είχαν πωληθεί τα συγκεκριμένα μοντέλα. Δύο κολοσσοί με διαφορετικό κοινωνικό πρόσωπο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!