Οι ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ετοιμάζονται να επιβάλουν μέτρα για να καταστείλουν τις συνεχώς αυξανόμενες παραγγελίες από τις ασιατικές πλατφόρμες Temu και Shein, που συρρέουν στην Ένωση συχνά παρακάμπτοντας τους τελωνειακούς ελέγχους.
Όπως μεταδίδουν οι Financial Times, τα υπό εξέταση μέτρα περιλαμβάνουν έναν νέο φόρο στα έσοδα των πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου και ένα διοικητικό τέλος ανά είδος που θα καθιστούσε τις περισσότερες αποστολές λιγότερο ανταγωνιστικές, σύμφωνα με πέντε άτομα που γνωρίζουν τις συζητήσεις.
Ο Ευρωπαίος επίτροπος Εμπορίου, Maroš Šefčovič, είπε ότι περίπου 4 δισεκατομμύρια δέματα χαμηλότερης αξίας θα μεταφερθούν στην ΕΕ φέτος, σχεδόν τριπλάσιος από τον αριθμό το 2022. Ο τεράστιος όγκος και το γεγονός ότι βρίσκονται κάτω από το όριο των 150 ευρώ για τους τελωνειακούς δασμούς σημαίνει ότι τα περισσότερα δεν είναι ελέγχονται, οδηγώντας σε αύξηση των εισαγωγών επικίνδυνων εμπορευμάτων όπως τοξικά παιχνίδια.
Ενώ το στέλεχος της ΕΕ στοχεύει στο επιχειρηματικό μοντέλο δημοφιλών διαδικτυακών πλατφορμών όπως η κινεζική Temu και η Shein, η οποία ιδρύθηκε στην Κίνα αλλά τώρα εδρεύει στη Σιγκαπούρη, δεν είχαν ληφθεί αποφάσεις και οποιαδήποτε ενέργεια περιπλέκεται από το διεθνές δίκαιο, ανέφεραν οι άνθρωποι.
Οι αξιωματούχοι της ΕΕ ανησυχούν για την υποτιμολόγηση των Ευρωπαίων ανταγωνιστών που αντιμετωπίζουν υψηλότερο κόστος παραγωγής για να τηρήσουν τα πρότυπα της ΕΕ και τον αρνητικό αντίκτυπο των φθηνών εισαγωγών στους λιανοπωλητές.
Οι αρχές ασφαλείας του μπλοκ έχουν εντοπίσει έναν αυξανόμενο αριθμό επικίνδυνων και παραποιημένων προϊόντων, πολλά από τα οποία αποστέλλονται απευθείας στους καταναλωτές.
Η Κίνα επωφελείται επίσης από τα επιδοτούμενα έξοδα αποστολής, που σημαίνει ότι είναι οικονομικά αποδοτική η αποστολή φθηνών αγαθών αεροπορικώς. Το στέλεχος της ΕΕ έχει ήδη προτείνει την κατάργηση ενός ορίου αξίας 150 ευρώ κάτω από το οποίο τα πακέτα απαλλάσσονται από τους τελωνειακούς δασμούς, ένα βήμα που κάνουν και οι ΗΠΑ. Αλλά αυτό θα αύξανε μόνο τον φόρτο εργασίας των ήδη καταπονημένων τελωνειακών υπαλλήλων. Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ και το λιμάνι του Ρότερνταμ εξυπηρετούν συνολικά 3,5 εκατομμύρια πακέτα την ημέρα — ή 40 ανά δευτερόλεπτο.
«Δεν υπάρχει περίπτωση να τα ελέγξετε όλα», είπε ένας διπλωμάτης της ΕΕ. Τα επίπεδα τιμολόγησης δεν έχουν καθοριστεί για επιβάρυνση διεκπεραίωσης, αλλά μια τέτοια χρέωση θα ισχύει για οποιονδήποτε διαδικτυακό λιανοπωλητή που αποστέλλει σε πελάτες της ΕΕ απευθείας από χώρες εκτός του μπλοκ. Η Amazon με έδρα τις ΗΠΑ χρησιμοποιεί συνήθως πωλητές με έδρα την Ευρώπη.
Η EuroCommerce, η οποία εκπροσωπεί τους λιανοπωλητές της ΕΕ, χαιρέτισε τη σχεδιαζόμενη καταστολή, αλλά είπε ότι θα ήταν δύσκολο να δικαιολογηθεί μια αμοιβή διεκπεραίωσης βάσει των κανόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου που περιόριζαν το ποσό των τελών και τελών για την τελωνειακή επεξεργασία στο κατά προσέγγιση κόστος της παρεχόμενης υπηρεσίας.
«Προς το παρόν, προτρέπουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη να εντείνουν την επιβολή σε εθνικό και ενωσιακό επίπεδο και να καταρρίψουν τα σιλό μεταξύ διαφορετικών τομέων επιβολής», ανέφερε. «Θα χρειαστούν χρόνια για να τεθούν σε εφαρμογή οι νέοι κανόνες».
Με πληροφορίες από Financial Times
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!