O πόλεμος στη streaming TV μαίνεται, με το Netflix να απειλείται από τις νέες πλατφόρμες, όπως αναφέρουν οι Financial Times. Mε 208 εκατ. συνδρομητές παγκοσμίως, το Netflix είναι αδιαμφισβήτητα ο «βασιλιάς» του streaming, ωστόσο τα αποτελέσματα α' τριμήνου 2021 των άλλων εταιρειών δείχνουν ότι όλες αύξησαν τους χρήστες τους πιο πολύ τους πρώτους τρεις μήνες της χρονιάς σε σχέση με το Nteflix.
Ως αποτέλεσμα, όπως γράφουν οι FT, οι επενδυτές έχουν αρχίσει να φοβούνται ότι το Netflix θα αναγκαστεί να ρίξει ακόμα περισσότερα δισεκατομμύρια σε νέες παραγωγές για να προσελκύσει θεατές, καθώς υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να χάσει τη δυναμική του -και συνδρομητές, φυσικά.
Αποτελέσματα α' τριμήνου
Το Netflix πρόσθεσε λιγότερους από 4 εκατ. θεατές παγκοσμίως τους πρώτους τρεις μήνες του 2021, αποτέλεσμα κατώτερο των προβλέψεων. Είναι ενδεικτικό ότι στις ΗΠΑ και στον Καναδά -η Βόρεια Αμερική είναι η μεγαλύτερη αγορά του Netflix- εγγράφηκαν μόλις 450.000 χρήστες. Στον αντίποδα, τρία παραδοσιακά media group που το Netflix ήθελε να εκθρονίσει -Disney, HBO και ViacomCBS- είδαν τους συνδρομητές τους να αυξάνονται με μεγαλύτερη ταχύτητα: η Disney Plus προσέθεσε 9 εκατ. συνδρομητές το πρώτο τρίμηνο του 2021, η ViacomCBS 6 εκατ. και η HBO 3 εκατ. συνδρομητές.
Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο, η Disney, η Apple, η WarnerMedia, η Comcast και άλλες εταιρείες έχουν κυκλοφορήσει νέες πλατφόρμες streaming τηλεοπτικού προγράμματος. Υπάρχουν πλέον περισσότερες από 100 τέτοιου είδους υπηρεσίες, σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων Ampere.
Netflix και Disney
Το Netflix, που ιδρύθηκε το 1997, φαίνεται πως περνά σε μια πιο ώριμη φάση ανάπτυξης. Τον Ιανουάριο είχε ανακοινώσει ότι δεν θα χρειαστεί πλέον να αυξάνει το χρέος του για να καλύψει το κόστος των προγραμμάτων του, γεγονός που αποτελεί ορόσημο μετά από μία δεκαετία κατά τη διάρκεια της οποίας στηριζόταν σε χρέος υψηλού ρίσκου για να καλύπτει τις δαπάνες του για τα στούντιο του Χόλιγουντ. Επίσης, πριν από έναν μήνα ανακοίνωσε πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών αξίας 5 δισ. δολαρίων.
Και ενώ το Netflix λειτουργεί ως «ώριμη» εταιρεία αυξάνοντας τις τιμές και διεκδικώντας περισσότερα χρήματα από τους πελάτες, η Walt Disney και οι υπόλοιπες παραδοσιακές εταιρείες των μίντια μοιάζουν περισσότερο με startups, δίνοντας προτεραιότητα στην ανάπτυξη καθώς χάνουν δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από το streaming. Το τμήμα δραστηριοτήτων της Disney για τους καταναλωτές (που περιλαμβάνει τα Disney Plus, Hulu και ESPN) σημείωσε λειτουργικές ζημίες ύψους 290 εκατ. δολαρίων, με έσοδα 4 δισ. δολαρίων, στο πρώτο τρίμηνο του 2021. Η Disney αναμένει ότι θα χάνει χρήματα από τις δραστηριότητες streaming έως και το 2023.
«Το Netflix είναι σε διαφορετική φάση ανάπτυξης από τις άλλες πλατφόρμες streaming», είπε ο αναλυτής Paolo Pescatore στο PP Foresight. «Θα περάσουν πολλά χρόνια πριν άλλες υπηρεσίες streaming καταφέρουν να εμφανίσουν κέρδη. Όλες τοποθετούν μεγάλα στοιχήματα και θα είναι ηγέτες της... χασούρας για χρόνια».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!