Την ανάγκη για καλύτερη και σαφή ενημέρωση ανέδειξε η ενεργειακή κρίση και η ΡΑΕ ανταποκρίνεται στην πρόκληση δρομολογώντας την ανάπτυξη 5 νέων «εργαλείων» για την καλύτερη εποπτεία της αγοράς προμήθειας, την εξασφάλιση διαφάνειας και ολοκληρωμένης ενημέρωσης και προστασίας των καταναλωτών.
Στο παραπάνω πλαίσιο η ΡΑΕ αναπτύσσει «εργαλεία» για την ενημέρωση των καταναλωτών αλλά και την εποπτεία της αγοράς προμήθειας, αρκετά εκ των οποίων αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία το επόμενο διάστημα, προκειμένου να αντιμετωπιστούν προβλήματα στη λιανική αγορά ρεύματος και φυσικού αερίου.
►Διαβάστε και: Ρεύμα: Νέα μείωση στους λογαριασμούς Μαΐου - Οι τιμές που ανακοίνωσαν οι εταιρείες
Πρόκειται για πρωτοβουλίες που παίρνει η Αρχή, απευθυνόμενη τόσο στους καταναλωτές, όσο και στους παρόχους ενέργειας, επιταχύνοντας αλλαγές και έκτακτα μέτρα, τα οποία με τη σειρά τους επέδρασαν πολύμορφα στην αγορά.
Τα πέντε εργαλεία είναι:
Ένα «εργαλείο» σύγκρισης τιμών: Το οποίο έχει ως σκοπό να εισάγει όλους τους πιθανούς παράγοντες που μπορούν να διαμορφώσουν τις τελικές τιμές στη λιανική αγοράς. Αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο καθώς ο καταναλωτής θα μπορεί χρησιμοποιώντας το να συγκρίνει τα τιμολόγια και τις προσφορές των παρόχων
«Retail Monitoring Tool»: Το οποίο θα εποπτεύει ολόκληρη την αγορά, συλλέγοντας πληροφορίες από τους προμηθευτές και τους διαχειριστές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, σχετικά με τον τρόπο που λειτουργεί η αγορά (τα τιμολόγια, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές κα). Επομένως, η ΡΑΕ θα διαθέτει μια ολοκληρωμένη εικόνα για την αγορά, έτσι ώστε να μπορεί να τη ρυθμίσει καλύτερα.
►Διαβάστε και: Ενέργεια: Ολα τα… κιλά όλα τα λεφτά στην αποθήκευση - Σχεδιάζονται επενδύσεις 16 δισ.
Μια Βάση δεδομένων: Όπου θα εισάγεται κάθε μήνα αναλυτικά η τιμολόγηση των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα αξιοποιηθεί ως μέσο επίλυσης των παραπόνων από τους καταναλωτές, καθώς και για την εποπτεία του τρόπου τιμολόγησης από τις εταιρείες.
Πλατφόρμα εξοικονόμησης: Όπου θα περιλαμβάνονται απλές προτάσεις για εξοικονόμηση στην οικιακή κατανάλωση.
Πλατφόρμα για την ενεργειακή διαμεσολάβηση: Θα λειτουργήσει σε σύνδεση με το MyRae, όπου ο καταναλωτής θα έχει την δυνατότητα, στην περίπτωση που δεν συμφωνεί με τον τρόπο που επιλύεται ένα πρόβλημα από τον προμηθευτή, να παραπέμπεται στην νέα πλατφόρμα, για να αιτηθεί εκ νέου ρύθμιση.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!