Ο γερμανός ειδικός εκτιμά ότι η αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, το οποίο συσσώρευσε η γερμανική κυβέρνηση στην καταπολέμηση της πανδημίας θα στερήσει σημαντικές δημόσιες επενδύσεις από την υποδομή των μεταφορών. Ο επικεφαλής του CAR θεωρεί ότι «μακροπρόθεσμα η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη θα καρκινοβατεί», αναφέρει η Deutsche Welle.
Ήδη πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας στις αρχές του 2020 η πίεση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία για γενναίες επενδύσεις στη ψηφιοποίηση και τη κατασκευή ηλεκτροκίνητων οχημάτων ήταν ασφυκτική. Οι εταιρίες απαντούν στην πρόκληση με προγράμματα λιτότητας και μείωση θέσεων εργασίας. Παράλληλα εντείνεται η ανασφάλεια σε ενδιαφερόμενους αγοραστές οχημάτων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμα ακριβά, το δίκτυο ανεφοδιασμού ελλιπές. Από την άλλη πλευρά οι συμβατικοί κινητήρες δε συμβαδίζουν με τα αιτήματα για τη προστασία του κλίματος και μέτρων κατά της κλιματικής αλλαγής.
Και σαν μην έφθαναν όλα αυτά ήρθε να προστεθεί στα υπάρχοντα προβλήματα και η οικονομική ύφεση. Σύμφωνα με το Κέντρο Ερευνών για την Αυτοκίνηση οι πωλήσεις αυτοκινήτων τη χρονιά που κλείνει σε λίγες μέρες μειώθηκαν περισσότερο από 20% σε σύγκριση με το 2019. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι Γερμανοί σταμάτησαν να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο. Ενδεικτικό ότι την 1η Οκτωβρίου του 2020 κυκλοφορούσαν στους γερμανικούς δρόμους 48,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, 460.000 περισσότερα από τη περασμένη χρονιά. Που σημαίνει ότι οι Γερμανοί κρατούν τα παλιά τους οχήματα περισσότερο από ότι πριν την κρίση του κορωνοϊού.
Η συμβολή των κρατικών επιχορηγήσεων
Για να γίνει επιταχυνθεί η μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσεως στους ηλεκτροκίνητους, η γερμανική κυβέρνηση έδωσε παράταση μέχρι τέλη του 2025 στις επιδοτήσεις των ηλεκτροκίνητων (9.000 ευρώ) και των plug-in υβριδικών (7.500 ευρώ). Με αυτό το μέτρο στηρίζεται σημαντικά η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, τομέας-κλειδί της γερμανικής οικονομίας, στον οποίο εργάζονται άμεσα ή έμμεσα κοντά 2 εκατομμύρια άνθρωποι.
Μιλώντας στην DW o Στέφαν Μπράτσελ διευθυντής Κέντρο Διαχείρισης Ζητημάτων Αυτοκίνησης CAM τονίζει ότι «βρισκόμαστε σε μια περίοδο μετάβασης κατά την οποία η ηλεκτροκίνηση εξέρχεται από το περιθώριο της αγοράς αυτοκινήτου». Για τη καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης ο Γερμανός ειδικός αποδίδει καθοριστική σημασία στο ότι περίπου το 15% των νέων οχημάτων στη Γερμανία το 2021 θα είναι ηλεκτροκίνητα.
Το δίκτυο ανεφοδιασμού δε βοηθά
Όσο δεν υπάρχει, ωστόσο, επαρκές δίκτυο ηλεκτροδότησης στη Γερμανία οι καταναλωτές θα εξακολουθούν να είναι διστακτικοί έναντι μιας αγοράς ηλεκτροκίνητου οχήματος . Σήμερα το 66% των 48 εκατομμυρίων αυτοκινήτων είναι βενζινοκίνητα, το 31% είναι ντίζελ και μόλις το 2,2% ή 223.000 είναι καθαρόαιμα ηλεκτροκίνητα.
Τα σημεία ανεφοδιασμού σε ολόκληρη τη χώρα είναι περίπου 33.000. Που σημαίνει ότι σε κάθε όχημα αντιστοιχούν 7 σημεία ανεφοδιασμού με ρεύμα, υπολογίζει ο Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ επικεφαλής του Κέντρου Ερευνών για την Αυτοκίνηση CAR. Κατά συνέπεια, λέει ο Γερμανός ειδικός δεν συμφέρει τις εταιρίες παροχής η λειτουργία των σημείων ανεφοδιασμού: «Κατανοώ την αυτοκινητοβιομηχανία που ζητά ένα πιο πυκνό δίκτυο, αλλά για τις εταιρίες παροχής είναι προς το παρόν ασύμφορο».
Κατά την εκτίμηση του Στέφαν Μπάρτσελ, η υποδομή ανεφοδιασμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων αποτελεί σημαντική πρόκληση. Διότι, όπως δηλώνει, παράλληλα με την εγκατάσταση σημείων ηλεκτροδότησης οχημάτων θα πρέπει να θωρακιστεί το δίκτυο ηλεκτρικού ρεύματος, έτσι ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί όταν χιλιάδες ηλεκτροκίνητα οχήματα μιας πόλης ανεφοδιάζονται ταυτόχρονα.
Νομίζω ότι στη δεκαετία του 2030 θα έρθει η στιγμή κατά την οποία οι συμβατικοί κινητήρες θα περάσουν στο περιθώριο, εκτιμά ο Γερμανός ειδικός, σκιαγραφώντας το πλαίσιο των εξελίξεων στη καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης στην γερμανική αγορά αυτοκινήτου.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!