Στα 3 δισ. ευρώ έχουν φτάσει οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στις εταιρείες προμήθειας ρεύματος, δημιουργώντας ασφυκτικές πιέσεις στις εταιρείες του κλάδου, με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμολογίων και δυσμενείς επιπτώσεις στο σύνολο των καταναλωτών.
Ο ΕΣΠΕΝ, ο Σύνδεσμος Προμηθευτών Ενέργειας, ζητά την άμεση επίλυση του κρίσιμου ζητήματος των ληξιπρόθεσμων οφειλών και ζητά να προχωρήσουν οι αλλαγές στον Κώδικα Προμήθειας που έχουν εξαγγελθεί από το 2021.
Η επιστολή
Με επιστολή του προς το ΥΠΕΝ και τη ΡΑΑΕΥ υπενθυμίζει ότι πρέπει να προχωρήσει άμεσα η τροποποίηση του Κώδικα Προμήθειας και ο έλεγχος των αιτημάτων Απενεργοποίησης και Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητών Φορτίου από το ΔΕΔΔΗΕ, που καθυστερούν, με αποτέλεσμα να μην περνούν οι καταναλωτές που δεν πληρώνουν στην Καθολική Υπηρεσία.
Όπως σημειώνει ο ΕΣΠΕΝ, σήμερα -μετά την απόφαση του ΣτΕ- εφαρμόζονται οι διατάξεις του ΚΠΗΕ (ΦΕΚ Β' 832/09.04.2013) αναφορικά με την αλλαγή προμηθευτή, οι οποίες θεσπίστηκαν προ δέκα και πλέον ετών. Στο σημερινό περιβάλλον, όμως, οι διατάξεις αυτές ευνοούν τους κακοπληρωτές, ενισχύεται ο ενεργειακός «τουρισμός» και οι προμηθευτές ενέργειας μένουν εκτεθειμένοι στις ανακύπτουσες επισφάλειες. Το γεγονός αυτό έχει δυσμενείς επιπτώσεις τόσο για το σύνολο των καταναλωτών, δεδομένων των αυξητικών πιέσεων που προκαλεί στη διαμόρφωση των τιμολογίων, όσο και σημαντικό χρηματοοικονομικό αντίκτυπο ως προς τη βιωσιμότητα και τη σταθερότητα του κλάδου της προμήθειας ενέργειας.
Τονίζει ότι είναι επιτακτική η ανάγκη ολοκλήρωσης των απαιτούμενων ενεργειών για την τροποποίηση του ΚΠΗΕ, αναφορικά με το πλαίσιο αλλαγής προμηθευτή, κατά τρόπο που θα αποτρέπει αποτελεσματικά τη συσσώρευση ανεξόφλητων οφειλών. Στόχος είναι να μπορεί ο παλιός προμηθευτής να διεκδικήσει ληξιπρόθεσμες οφειλές από πρώην πελάτες του, οι οποίοι δεν συμμορφώνονται με τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.
Χρόνιο πρόβλημα οι αποκοπές που δεν γίνονται
Σύμφωνα με τον ΕΣΠΕΝ, μεγάλο μέρος των Εντολών Απενεργοποίησης Μετρητή Φορτίου, οι οποίες υποβάλλονται από τον προμηθευτή για λόγους παραβίασης -από τον καταναλωτή- των όρων της μεταξύ τους σύμβασης, υλοποιείται με σημαντική καθυστέρηση έναντι της χρονικής προθεσμίας των δέκα (10) εργάσιμων ημερών, η οποία προβλέπεται στο Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης.
Επίσης, οι Δηλώσεις Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, οι οποίες υποβάλλονται από τον προμηθευτή για λόγους παραβίασης -από τον καταναλωτή- των όρων της μεταξύ τους σύμβασης, υλοποιούνται επίσης με σημαντική καθυστέρηση. Αυτές αφορούν τους καταναλωτές που δεν πληρώνουν λογαριασμούς, αλλά επειδή ανήκουν στους ευάλωτους, δεν μπορεί να ζητηθεί η αποκοπή γι’ αυτούς. Τότε οι εταιρείες ζητούν την παύση εκπροσώπησης για να περάσουν στην Καθολική Υπηρεσία, αλλά καθώς ο ΔΕΔΔΗΕ καθυστερεί, συνεχίζουν να χρεώνονται οι εταιρείες προμήθειας.
→ Διαβάστε επίσης: ΕΣΠΕΝ: Ζητά επαναφορά του δικαιώματος αποκοπής στον Προμηθευτή που αφήνει ο καταναλωτής οφειλές
«Κατά μέσο όρο, ο χρόνος υλοποίησης των εν λόγω Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, που υποβάλλονται από τα μέλη του Συνδέσμου μας, ξεπερνά κατά πολύ το χρονικό διάστημα των δύο (2) εργάσιμων ημερών, το οποίο προβλέπεται στο Εγχειρίδιο Εκπροσώπησης Μετρητών και Περιοδικής Εκκαθάρισης, ιδίως στην Περιφέρεια Αττικής. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι εκκρεμεί η υλοποίηση Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, οι οποίες έχουν υποβληθεί από μέλη του Συνδέσμου μας για λόγους παραβίασης -από τον καταναλωτή- των όρων της μεταξύ τους σύμβασης, ακόμη και είκοσι τέσσερις (24) μήνες μετά την υποβολή τους στη ΔΕΔΔΗΕ Α.Ε», αναφέρει ο ΕΣΠΕΝ.
«Σημαντικός αριθμός Δηλώσεων Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας από τον καταναλωτή, ουδέποτε υλοποιούνται. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι, σε ορισμένες περιπτώσεις, εκκρεμούν Δηλώσεις Παύσης Εκπροσώπησης Μετρητή Φορτίου, λόγω οικειοθελούς διακοπής τροφοδοσίας από τον καταναλωτή, για τέσσερα (4) ή περισσότερα χρόνια!», υπογραμμίζει.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!