Νέα

ΚΟΣΜΟΣ

Κίνα: Τα εργοστάσια αναστέλλουν την παραγωγή λόγω δασμών

AP Photo

Αναταράξεις στην παραγωγή αλλά και στο εργατικό δυναμικό στην Κίνα, έχουν προκαλέσει οι δασμοί Τραμπ. Αρκετά εργοστάσια είπαν στους μισούς υπαλλήλους τους «να πάνε σπίτι» για μερικές εβδομάδες και σταμάτησαν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής τους. Τα εργοστάσια που πλήττονται περισσότερο είναι εκείνα που κατασκευάζουν παιχνίδια, αθλητικά είδη και προϊόντα χαμηλού κόστους.

Το πρόβλημα επικεντρώνεται προς το παρόν στους βασικούς [εξαγωγικούς] κόμβους Yiwu και Dongguan, αλλά εκφράζονται φόβοι ότι θα επεκταθεί. Μόνη ελπίδα για να ξαναρχίσουν οι παραγγελίες είναι να μειωθούν οι δασμοί.

Περίπου 10 εκατομμύρια έως 20 εκατομμύρια εργαζόμενοι στην Κίνα εμπλέκονται με εξαγωγικές επιχειρήσεις με προορισμό τις ΗΠΑ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Goldman Sachs. Ο επίσημος αριθμός των εργαζομένων στις πόλεις της Κίνας πέρυσι ήταν 473,45 εκατομμύρια.

Με μια σειρά αλλεπάλληλων ανακοινώσεων αυτόν τον μήνα, οι ΗΠΑ πρόσθεσαν δασμούς άνω του 100% σε κινεζικά προϊόντα, τους οποίους η Κίνα ανταπέδωσε με αμοιβαίους δασμούς. Ενώ ο πρόεδρος των ΗΠΑ υποστήριξε την Πέμπτη ότι βρίσκονται σε εξέλιξη εμπορικές συνομιλίες με το Πεκίνο, η κινεζική πλευρά το διέψευσε.

Ο αντίκτυπος του πρόσφατου διπλασιασμού των δασμών είναι «πολύ μεγαλύτερος» από εκείνον της πανδημίας του Covid-19, δήλωσε ο Ash Monga, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Imex Sourcing Services με έδρα την Guangzhou, μιας εταιρείας διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σημείωσε ότι για τις μικρές επιχειρήσεις με πόρους μόνο μερικών εκατομμυρίων δολαρίων, η ξαφνική αύξηση των δασμών μπορεί να είναι δυσβάσταχτη και θα μπορούσε να τις θέσει εκτός λειτουργίας.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση από πελάτες και άλλους εισαγωγείς κινεζικών προϊόντων, που εγκαινιάζει την Παρασκευή έναν νέο ιστότοπο, τον «Tariff Help», για να βοηθήσει τις μικρές επιχειρήσεις να βρουν προμηθευτές που εδρεύουν εκτός Κίνας.

Livestreaming

Η επιχειρηματική αναστάτωση αναγκάζει τους Κινέζους εξαγωγείς να δοκιμάσουν νέες στρατηγικές πωλήσεων.

Η Woodswool, ένας κατασκευαστής αθλητικών ρούχων με έδρα το Ningbo, κοντά στη Σαγκάη, στράφηκε γρήγορα στη διαδικτυακή πώληση των ρούχων στην Κίνα μέσω livestreaming. Αφού ξεκίνησε το κανάλι πωλήσεων πριν από περίπου μία εβδομάδα, η εταιρεία δήλωσε ότι έχει λάβει περισσότερες από 30 παραγγελίες με ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων άνω των 5.000 γιουάν (690 δολάρια).

Περισσότερο από το ήμισυ της παραγωγής πήγαινε κάποτε στις ΗΠΑ, και μέρος της παραγωγικής ικανότητας θα παραμείνει αδρανές για δύο έως τρεις μήνες μέχρι η εταιρεία να μπορέσει να δημιουργήσει νέες αγορές.

Η Woodswool πωλεί τα προϊόντα της στο διαδίκτυο μέσω της Baidu, η εφαρμογή της οποίας για τη μηχανή αναζήτησης περιλαμβάνει επίσης μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου livestreaming. 

Η Baidu δήλωσε ότι έχει συνεργαστεί με αρκετές εκατοντάδες κινεζικές επιχειρήσεις για την έναρξη εγχώριων καναλιών ηλεκτρονικού εμπορίου, αφού αυτό το μήνα ανακοίνωσε ότι θα παρέχει επιδοτήσεις και δωρεάν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης – όπως οι εικονικοί άνθρωποι «Huiboxing» – για 1 εκατομμύριο επιχειρήσεις. Οι εικονικοί άνθρωποι είναι ψηφιακά αναδημιουργημένες εκδοχές ανθρώπων που χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να μιμηθούν τις πωλήσεις και να αυτοματοποιήσουν τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι η απόδοση της επένδυσης ήταν υψηλότερη από εκείνη της χρήσης ενός ανθρώπου.

Προκλήσεις της εγχώριας αγοράς

Η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου JD.com ήταν μία από τις πρώτες που ανακοίνωσε κάτι παρόμοιο, δεσμευόμενη να διαθέσει 200 δισεκατομμύρια γιουάν (27,22 δισεκατομμύρια δολάρια) για να αγοράσει κινεζικά προϊόντα που προορίζονταν αρχικά για εξαγωγή και να βρει τρόπους να τα πουλήσει εντός της Κίνας. Η εταιρεία διανομής τροφίμων Meituan ανακοίνωσε επίσης ότι θα βοηθήσει τους εξαγωγείς να διανέμουν στο εσωτερικό της χώρας.

Ωστόσο, τα 27,22 δισεκατομμύρια δολάρια είναι μόνο το 5% των εμπορευμάτων αξίας 524,66 δισεκατομμυρίων δολαρίων που εξήγαγε η Κίνα στις ΗΠΑ πέρυσι.

Όλο και λιγότερες κινεζικές εταιρείες εξετάζουν το ενδεχόμενο να εκτρέψουν τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ μέσω άλλων χωρών, δεδομένου του αυξανόμενου αμερικανικού ελέγχου των μεταφορτώσεων. Πολλές εταιρείες διαφοροποιούν την παραγωγή τους προς την Ινδία μέσω της Νοτιοανατολικής Ασίας, ενώ άλλες στρέφονται από τους πελάτες των ΗΠΑ σε εκείνους της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής.

Οι εξαγωγές της Κίνας προς τη Βραζιλία έχουν διπλασιαστεί μεταξύ 2018 και 2024, όπως και οι εξαγωγές της Κίνας προς την Γκάνα.

Με πληροφορίες από CNBC

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ