Σε ετοιμότητα να δεχθεί τα απαραίτητα φορτία LNG για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, όταν χρειαστεί, είναι το νέο FSU στη Ρεβυθούσα, όπου θα μεταβεί σήμερα ο υπουργός Ενέργειας Κώστας Σκρέκας.
Το νέο FSU θα αναβαθμίσει την αποθηκευτική δυναμικότητα του σταθμού της Ρεβυθούσας, ενώ ταυτόχρονα θα ενισχύσει την ευελιξία του συστήματος. Η νέα αποθήκη που θα δημιουργηθεί με την εγκατάσταση ενός ειδικά διαμορφωμένου δεξαμενόπλοιου θα έχει συνολική χωρητικότητα από 150 χιλιάδες κυβικά μέτρα και σε περίπτωση ανάγκης, λόγω διακοπής του ρωσικού αερίου, θα μπορεί να δέχεται φορτία LNG και να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του συστήματος και των εξαγωγών.
Αύξηση δυναμικότητας κατά 70%
Θα αυξηθεί έτσι κατά περίπου 70% η δυναμικότητα των τριών αποθηκευτικών χώρων του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας, που σήμερα φτάνει τις 225 χιλιάδες κυβικά μέτρα, στα 375 χιλιάδες κυβικά μέτρα.
Σημειώνεται ότι ο ρόλος της Ρεβυθούσας είναι κρίσιμος, σε περίπτωση διακοπής της ροής του ρωσικού αερίου, καθώς πλέον δίνει τη δυνατότητα για αυξημένες εισαγωγές φορτίων LNG από τις οποίες και εξαρτάται η επάρκεια προμήθειας για το ελληνικό σύστημα. Δίνει τη δυνατότητα, όταν υπάρξει ανάγκη, να υποδεχόμαστε ταυτόχρονα δύο πλοία μεταφοράς LNG, συμβάλλοντας σημαντικά στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, απέναντι στην εκρηκτική διεθνή ενεργειακή κρίση.
Σύμφωνα με το Προληπτικό Σχέδιο της ΡΑΕ, του οποίου η διαβούλευση ολοκληρώθηκε χθες, η πρώτη στρατηγική αφορά τη Ρεβυθούσα.
Η στρατηγική 1 αφορά τη μεγιστοποίηση χρησιμοποίησης υφιστάμενων υποδομών και στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, προχώρησε η αύξηση δυναμικότητας και επαναεροποίησης στη Ρεβυθούσα -αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό- σε 225.000 μεγαβατώρες την ημέρα, από 202.000. Το δεύτερο μέτρο είναι η προσθήκη μιας πλωτής δεξαμενής LNG -FSU- που είναι στη Ρεβυθούσα.
Ρόλος-κλειδί για το FSU
Το FSU αναμένεται να διαδραματίσει ρόλο-κλειδί στη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας, στην περίπτωση που υπάρξει διακοπή των ρωσικών εισαγωγών αερίου.
Όπως αναφερόταν στη σχετική μελέτη κόστους-οφέλους του ΔΕΣΦΑ, σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, για να μην υπάρξουν περικοπές στην προμήθεια καυσίμου, θα έπρεπε από τα τέλη Μαρτίου 2022 έως τα τέλη Απριλίου 2023 να παραγγελθούν επιπλέον ποσότητες υγροποιημένου αερίου 45 TWh (τεραβατωρών), οι οποίες μεταφράζονται σε 50 επιπλέον φορτία. Οι παραγγελίες αυτές θα προστεθούν στις 38 TWh (46 φορτία) που είναι ήδη προγραμματισμένο να εισαχθούν στην Ελλάδα μέσω της Ρεβυθούσας, το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Ωστόσο, «το σύνολο των 96 φορτίων είναι αδύνατον να εξυπηρετηθεί με την υπάρχουσα αποθηκευτική ικανότητα του Τερματικού Σταθμού», όπως αναφέρεται στη μελέτη.
Tεκμηριώνοντας την χρησιμότητα του FSU σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα -λαμβάνοντας υπόψη και την επικείμενη προσθήκη νέων Πλωτών Τερματικών Σταθμών (FSRU)- ο ΔΕΣΦΑ εκτιμά ότι η αυξημένη αποθηκευτική ικανότητα της Ρεβυθούσας θα διασφαλίσει ότι η αγορά θα έχει επαρκή ευελιξία για να παρακολουθήσει τις διακυμάνσεις της ζήτησης σε φυσικό αέριο, στο φόντο της αβεβαιότητας για την διαθεσιμότητα του ρωσικού φυσικού αερίου αγωγών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!