Φουντώνει η φημολογία γύρω από την ένταση που επικρατεί μεταξύ εργαζομένων, στελεχών και του Μαρκ Ζούκερμπεργκ για την πολιτική της Facebook σχετικά με τα fake news, μετά την παραίτηση του επικεφαλής ελέγχου των διαφημίσεων Ρομπ Λέδερν.
Σύμφωνα με το διεθνές ειδησεογραφικό δίκτυο Reuters, το οποίο επικαλείται εσωτερικό έγγραφο της εταιρείας, η παραίτηση του στελέχους που είχε υπό την εποπτεία του τον έλεγχο των διαφημίσεων πάνω στα ευαίσθητα θέματα της πολιτικής και της παραπληροφόρησης γύρω από τον κορονοϊό έγινε γνωστή την Παρασκευή, πρώτη ημέρα του νέου χρόνου.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, ο Λέδερν είχε γνωστοποιήσει από τις αρχές του Δεκεμβρίου την πρόθεσή του να αποχωρήσει, υποστηρίζοντας σε μια ανάρτησή του πως «αποχωρώ από τη Facebook για να εργαστώ πάνω στον τομέα της πολιτικής απορρήτου των καταναλωτών πέρα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης».
Η εταιρεία δεν έχει ακόμη σχολιάσει την αποχώρηση, ωστόσο ο Ρόμπ Λέδερν ήταν συχνά το πρόσωπο που επωμίστηκε το βάρος των έντονων επικρίσεων που δέχθηκε η εταιρεία όταν επέτρεψε τη διάδοση ψευδών ειδήσεων και θεωριών συνωμοσίας που παραπληροφορούσαν το κοινό για τον κορονοϊό, αλλά και για τις αναρτήσεις μίσους.
Υπενθυμίζεται ότι και στο εσωτερικό της εταιρείας, τον περασμένο Μάιο, όταν οι ΗΠΑ «φλέγονταν» από το κίνημα «Black Lives Matters». Τότε, ο Ζούκερμπεργκ ενόχλησε πάρα πολλά στελέχη κι εργαζόμενους επειδή απέρριψε την πρότασή τους να κατεβάσει την ανάρτηση του προέδρου Τραμπ στην οποία είχε γράψει: «Όταν ξεκινούν οι λεηλασίες, ξεκινούν και οι πυροβολισμοί». Σύμφωνα με πολλούς νομικούς και ακτιβιστές υπέρ των ανθρώπινων δικαιωμάτων, η ανάρτηση παρακινούσε ανοιχτά σε βία εναντίον των διαδηλωτών κι έπρεπε να κατέβει. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ιδρυτή της Facebook, η ανάρτηση δεν παραβίαζε τους κανόνες τους δικτύου.
Προκειμένου τότε να δείξουν ανοιχτά την αντίθεσή τους στον εργοδότη τους, πολλοί εργαζόμενοι δημιούργησαν την ομάδα «Take Action» (Ανάλαβε Δράση). Η ομάδα αριθμούσε πάνω από 1.500 εργαζομένους. Αποτέλεσμα ήταν το group να αποτελέσει τη βάση πάνω στην οποία γεννήθηκε μια σκοτεινή φήμη για τις αδυναμίες της Facebook. Τον Ιούνιο, πολλοί εργαζόμενοι ξεκίνησαν μια διαδικτυακή διαμαρτυρία απέναντι στην απόφαση του Ζούκερμπεργκ. Τον Σεπτέμβριο η Facebook ανανέωσε την εργασιακή πολιτική της, προκειμένου να αποθαρρυνθούν πολιτικά ντιμπέιτ στις πλατφόρμες επικοινωνίας που έχουν οι εργαζόμενοι για να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσα στην πανδημία. Επίσης, υποχρέωσε τους εργαζόμενους σε αυτές τις ομάδες συζήτησης να χρησιμοποιούν τα πραγματικά τους στοιχεία. Αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ένα αρνητικό κλίμα μεταξύ διοίκησης και υπαλλήλων.
Έτσι, η εταιρεία ανακοίνωσε τον περασμένο Νοέμβριο ότι στοχεύει να έχει υιοθετήσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο «καθαρίσματος» της σελίδας της μέχρι τα μέσα Ιανουαρίου του 2021. Ταυτόχρονα όμως, αναζητεί και τον τρόπο να κάνει τους εργαζομένους τους να βρουν τη χρυσή τομή μεταξύ κοινωνικοπολιτικής ευθύνης και επιχειρηματικών στόχων.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!