Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΚΟΣΜΟΣ

Οστιν Ράσελ: Ο 26χρονος γκουρού της αυτόνομης οδήγησης που θέλει να γίνει πιο πλούσιος και από τον Ελον Μασκ

Οστιν Ράσελ/ Πηγή: AP
Οστιν Ράσελ/ Πηγή: AP

Είναι μόλις 26 χρονών και μία λαμπρή ιδέα που είχε στα 17 του για την αυτόνομη οδήγηση όχι μόνο ήταν αρκετή να του εξασφαλίσει περίοπτη θέση στη λίστα των δισεκατομμυριούχων που δεν έχουν ακόμη κλείσει τα 30, αλλά τον θέτει και ως επικρατέστερο υποψήφιο για να καταλάβει στο εγγύς μέλλον τη θέση του Ελον Μασκ ή του Τζεφ Μπέζος ως ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο.

Ο λόγος για τον Οστιν Ράσελ, ιδρυτή της εταιρείας Luminar, που φιλοδοξεί να φέρει επανάσταση στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και της αυτόνομης οδήγησης, με τους σαρωτές lidar που μέσω λέιζερ δημιουργούν τρισδιάστατες απεικονίσεις ακριβείας των δρόμων. 

Ο Ράσελ, με επιμονή και αφοσίωση επικεντρώθηκε στην ιδέα του, εγκαταλείποντας το 2012 και πριν ακόμη κλείσει τα 18 του το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ για να επικεντρωθεί στην εταιρεία του.

Χωρίς να έχει να αποδείξει πλέον τίποτα σε κανέναν, ο Ράσελ δεν διστάζει να ασκήσει έντονη κριτική στον «Πάπα της ηλεκτροκίνησης» Ελον Μασκ για την στάση του απέναντι στην αυτόνομη οδήγηση και αναλύοντας πως είναι η ζωή ότι είσαι αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος σε μία τόσο νεαρή ηλικία.

Οστιν Ράσελ / Πηγή: AP
Οστιν Ράσελ / Πηγή: AP

Επιβεβαιώνοντας πως τίποτα δεν είναι τυχαίο, αποκαλύπτει μιλώντας στο MarketWatch πως έφτιαχνε συστήματα υπερυπολογιστών όταν ήταν ακόμη 10 ετών.  Οπως υποστηρίζει, εστίασε στο Lidar για αυτόνομα οχήματα, εκτιμώντας ότι θα έχει τεράστιο κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο. Οσο για τα λέιζερ, όπως υπογραμμίζει, θεωρούσε ανέκαθεν ότι είναι το επόμενο όριο της βιομηχανικής εξέλιξης.

Luminar / Πηγή: AP
Luminar / Πηγή: AP

Αν και τάσσεται υπέρ της απομακρυσμένης εργασίας και των πλεονεκτημάτων που εξασφαλίζει ιδιαίτερα σε συνθήκες καραντίνας, υπογραμμίζει ότι στην πρώτη φάση μιας επιχείρησης θα μπορούσε να αποβεί καταστροφική. Στο πλαίσιο αυτό, τονίζει ότι πρόκειται για μία μεγάλη πρόκληση και ότι λόγω πανδημίας ο κόσμος του επιχειρείν χρειάστηκε να κοιτάξει ακόμη πιο μακριά στο μέλλον, σε ορίζοντα πλέον 10ετίας και όχι 5ετίας.

 

Luminar / Πηγή: AP
Luminar / Πηγή: AP

Αναφορικά με τη δημοσιότητα που έλαβε ο «νεότερος αυτοδημιούργητος δισεκατομμυριούχος», τονίζει γελώντας ότι αποτελεί ορόσημο όσον αφορά τη δημιουργία αξίας για την ίδια την επιχείρηση. Υπογραμμίζει ότι ο ίδιος κατάφερε να διατηρήσει ένα μεγάλο μετοχικό μερίδιο στην επιχείρησή του, κάτι που δεν είναι πάντα δεδομένο για τους ιδρυτές επιχειρήσεων και το οποίο ο ίδιος χαρακτηρίζει ως «ατυχές».

Και όπως λέει με νόημα για την IPO της εταιρείας του, που τον εκτίναξε στο κλαμπ των δισεκατομμυριούχων κάτων των 30 ετών «δεν αφορά εμένα - αφορά την ομάδα και το ταξίδι».

«Εχω μεγάλο σεβασμό για όλους τους Ζούκερμπεργκ και Γκέιτς αυτού του κόσμου, τα παιδιά που κατάφεραν να δημιουργήσουν τεράστια αξία στην καριέρα τους. Ο Αϊνστάιν μίλησε για το πώς ένα από τα θαύματα του κόσμου είναι ότι κάποιος μπορεί να πετύχει σημαντική δημιουργία αξίας με την πάροδο του χρόνου όσο νωρίτερα ξεκινάει», αναφέρει. «Αυτό είναι σίγουρα ξεχωριστό. Αν και ξεκίνησα ένα χρόνο αργότερα από τον Ζούκερμπεργκ», λέει χαριτολογώντας. 

Η κόντρα με τον «Μίστερ Tesla»

Ερωτηθείς για την κριτική που έχει κατά καιρούς ασκήσει στους σαρωτές Lidar ο Ελον Μασκ, ο Ράσελ εκφράζει τη διαφωνία του, υποστηρίζοντας ότι και οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο πιθανότατα θα διαφωνούσαν με τον Μασκ, μαζί με σχεδόν όλους τους ειδικούς του κλάδου. Και δεν παραλείπει να υπενθυμίσει ότι ο Μασκ ακόμη δεν έχει παρουσιάσει την αντιπρόταση που είχε υποσχεθεί από καιρό.

Τονίζει δε ότι η λύση αυτόνομης οδήγησης που ισχυρίζεται ότι παρέχει η Tesla δεν συνιστά καν λύση αυτόνομης οδήγησης. Κάτι που υποστηρίζει ότι εξασφαλίζει η τεχνολογία Lidar, επιτρέποντας στους οδηγούς να κατεβάσουν τα χέρια από το τιμόνι και τα μάτια από το δρόμο ανά πάσα στιγμή,παίζοντας στο τηλέφωνο, διαβάζοντας ένα βιβλίο ή παρακολουθώντας μία ταινία... «Πραγματικά αυτόνομη» λέει χαρακτηριστικά....

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που ο ίδιος δεν αναφέρεται ποτέ σε «ηλεκτρικά οχήματα» αλλά μόνο σε «αυτόνομα οχήματα». 

Και ρίχνοντας περισσότερο λάδι στη φωτιά, στην ερώτηση αν θεωρεί την ηλεκτροκίνηση μία «φούσκα», απαντά με νόημα... «νομίζω»!

Αναγνωρίζει βεβαίως ότι η αντικατάσταση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων είναι μονόδρομος και κάτι που έτσι κι αλλιώς είναι προγραμματισμένο να συμβεί από τις ίδιες τις εξελίξεις. Αλλά ο ίδιος υποστηρίζει ότι πρέπει να κοιτάξουμε πιο μακριά στο μέλλον. Εκεί θεωρεί ότι η αυτόνομη οδήγηση είναι αυτή που θα κυριαρχήσει και στο πλαίσιο αυτό απορεί που για τον κλάδο αυτόν δεν γίνεται τόσο μεγάλη συζήτηση όσο για την ηλεκτροκίνηση.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΟΣΜΟΣ