Μπορεί ο εμβολιασμός κατά του κορονοϊού να έχει ξεκινήσει εδώ και μία εβδομάδα στις ΗΠΑ, η αποδοχή του ωστόσο από τον πληθυσμό κινείται σε χαμηλά επίπεδα. Σχεδόν 4 στους 10 Αμερικανούς, σύμφωνα με έρευνα του Pew Research Center που διενεργήθηκε σε 12.648 ενήλικες Αμερικανούς από τις 18 έως τις 29 Νοεμβρίου, δηλώνουν ότι «σίγουρα» ή «σχεδόν σίγουρα» δεν σκοπεύουν να εμβολιαστούν. Το ποσοστό είναι μειωμένο σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα του Σεπτεμβρίου, όπου το ποσοστό εκείνων που δήλωναν ότι δεν θα εμβολιαστούν ανέρχονταν στο σχεδόν 50% των ερωτηθέντων.
Τα ποσοστά προβληματίζουν τους ειδικούς που υποστηρίζουν ότι απαιτείται ο εμβολιασμός του 70% του πληθυσμού για υπάρξει η λεγόμενη ανοσία της αγέλης. Οι λόγοι για τη δυσπιστία έναντι του εμβολίου είναι η πρωτοφανής ταχύτητα με την οποία αναπτύχθηκαν τα εμβόλια και η νομική ασυλία που απολαμβάνουν οι κατασκευάστριες εταιρείες Pfizer, BioNTech και Moderna μέχρι το 2024 έναντι πιθανών παρενεργειών που θα οφείλονται στα εμβόλια τους.
Ειδικά το θέμα των παρενεργειών έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. «Να θυμάστε πως δεν είναι οι κατασκευαστές εμβολίων που εγκρίνουν το προϊόν τους για μαζική διανομή. Αυτή είναι η δουλειά της FDA. Πράγμα που θέτει το ερώτημα: Μπορείς να μηνύσεις την κυβέρνηση των ΗΠΑ αν έχεις μια εξαιρετικά άσχημη αντίδραση στο εμβόλιο; Η απάντηση είναι και πάλι όχι», είχε γράψει αρθρογράφος του CNBC. Η ασυλία του κυρίαρχου («sovereign immunity») προήλθε από τον βασιλιά, εξηγεί ο Dunn, αναφερόμενος στο αγγλικό δίκαιο που επικρατούσε πριν την Αμερικανική Επανάσταση. «Δεν μπορούσε να μηνύσει τον βασιλιά. Έτσι, η Αμερική έχει ασυλία του κυρίαρχου και ακόμη και η κάθε πολιτεία έχει ασυλία του κυρίαρχου». Υπάρχουν περιορισμένες εξαιρέσεις, αλλά ο Dunn είπε πως δεν πιστεύει ότι παρέχουν μια βιώσιμη νομική οδό για να θεωρηθεί υπεύθυνη η ομοσπονδιακή κυβέρνηση για τυχόν επιπτώσεις από παρενέργειες του εμβολίου για τον κορωνοϊό.
Σε μια προσπάθεια να πειστούν οι Αμερικανοί να εμβολιαστούν, το υπουργείο Υγείας της χώρας θα ξοδέψει 250 εκατ. δολάρια σε μια πανεθνική ενημερωτική καμπάνια. Υπεύθυνος έχει οριστεί ο υφυπουργός Μαρκ Βέμπερ, ο οποίος δήλωσε ότι η καμπάνια θα έχει ως ομάδα-στόχο (target group) εκείνους που βρίσκονται στο μέσον των δύο άκρων, της άρνησης και της αποδοχής, τους οποίους και προσδιόρισε ως «δυνητικά μετακινούμενους». Οπως ανέφερε, είναι εκείνοι που δεν είναι σίγουροι για το εάν θα εμβολιαστούν για διάφορους λόγους (ανησυχίες για την ασφάλεια των εμβολίων, πολιτικούς λόγους) αλλά ταυτόχρονα δεν συγκαταλέγονται στους αρνητές των εμβολίων. Το ποσοστό των αρνητών των εμβολίων στις ΗΠΑ ανέρχεται στο 16%. Όπως δήλωσε ο Βέμπερ «καμία καμπάνια δεν θα πείσει εκείνους που είναι κατηγορηματικά αντίθετοι στους εμβολιασμούς και το να προσπαθήσουμε να τους αλλάξουμε γνώμη θα ήταν αντιπαραγωγικό».
Αρκετές πολιτείες σχεδιαζουν ήδη τις δικές τους ενημερωτικές καμπάνιες για να πείσουν τους Αμερικανούς να εμβολιαστούν. Το Ντέλαγουερ και η Ουάσινγκτον ήδη διεξάγουν δικές τους καμπάνιες, ενώ τουλάχιστον 15 πολιτείες ετοιμάζουν τις δικές τους ενημερωτικές εκστρατείες.
Με πληροφορίες από CNBC
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!