Εντεκα Έλληνες εφοπλιστές φιγουράρουν ανάμεσα στους ισχυρότερους παράγοντες της διεθνούς ναυτιλίας, απόδειξη ότι παρά την πανδημία και το βαρύ πλήγμα που αυτή έφερε στο παγκόσμιο εμπόριο, η ελληνική ναυτιλία συνεχίζει όχι μόνο να επιχειρεί αλλά και να διατηρεί ισχυρότατο αποτύπωμα στο παγκόσμιο πεδίο.
Στην κορυφή των ισχυρών παραγόντων της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκονται δυο Δανοί, ο διευθύνων σύμβουλος της AP Moller Holding, Robert Uggla, και ο διευθύνων σύμβουλος της AP Moller-Maersk, Soren Skou, ενώ την 3η μοιράζονται ο πρόεδρος της Cosco China Siping, Xu Lirong, μαζί με τον Miao Jianmin, επικεφαλής της China Merchants Group.
Στην 4η εμφανίζονται δυο Κινέζοι τραπεζίτες, οι Zhao Jiong της Bocomm Financial Leasing και ο Zhao Guicai της ICBC Financial. Στην 6η παραμένει και φέτος η οικογένεια Saade, η οποία ελέγχει τη ναυτιλιακή CMA-CGM, η οποία μαζί με την Cosco και την Maersk είναι οι τρεις μεγαλύτερες ναυτιλιακές τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στη λίστα περιλαμβάνονται 11 Έλληνες εφοπλιστές.
Γιάννης Αγγελικούσης, Angelicoussis Shipping Group – 7η θέση
Είναι ο ορισμός της ναυτιλίας παλιάς κοπής. Με το να κάνει old-school business έχει καταφέρει να μείνει ανέγγιχτος από τις τραγικές μακροοικονομικές συνθήκες και τις συνθήκες στραγγαλισμού που επικρατούν στην παγκόσμια αγορά λόγω της πανδημίας. «Το ελληνικό Angelicoussis Group μπορεί να δείχνει αυτές τις μέρες σημάδια ενός πιο εταιρικού στιλ διαχείρισης, αλλά ουσιαστικά παραμένει ο μεγαλύτερος ιδιώτης, ανεξάρτητος εφοπλιστής στον κόσμο» αναφέρει η έκθεση.
Γιώργος Προκοπίου, Dynacom/Dynagas/Sea Traders – 13η θέση
Ο ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της Dynacom/Dynagas/Sea Traders έχει αναδείξει τον σημαίνοντα ρόλο που παίζουν οι τέσσερις κόρες του στην αυτοκρατορία των τάνκερ του. «Ο Γιώργος Προκοπίου παραμένει ο ίδιος επικεφαλής, εξασφαλίζοντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ καινοτομίας και πρακτικότητας» επισημαίνεται.
Γιώργος Οικονόμου – TMS Group – 24η θέση
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης είναι επιφυλακτικός για το πόσο θα χρειαστεί η παγκόσμια οικονομία να επανεκκινηθεί μετά την πανδημία του κορονοϊού και προετοιμάζεται για μια αργή επαναφορά στα προ-κορονοϊού επίπεδα της αγοράς τάνκερ. «Η καριέρα του Έλληνα μεγιστάνα τον ανέδειξε ανάμεσα στους λιγοστούς επιλεγμένους παίκτες στη ναυτιλία, που επιθυμούν να συμμετάσχουν σε τεράστια έργα, όπως δείχνουν τα πρόσφατα ναυπηγικά προγράμματα 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την κατασκευή 11 LNG carriers» αναφέρει η Lloyd’s List.
Πίτερ Λιβανός – GasLog/Dry Log -35η θέση
Ο πρόεδρος της GasLog παραμένει πιστός στα LNG πλοία, όπου επικεντρώνει το ενδιαφέρον των επενδύσεών του στη ναυτιλία τα τελευταία χρόνια. Στο μεταξύ, σύμφωνα με την έκθεση, εκδηλώνει και μια συνεχή παρουσία στις στις πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης.
Πέτρος Παππάς – Star Bulk – 37η θέση
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Star Bulk είναι ο ρεαλιστής της βιομηχανίας της ναυτιλίας, που του αρέσει να παίρνει αποφάσεις καλά ζυγισμένες και με προσγειωμένες προοπτικές, ωστόσο δηλώνει αισιόδοξος για το μέλλον της ναυτιλίας. Ο εφοπλιστής Παππάς έχει συνεχή παρουσία στο top 100 της Lloyd’s List και θεωρείται ο μεγαλύτερος από τους ιδιοκτήτες φορτηγών πλοίων, που είναι εισηγμένοι στις ΗΠΑ, ενώ έχει τρέξει ένα τεράστιο πρόγραμμα τοποθέτησης scrubber, (καθαριστές ρύπων διοξειδίου του θείου), σε 114 από τα πλοία του στόλου του.
Θεόδωρος Βενιάμης - Πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών – 38η θέση
Λόγω της επιρροής του ως πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών, ο Θεόδωρος Βενιάμης έχει οδηγήσει με επιτυχία την ελληνική ναυτιλία στην περίοδο της κρίσης που είχε πολλά σκαμπανεβάσματα, σχολιάζει η Lloyd’s List. Και προσθέτει πως τα τελευταία 12 χρόνια, ο Θεόδωρος Βενιάμης χρησιμοποίησε ολοένα και περισσότερο την ηγετική θέση των Ελλήνων εφοπλιστών στον κόσμο ώστε να ακουστούν στη διεθνή σκηνή οι ελληνικές απόψεις.
Κωστής Κωνσταντακόπουλος – Costamare – 60η θέση
Υπό την καθοδήγησή του, η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία κοντέινερ έχει καταστεί σε ένα σταθερό παίκτη της παγκόσμιας ναυτιλίας. Ο κ. Κωνσταντακόπουλος κρατώντας ένα ήσυχο προσωπικό προφίλ, έχει ανοίξει τα επαγγελματικά φτερά του μέσω κοινοπραξιών και συνεργασιών.
Αννα Αγγελικούση - Alpha Bulkers, Alpha Gas & Pantheon Tankers - 81η θέση
Χαρακτηρίζεται ως η ήσυχη δύναμη της ναυτιλίας. Η Άννα Αγγελικούση κάνει φέτος την πρώτη της εμφάνιση στη λίστα. Μετά τον θάνατο του πατέρα της Παναγιώτη, η Άννα Αγγελικούση «χώρισε» επαγγελματικά από τον αδελφό της Γιάννη ιδρύοντας τη δική της εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται έναν στόλο από 30 δεξαμενόπλοια, ενώ έχει υπό ναυπήγηση άλλα τέσσερα.
Νικόλαος Τσάκος – TEN - 83η θέση
Ο επικεφαλής της Tsakos Energy Navigation κατάφερε μέσα στην πανδημία να αναπτύξει σημαντικά τα κέρδη της εταιρείας του. «Η ναυτιλία είναι σπάνια μια βαρετή επιχείρηση και στη μακρά του καριέρα, ο κ. Τσάκος θα σημειώσει το 2020 ως μια από τις πιο ασταθείς χρονιές» σημειώνει ο Linton Nightingale αναφορικά με τα σκαμπανεβάσματα των τιμών του πετρελαίου λόγω της πανδημίας.
Δημήτρης Φαφαλιός – Intercargo – 86η θέση
Υπό την προεδρία του, η Intercargo έγινε η φωνή της προσπάθειας του κλάδου να πολεμήσει την κρίση σε περίπου 400 χιλιάδες ναυτικούς που το 2020 έπληξε τη ναυτιλία λόγω της πανδημίας. Μάλιστα, ο ίδιος ως εκπρόσωπος της Ένωσης των ιδιοκτητών δεξαμενόπλοιων ξηρού φορτίου, του 25% δηλαδή του παγκόσμιου στόλου των φορτηγών πλοίων, έχει καταγγείλει την ΕΕ να συμπεριλάβει τη ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας ρύπων.
Δέσποινα Παναγιώτου Θεοδοσίου – Wista International – 93η θέση
Είναι η κυπριακή παρουσία της λίστας, η οποία χαρακτηρίζεται ως μια «σπουδαία προσωπικότητα στην παγκόσμια ναυτιλία, που κάτω από τη δική της καθοδήγηση η ένωσή της συνεχίζει να αναπτύσσεται, μετρώντας σχεδόν 4.000 μέλη».Η Wista International δημιουργήθηκε από τα αρχικά των λέξεων: Women's International Shipping & Trading Association και έχει στόχο να αναδείξει τη γυναικεία παρουσία στη ναυτιλία.