Υψηλότερα κέρδη το 2025 αναμένει η Adidas, καθώς επεκτείνει την προσφορά της με τα hot-seller ρετρό αθλητικά παπούτσια που έχουν οδηγήσει σε νέα δυναμική στις παγκόσμιες πωλήσεις.
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών αναμένει λειτουργικά κέρδη ύψους 1,7 δισ. ευρώ (1,81 δισ. δολάρια) έως 1,8 δισ. ευρώ φέτος, σύμφωνα με ανακοίνωση της Τετάρτης που επεκτάθηκε στην προκαταρκτική έκθεση του Ιανουαρίου για τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου. Αν και αυτό υπολείπεται του μέσου όρου των εκτιμήσεων των αναλυτών ύψους 2,07 δισ. ευρώ, η εταιρεία έχει τη φήμη ότι δίνει συντηρητικές προβλέψεις και αύξησε τις προοπτικές της τρεις φορές πέρυσι.
Το χάσμα με τη Nike
Οι πρόσφατες σταθερές επιδόσεις υπογραμμίζουν την ανάκαμψη της εταιρείας υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο Bjorn Gulden, ο οποίος διανύει τον τρίτο χρόνο του στο τιμόνι της εταιρείας. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Puma SE πιστώνεται τη διαχείριση των επιπτώσεων από την ακύρωση της συνεργασίας της Adidas με τον ράπερ και σχεδιαστή Ye, πρώην Kanye West. Οι επενδυτές έχουν ανταποκριθεί θετικά στην επιστροφή του Gulden στα βασικά με έμφαση στον αθλητισμό και τη ρεαλιστική προσέγγιση στην ανάπτυξη νέων υποδημάτων και ενδυμάτων. Ελπίζει να κλείσει το χάσμα με τη Nike την οποία αγωνίζεται αλλά εξακολουθεί να είναι ο ηγέτης του κλάδου.
Η ζήτηση εξακολουθεί να ανθεί για τα ρετρό μοντέλα αθλητικών παπουτσιών, όπως τα Samba και Campus, τα οποία έχουν δημιουργήσει αίσθηση για μια μάρκα που υπέστη επανειλημμένες κρίσεις νωρίτερα αυτή τη δεκαετία. Η Adidas έχει παρουσιάσει περισσότερα ρετρό παπούτσια, όπως το παπούτσι για τρέξιμο SL72 και το εκπαιδευτικό Tokyo με λεπτή σόλα.
Η δημοτικότητα αυτών των μοντέλων ώθησε τον Gulden να καθυστερήσει την επιστροφή των παπουτσιών μπάσκετ Superstar της εποχής του 1970, καθώς δεν θέλει να πλημμυρίσει την αγορά με υποδήματα με τρεις ρίγες.
Η Adidas βλέπει επίσης μεγάλη ζήτηση για τον αθλητικό εξοπλισμό της, συμπεριλαμβανομένων των ποδοσφαιρικών Predator και του franchise των παπουτσιών τρεξίματος Adizero, δήλωσε.
Οι πωλήσεις θα αυξηθούν πιθανώς με υψηλό μονοψήφιο ρυθμό το 2025, δήλωσε η εταιρεία, γεγονός που συνάδει με τις εκτιμήσεις. Εξαιρουμένου του καταργημένου franchise Yeezy, η μάρκα αναμένει να συνεχίσει να αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό.
Aύξηση πωλήσεων στο 4ο τρίμηνο του 2024
Το τέταρτο τρίμηνο, οι πωλήσεις της Adidas αυξήθηκαν κατά 16% στην ευρύτερη Κίνα και κατά 25% στην Ευρώπη. Επίσης, αυξήθηκαν κατά 15% στη Βόρεια Αμερική, μια αγορά στην οποία κυριαρχεί εδώ και καιρό η Nike με έδρα το Όρεγκον και στην οποία η Adidas παλαιότερα δυσκολευόταν.
Η εταιρεία πούλησε το υπόλοιπο από το απόθεμα Yeezy της στο τέταρτο τρίμηνο. Κατά τη διάρκεια του 2024, τα προϊόντα αυτά απέφεραν έσοδα 650 εκατ. ευρώ. Οι τελικές πωλήσεις ήρθαν περισσότερα από δύο χρόνια μετά τη λήξη της συνεργασίας.
Η μετοχή της Adidas έχει αυξηθεί κατά περίπου 32% τον τελευταίο χρόνο, ξεπερνώντας τις Nike και Puma.
Με πληροφορίες από Bloomberg