«Πιστεύω πολύ στο ελληνικό brand. Κάνουμε προσπάθειες, έχει μεγάλο έδαφος να καλύψουμε για να φτιάξουμε μια εθνική ταυτότητα». Αυτό υπογράμμισε μεταξύ άλλων μιλώντας στην «Ημερησία», ο επικεφαλής της Loumidis Foods, Ιάσονας Λουμίδης, μίας ιστορικής εταιρείας διανομής (αλλά και παραγωγής ορισμένων προϊόντων) στις ΗΠΑ.
Τόνισε χαρακτηριστικά ως best practice την απόφαση που πήρε η ΦΑΓΕ να φτιάξει εργοστάσιο στις ΗΠΑ, η οποία σε συνδυασμό με τις κινήσεις της Chobani, οδήγησε σε τεράστια ανάπτυξη την κατηγορία του greek style yogurt.
Παραδέχτηκε ότι για πολλά χρόνια δεν υπήρχε μια καλή εικόνα για τα ελληνικά προϊόντα, αφού, όπως τόνισε, «οι εταιρείες ενδιαφέρονταν μόνο για τα κέρδη. Όμως, τα τελευταία χρόνια έχει αναβαθμιστεί η ελληνική εστίαση στις ΗΠΑ, βελτιώθηκαν κατά πολύ τα υλικά που χρησιμοποιούν. Συνολικά η κουζίνα μας ανεβαίνει και είναι ένα αποτέλεσμα και του τουρισμού, αλλά και της προσπάθειας που γίνεται από την Ελλάδα προς την Αμερική. Παράλληλα, περισσότερα ελληνικά προϊόντα μπήκαν στα ράφια των αμερικανικών super markets».
Portfolio
Αναφορικά με τη Loumidis Foods, ο κ. Λουμίδης σημείωσε ότι δίνει έμφαση στο Premium Greek food & beverage.
Στο portfolio της εταιρείας, το οποίο αποτελείται περίπου από 500 κωδικούς, θα βρούμε brands όπως:
- Παπαδοπούλου
- Όλυμπος
- Paliria
- Agrino
- Λουξ
- Ioniki
- Ροδούλα
- Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια
Παράλληλα για το foodservice, η Loumidis Foods έχει κάποια φαγητά με το δικό της brand, μια παράδοση ετών.
Ο κ. Λουμίδης πρόσθεσε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση στην αμερικανική αγορά για:
- ελληνικές πίτες
- snacks
- έτοιμα γεύματα
Μεσογειακή διατροφή
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η εταιρεία στο κανάλι που έχει ανοίξει και το οποίο αφορά την εκπαίδευση του κόσμου για τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής.
Πέρυσι τέτοιον καιρό, η «Loumidis Foods» στις ΗΠΑ, καθώς αναδείχθηκε χορηγός ονοματοδοσίας και Brand Ambassador στην σημαντική πρωτοβουλία της «Στρογγυλής Τραπέζης για την Μεσογειακή Διατροφή» (Mediterranean Roundtable – MDR), η οποία σχετίζεται με την προώθηση της μεσογειακής διατροφής στις ΗΠΑ.
Σε μια περίοδο κατά την οποία τα προϊόντα μεσογειακής διατροφής γίνονται όλο και πιο περιζήτητα στην αμερικανική αγορά, καθώς το κοινό αναγνωρίζει εμπράκτως τη σημαντική τους αξία, το MDR θεωρείται ένα εργαλείο-«κλειδί» προκειμένου όχι μόνο να αναδείξει τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, αλλά και να αναβαθμίσει την εμπορική τους αξία και διεισδυτικότητα, τόσο στο εμπόριο, όσο και στον κλάδο της εστίασης.
«Τα προωθητικά προγράμματα που εκπονούμε υπερτονίζουν τα ευεργετήματα που προσφέρουν στην υγεία η μεσογειακή δίαιτα και ο τρόπος ζωής, μετατρέποντάς τα σε εμπορικές ευκαιρίες. Εκτός από τα συνέδρια και άλλες αποκλειστικές εκδηλώσεις, όπως το πρωινό των Πρέσβεων στην πρωτεύουσα Ουάσιγκτον, το MDR προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες στην δημιουργία γαστρονομικών εμπειριών, πολιτιστικών προγραμμάτων και ηλεκτρονικού εμπορίου» αναφέρει, μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση του MDR, τονίζοντας, επίσης, ότι η μεσογειακή διατροφή έχει λάβει διεθνή αναγνώριση από φορείς όπως η UNESCO.
Τα… απόνερα της Covid
Σχετικά με τον κλάδο της εστίασης στις ΗΠΑ - στον οποίο παραδοσιακά δραστηριοποιούνται αρκετές επιχειρήσεις ελληνικών συμφερόντων, ο κ. Λουμίδης ανέφερε ότι η πανδημία της Covid, τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα, η αύξηση στα κόστη και οι μεγάλες ανατιμήσεις στα προϊόντα, οδήγησαν πολλές επιχειρήσεις του foodservice στο κλείσιμο. Πρόσθεσε, δε, ότι ο κλάδος έχει επανέλθει στο 80% των επιπέδων που βρισκόταν πριν την πανδημία.
Ιστορία
Το 1920 τρία αδέλφια, ο Αντώνης, ο Νίκος και ο Ιάσονας, με ελάχιστες οικονομίες από τη δουλειά τους ως καπνεργάτες και τα χρήματα που κατάφερε να πάρει η μητέρα τους από ένα μοναδικό αμπέλι που είχαν, άνοιξαν στο κέντρο του Πειραιά, στην οδό Ρετσίνα, αριθμός 12, ένα μικρό μαγαζί. Η ταμπέλα έγραφε «Αντώνιος Αρ. Λουμίδης», το όνομα του μεγάλου αδελφού, και πουλούσε από σοκολάτες και κακάο, μέχρι κουβαρίστρες, τσακμακόπετρες, κορδόνια για τον κορσέ, ποτάσα, καζαμίες και ασφαλώς καφέ. Αυτό το μαγαζάκι κατάφερε να γίνει μεγάλο όνομα και να γράψει ιστορία, με ένα παπαγάλο σαν λογότυπο. Σήμερα, η τελευταία γενιά της οικογένειας Λουμίδη, ο Σωτήρης με τους δύο γιούς του, Ιάσoνα και Κίμωνα, επαναπροσδιορίζει την έννοια των «premium προϊόντων» με καινοτόμες ιδέες που διατηρούν τις παραδοσιακές παρασκευές των τροφίμων, αλλά με σύγχρονη βιωσιμότητα για τη σημερινή αγορά.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!