Η παραβατικότητα, η διατήρηση του πλαφόν και οι κρατικές παρεμβάσεις αποτελούν μεγάλες στρεβλώσεις που περιορίζουν την υγιή επιχειρηματικότητα είπε ο κ. Γιάννης Αλιγιζάκης, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελινόιλ, από το βήμα της τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων.
Ειδικά για το πλαφόν σημείωσε ότι είναι αδικαιολόγητη η παράτασή του, στο μικτό περιθώριο κέρδους, η οποία δεν αναγνωρίζει αύξηση χρηματοοικονομικού κόστους, μεταφορικού και εργατικού και οδηγεί τον Κλάδο σε περιθώρια ακόμη χαμηλότερα από το 2021 και την Εσωτερική αγορά σε μία ζημιογόνα δραστηριότητα για τις εταιρείες. “Το πλαφόν είναι στρέβλωση του ανταγωνισμού, ευνοεί τους παραβατικούς, οι οποίοι μπορούν και επιβιώνουν μέσω της παραβατικότητας, ενώ αντιθέτως οι έντιμοι πρατηριούχοι οδηγούνται σταδιακά εκτός αγοράς”, σημείωσε.
Όπως είπε πριν 4 ημέρες μέσω μηνύματος, ανακοινώθηκε ότι το πλαφόν θα παραταθεί για 6 μήνες, κάτι που όπως τόνισε είναι ένα μέτρο για επικοινωνιακούς λόγους. Μιλώντας για τις τιμές στα καύσιμα, είπε ότι η Ελλάδα έχει υψηλές τιμές στα καύσιμα λόγω των πολύ υψηλών φόρων που καλύπτουν δημοσιονομικά κενά. Και είπε επίσης ότι το πλαφόν που μπήκε το 2022 δεν αναγνωρίζει ούτε την αύξηση στα επιτόκια και τις μεταφορές ούτε την αύξηση στον κατώτατο μισθό, μπήκε με δεδομένα που δεν υπάρχουν σήμερα. Σήμερα οι εταιρείες πετρελαιοειδών (ο μόνος κλάδος που καταβάλει φόρο εκ των προτέρων) έχουν καθαρό περιθώριο κέρδους σχεδόν 0,5% βάσει έρευνας του ΙΟΒΕ, για να επιβιώσει μία εταιρεία σήμερα στην Ελλάδα πρέπει είτε να επεκταθεί εκτός Ελλάδας είτε να βάζουν οι μέτοχοι συνεχώς νέα κεφάλαια. Το πλαφόν είναι μία στρέβλωση της αγοράς που ευνοεί τους παραβατικούς πρατηριούχους. Ο έντιμος πρατηριούχος είτε θα φύγει από την αγορά, είτε θα πουλήσει το πρατήριο στον παραβατικό, το κράτος αναγνωρίζει το δίκαιο αίτημά μας για κατάργηση του πλαφόν αλλά αυτό ως διά μαγείας μένει», σημείωσε.
Αναφέρθηκε και στην πολύ υψηλή φορολογία που εκτοξεύει στα ύψη τις τιμές της βενζίνης και τις εσωτερικές στρεβλώσεις που αποτρέπουν επενδύσεις και αναγκάζουν πρατηριούχους να κλείνουν πρατήρια.
Τα μικρά περιθώρια κέρδους της νόμιμης δραστηριότητας και η μεγάλη παραβατικότητα κυριαρχούν στην αγορά καυσίμων, πιέζοντας ασφυκτικά τους νόμιμους πρατηριούχους, σημείωσε. Εφόσον τεθεί σε λειτουργία τι σύστημα εισροών εκροών, μέχρι το τέλος του χρόνου, το οποίο θα μπορεί να εντοπίσει τόσο τη νοθεία όσο και το πείραγμα στην αντλία, θα βοηθήσει σημαντικά την αγορά, τόνισε.
Στόχοι του 2024
Η Ελινόιλ στοχεύει για το 2024, αφενός να διατηρήσει τη σταθερά ανοδική πορεία της, αφετέρου να επεκταθεί μέσω νέων καταστημάτων, ενισχύοντας το δίκτυό της τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα, όσο και στα νησιά της χώρας, δεδομένων των εκτιμήσεων για ανοδική πορεία του τουρισμού τη θερινή σεζόν που έρχεται, που δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για αύξηση των πωλήσεων.
Σχετικά με τις τάσεις στην αγορά καυσίμων, φέτος συνολικά στο πρώτο εξάμηνο η αύξηση ανέρχεται στο 3%, με αύξηση 4% στη βενζίνη και 8% στο ντίζελ και μείωση 10% στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Ο Όμιλος Ελιν έκλεισε το 2023 με κέρδη προ φόρων 10.007.694 ευρώ, μειωμένα από τα 17.303.000 ευρώ του 2022. Το 2023 παρά τη μείωση πωλήσεων, οι διεθνείς πωλήσεις συνέβαλαν σημαντικά στη συνολική κερδοφορία. Η ελίν είναι μέσα στις 3 μεγαλύτερες εξαγωγικές εταιρείες της χώρας, καλύπτοντας το 30% των συνολικών εξαγωγών μαζί με άλλους 5 ομίλους.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!