Την σχέση με τα χρήματα επιχειρήσεων και καταναλωτών αναλύουν τρεις ειδικοί που θα βρεθούν στην χώρα μας. Ο Ken Honda, ένας από τους πιο επιδραστικούς οικονομικούς συμβούλους στον κόσμο, υποστηρίζει ότι θα πρέπει τα χρήματα να αντιμετωπίζονται με μια οπτική: όχι ως αριθμοί, αλλά ως ενέργεια που αντικατοπτρίζει τις επιλογές και τα συναισθήματα. Ο Ken Honda θα είναι ένας από τους βασικούς ομιλητές στο Game of Money Festival που θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 21 και 22 Δεκεμβρίου 2024, μαζί με δύο ακόμη αναγνωρισμένους ειδικούς στον τομέα της οικονομίας και της προσωπικής ανάπτυξης που θα μοιραστούν συμβουλές και προσεγγίσεις για τη διαχείριση των χρημάτων και την ευημερία.
Η βασική του πρόταση, όπως έχει διατυπωθεί, και αναφέρουν οι διοργανωτές του φεστιβάλ, είναι απλή και άμεση: τα χρήματα μπορούν να φέρουν ευτυχία, αν τα διαχειριζόμαστε με ευγνωμοσύνη και σεβασμό. «Ξεκινήστε παρατηρώντας πώς κερδίζετε και πώς ξοδεύετε. Μπορείτε να μετατρέψετε κάθε συναλλαγή σε μια θετική εμπειρία, ευχαριστώντας για όσα λαμβάνετε ή προσφέρετε», αναφέρει.
Η θεωρία του Honda, γνωστή ως Happy Money, διαχωρίζει τα χρήματα σε δύο κατηγορίες:
- Happy Money, που κερδίζονται και ξοδεύονται με χαρά, δημιουργώντας αίσθηση πληρότητας.
- Unhappy Money, που συνδέονται με φόβο, άγχος ή ενοχές, επιβαρύνοντας την ψυχολογία μας.
«Η αλλαγή ξεκινά από τη νοοτροπία μας. Αντί να κυνηγάτε συνεχώς περισσότερα, εστιάστε στο πώς τα χρήματα μπορούν να εξυπηρετήσουν τους στόχους και τις αξίες σας», αναφέρει.
Ο Ken Honda ξεκίνησε την καριέρα του ως επιχειρηματίας. Στα 29 του, είχε ήδη πετύχει οικονομική ανεξαρτησία, πουλώντας την εταιρεία του. Αντί όμως να συνεχίσει να συσσωρεύει πλούτο, έκανε στροφή: αφιερώθηκε στη διδασκαλία. Στην Ιαπωνία, είναι γνωστός ως ο «Warren Buffett της Ιαπωνίας», όχι επειδή αναζητά χρηματιστηριακά κέρδη, αλλά επειδή εστιάζει στη σοφή διαχείριση των χρημάτων. Η εμπειρία του, όπως αναφέρει ο ίδιος, τον δίδαξε ότι ο πλούτος χωρίς συναισθηματική ισορροπία δεν φέρνει ευτυχία.
Seth Godin: Δημιουργώντας τη νέα εποχή του Μάρκετινγκ
Το μάρκετινγκ δεν είναι μόνο διαφήμιση και πωλήσεις, αλλά η δημιουργία εμπειριών, ιστοριών και αξιών. Αυτό αναφέρει ο Seth Godin. Με πάνω από 20 best-seller βιβλία, όπως το Purple Cow και το This Is Marketing, μας καλεί να ξανασκεφτούμε τον τρόπο που προσεγγίζουμε την αγορά, επισημαίνουν οι διοργανωτές.
Το κλειδί της επιτυχίας, σύμφωνα με τον Godin, είναι η διαφορετικότητα. Αντί να ανταγωνίζεστε με τους ίδιους όρους, γίνετε τόσο μοναδικοί ώστε να ξεχωρίζετε. Η «μοβ αγελάδα» - μια ιδέα που εισήγαγε στο ομώνυμο βιβλίο του -συμβολίζει την ανάγκη για πρωτοτυπία και αυθεντικότητα. «Στη νέα εποχή, δεν πουλάτε μόνο προϊόντα. Πουλάτε ιστορίες που συνδέουν τους ανθρώπους με το brand σας».
Η φιλοσοφία του Godin δεν είναι εύκολη υπόθεση για όλους. Ενώ λειτουργεί άψογα για start-ups και ευέλικτες εταιρείες, μπορεί να φαίνεται δύσκολη για παραδοσιακές επιχειρήσεις με αυστηρούς πόρους και διαδικασίες. Ωστόσο, η έμφασή του στη δημιουργικότητα και την καινοτομία είναι διαχρονική και προσαρμόσιμη.
«Στη σημερινή εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και της εξατομίκευσης, το κοινό δεν αναζητά απλώς προϊόντα. Θέλει σύνδεση και κοινότητες που μοιράζονται κοινές αξίες». Ο Godin προτρέπει να σταματήσουμε να κυνηγάμε πελάτες και να επικεντρωθούμε στη δημιουργία εμπιστοσύνης. Όπως λέει ο ίδιος: «Ο κόσμος δεν χρειάζεται περισσότερα προϊόντα. Χρειάζεται περισσότερη σύνδεση».
Με σπουδές στο management και μια καριέρα που ξεκίνησε από τον κόσμο της τεχνολογίας, ο Seth Godin εξελίχθηκε σε έναν από τους πιο επιδραστικούς στοχαστές επιχειρηματικότητας. Οι εμπειρίες του τον οδήγησαν να αμφισβητήσει το παραδοσιακό μάρκετινγκ και να δημιουργήσει μια φιλοσοφία που συνδυάζει την καινοτομία με την ανθρωπιά.
Η φιλοσοφία του είναι μια πρόσκληση για δράση: μη μένετε θεατές στις αλλαγές της αγοράς. Γίνετε οι ίδιοι η αλλαγή.
Benjamin Fry: να κατανοήσουμε το «γιατί» πίσω από τις καταναλωτικές μας συνήθειες.
Ο Benjamin Fry, ψυχολόγος και ειδικός στη σχέση χρημάτων και ψυχικής υγείας, αναφέρει ότι η οικονομική συμπεριφορά δεν καθορίζεται από τη λογική, αλλά από τα συναισθήματα, τα τραύματα και τις ανεκπλήρωτες ανάγκες μας. Μέσα από την καριέρα του, έχει αναδείξει πως τα οικονομικά προβλήματα συχνά συνδέονται με ψυχικές δυσκολίες. Υποστηρίζει ότι η αυτογνωσία είναι το κλειδί για την οικονομική σταθερότητα και την ψυχολογική ισορροπία, τονίζοντας πως για να ξεπεράσουμε τα προβλήματα με το χρήμα, πρέπει πρώτα να κατανοήσουμε το «γιατί» πίσω από τις καταναλωτικές μας συνήθειες.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα χρήματα είναι μια αντανάκλαση της συναισθηματικής μας κατάστασης και οι αποφάσεις που παίρνουμε όταν ξοδεύουμε ή επενδύουμε επηρεάζονται βαθιά από το παρελθόν μας, ακόμα κι αν δεν το συνειδητοποιούμε.
Η προσέγγισή του έχει ευρείες εφαρμογές, από την προσωπική ανάπτυξη μέχρι την επιχειρηματική στρατηγική. Οι επιχειρήσεις που κατανοούν τους ψυχολογικούς λόγους πίσω από την καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών μπορούν να δημιουργήσουν βαθύτερες σχέσεις μαζί τους, ενώ τα άτομα που καταλαβαίνουν τα κίνητρα πίσω από τις δικές τους αγορές μπορούν να επιτύχουν οικονομική και ψυχική ισορροπία.
Η κεντρική του φιλοσοφία παραμένει απλή, αλλά βαθιά: «Αν δεν καταλάβεις γιατί ξοδεύεις, δεν θα καταλάβεις ποτέ γιατί νιώθεις εγκλωβισμένος».
Με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!