Lockdowns, οικονομική ανασφάλεια και απογοητευτικός τζίρος που σε ετήσια βάση μειώθηκε κοντά, περίπου, στο 50%. Αυτό ήταν το πρωτόγνωρο πλαίσιο μέσα στο οποίο κλήθηκαν να λειτουργήσουν μικρές και μεσαίες λιανεμπορικές αλυσίδες τη χρονιά που έφυγε. Ωστόσο ακόμα και σε αυτό το πλαίσιο δεν έλειψαν τα εγχειρήματα επέκτασης που εν μέσω πανδημίας συνοδεύτηκαν από το άνοιγμα νέων καταστημάτων.
Πρόκειται για επιχειρήσεις από τους κλάδους της ένδυσης και υπόδησης και των καλλυντικών που σε συνδυασμό με την ισχυροποίησή τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο, επέκτειναν το δίκτυο των φυσικών καταστημάτων τους κυρίως σε πολύ δημοφιλείς εμπορικούς δρόμους και εντός εμπορικών κέντρων.
Μάλιστα δεν αποκλείεται να ακολουθήσουν την ίδια στρατηγική και το 2021, με άνοιγμα νέων καταστημάτων, πάντα επιλεκτικά και το επόμενο διάστημα, με δεδομένο μιας και η πανδημία έχει ήδη αλλάξει την εικόνα της αγοράς εμπορικών ακινήτων με τους ιδιοκτήτες να επιδεικνύουν μεγαλύτερη ευελιξία σε ότι αφορά τις ζητούμενες τιμές ενοικίασης.
Σε στάση αναμονής βρίσκονται και άλλοι λιανέμποροι που ανέβαλλαν τις αποφάσεις τους για επέκταση των σημείων πώλησης, περιμένοντας τις εξελίξεις στο πεδίο της πανδημίας, και επέλεξαν σε πρώτη φάση να επενδύσουν μόνο στο ψηφιακό κανάλι πώλησης.
Από τους πρώτους που επέκτειναν το φυσικό τους δίκτυο εφέτος ήταν η ελληνική αλυσίδα πώλησης επώνυμων αθλητικών ειδών Cosmos Sport.
Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου εφέτος η αλυσίδα με ειδίκευση στα αθλητικά υποδήματα Sneaker10, ένα από τα τέσσερα brand που αναπτύσσει η Cosmos Sport, μίσθωσε κατάστημα 165 τ.μ. στην Βασιλέως Γεωργίου στον Πειραιά, ενώ λίγους μήνες μετά απέκτησε παρουσία και στον δημοφιλέστερο εμπορικό δρόμο στη Θεσσαλονίκη, την Τσιμισκή, ενοικιάζοντας κατάστημα 325 τ.μ. Η Cosmos Sport συνέχισε δυναμικά το επενδυτικό της πλάνο σ’ όλο το δύσκολο 2020, έχοντας ήδη θέσει σε λειτουργία 7 νέα καταστήματα (εκτός από τα Sneaker10 και 5 Cosmos Sport), ενώ σχεδιάζει τη λειτουργία ενός ακόμη καταστήματος στη Νέα Σμύρνη εντός του πρώτου τριμήνου του 2021.
Τον Μάρτιο άνοιξε στη Γλυφάδα νέο κατάστημα, το 12ο στη σειρά, η αλυσίδα εσωρούχων Hunkemoller. Η εταιρεία Μαλλιάρης, που αντιπροσωπεύει το ολλανδικό brand στην Ελλάδα, θα εγκαινιάσει και νέο κατάστημα Hunkemoller στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens αμέσως μετά την άρση του γενικού απαγορευτικού.
Τον Μάιο, αμέσως μετά το πρώτο lockdown, η αλυσίδα αθλητικών ειδών του ομίλου Φουρλή Intersport άνοιξε καινούργιο κατάστημα 2.600 τ.μ. στην οδό Ερμού. Το νέο κατάστημα περιλαμβάνει και το σήμα The Athlete’s Foot. Το ακίνητο στον αριθμό 46 της δημοφιλέστερης εμπορικής οδού της χώρας φιλοξενούσε έως πέρυσι την αμερικάνικη αλυσίδα νεανικών ρούχων χαμηλού κόστους Forever 21 που έβαλε λουκέτο.
Το νέο κατάστημα 10.000 τ.μ. LEROY MERLIN στον Κηφισό, στο ύψος της Λένορμαν, το έβδομο της αλυσίδας στην Ελλάδα, εγκαινιάστηκε τον περασμένο Ιούνιο. Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ που ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 7 μήνες.
Τον ίδιο μήνα άνοιξε και το νέο flagship store 120 τ.μ. της εταιρείας outdoor ένδυσης και εξοπλισμού The North Face στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens της Lamda Development, στο Μαρούσι.
Επίσης κατά τη διάρκεια του δευτέρου τριμήνου, μεταξύ των σημαντικών μισθώσεων που είχαν πραγματοποιηθεί, περιλαμβάνεται η μίσθωση καταστήματος επιφάνειας 365 τ.μ. στο Κολωνάκι, στην οδό Κανάρη από την αλυσίδα κοσμημάτων Anna Maria Mazaraki, ενώ η Folli Follie μίσθωσε κατάστημα 60 τ.μ. στην οδό Λεβίδου 7-9 στην Κηφισιά. Στην ίδια περιοχή, στην οδό Κυριαζή, η Anna Riska μίσθωσε κατάστημα επιφάνειας 95 τ.μ.
Αρχές Αυγούστου ένα νέο κατάστημα λιανικής πώλησης γυναικείων ενδυμάτων και αξεσουάρ, συνολικής επιφάνειας 289 τ.μ., πρόσθεσε στο δυναμικό της η αλυσίδα PINK WOMAN. Το νέο κατάστημα λειτουργεί στο εμπορικό κέντρο Smart Park.
Η δανέζικη αλυσίδα επίπλων και ειδών σπιτιού JYSK άνοιξε δύο νέα καταστήματα εν μέσω πανδημίας. Το πρώτο, πάνω από 900 τ.μ., άνοιξε μέσα στον Ιούνιο στο Χαλάνδρι, ενώ το δεύτερο, περίπου 800 τ.μ. που βρίσκεται στην Καλλιθέα, στην οδό Χαροκόπου, εγκαινιάστηκε τον Οκτώβριο.
Τέλος Ιουλίου η Calvin Klein Jeans άνοιξε ένα νέο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Golden Hall του ομίλου Lamda Development.
Τον Σεπτέμβριο η αλυσίδα ειδών βρεφανάπτυξης Prenatal άνοιξε καινούργιο κατάστημα 2.000 τ.μ. στον Άλιμο. Να σημειωθεί ότι στρατηγική ανάπτυξη της ιταλικής αλυσίδας παιχνιδιών Toys Center, μετά το πρώτο κατάστημα που άνοιξε τον Νοέμβριο του 2019 στο Smart Park, συνεχίστηκε με το νέο κατάστημα του Αλίμου, με την Prénatal και την Toys Center κάτω από την ίδια στέγη.
Τον ίδιο μήνα έκανε ντεμπούτο και το πρώτο κατάστημα της ιταλικής φίρμας Kiko Milano στο The Mall Athens στο Μαρούσι, σηματοδοτώντας την είσοδο του ομίλου Φάις στον κλάδο των καλλυντικών, ενώ για το επόμενο διάστημα, προβλέπεται το άνοιγμα καταστήματος στο εμπορικό κέντρο Cosmos στη Θεσσαλονίκη, όπως και στο Κολωνάκι.
Είσοδο στην αγορά της Θεσσαλονίκης έκανε τον Οκτώβριο η ελληνική αλυσίδα αθλητικών ειδών, Zakcret, η οποία μίσθωσε κατάστημα 600 τ.μ. στην οδό Τσιμισκή.
Επίσης η Αττικά Πολυκαταστήματα στις αρχές Οκτωβρίου εγκαινίασε δύο νέα μονοθεματικά καταστήματα των γαλλικών brands ένδυσης, Maje και Sandro, στο εμπορικό κέντρο Golden Hall επεκτείνοντας την παρουσία της μέσω φυσικών καταστημάτων. Εν τω μεταξύ, οι εργασίες ανακαίνισης και επέκτασης του πολυκαταστήματος στο city link, στο κέντρο της Αθήνας, συνεχίζονται με στόχο να ολοκληρωθούν τον Μάρτιο του 2021.
Τέλος, το πρώτο μικρού μεγέθους κατάστημα ΙΚΕΑ επιφάνειας 2.000 τ.μ. στον Πειραιά, στη συμβολή των οδών Γούναρη και Τσαμαδού, έχει προγραμματιστεί να λειτουργήσει αμέσως μετά την περίοδο απαγόρευσης λειτουργίας της αγοράς, ενώ ήδη έχει προγραμματιστεί το άνοιγμα καταστημάτων μικρών ΙΚΕΑ σε Πάτρα και Κρήτη, όπου μάλιστα έχουν ολοκληρωθεί και οι αγορές των σχετικών οικοπέδων.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!