Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Mega deal για την Fourlis: Αλλάζει πίστα με τη Foot Locker

Από αριστερά: Ο Βασίλης Φουρλής, Πρόεδρος του Ομίλου FOURLIS και ο Ευάγγελος Μπάτρης, Regional Managing Director της INTERSPORT

Σε αδιαμφισβήτητο ηγέτη των αθλητικών ειδών στα Δυτικά Βαλκάνια εξελίσσεται ο όμιλος Fourlis, με τη σύναψη της σημαντικής συμφωνίας με την Foot Locker.  Έπειτα από διαβουλεύσεις τριών ετών, ο Όμιλος Φουρλή, ιδιοκτήτης και της Intersport, κατόρθωσε να πετύχει το big deal, και μάλιστα είναι η μοναδική εταιρεία στην Ευρώπη που έχει συνάψει συμφωνία αδειοδότησης (licensing agreements), με την αμερικανική εισηγμένη εταιρεία αθλητικών ειδών.

Ως «καταπληκτική συμφωνία για εμάς και τη Foot Locker» χαρακτήρισε το deal, o πρόεδρος του Ομίλου, Βασίλης Φουρλής, ο επιτυχημένος επιχειρηματίας που δεν εφησυχάζει στιγμή, στην πρώτη συνένετυξη Τύπου, στα νέα γραφεία της Fourlis στην Κάτω Κηφισιά.

Η νέα επιχειρηματική δρατηριότητα αναμένεται να αποφέρει σταδιακά 250 εκατ. ευρώ τζίρο έως το 2030 και με ένα περιθώριο κέρδους EBITDA στο 9%. «Προχωράμε σε μια κίνηση στρατηγικού χαρακτηρρα όχι όνο θα αναβαθμίσει, αλλά θα δημιουργήσει προοπτικές για υπερδιπλασιαμσό των πωλήσεων σε 500 εκατ. την τριετία, πολλαπλασιάζοντας την κερδοφορία» σημείωσε ο κ. Φουρλής.

Χωρίς δανεισμό

Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο, είναι ότι η επένδυση που θα φθάσει έως 80 εκατ. ευρώ την εξαετία, θα προχωρήσει χωρίς δανεισμό, και θα χρηματοδοτηθεί από τη λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου.

Η συμφωνία (οι υπογραφές έπεσαν χθες) περιλαμβάνει την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων και του ηλεκτρονικού εμπορίου της σε οκτώ χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και την εξαγορά των έξι καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα (με τζίρο περί τα 12-13 εκατ.) και τη Ρουμανία έως τον Απρίλιο του 2025.

«Είναι μια καινούργια μεγάλη συνεργασία. Δουλεύαμε να βρούμε την κατάλληλη λύση, για την επέκτασή μας. Δεν είναι αναπλήρωση της  Athlete’s Foot. Με τη Foot Locker αλλάζουμε κατηγορία, και ανοίγονται καινούργιοι ορίζοντες για τον Όμιλό μας, καθώς θα αναπτυχθεί σε 8 χώρες στα Βαλκάνια, από τις 4 που είχαμε έως τώρα παρουσία» τόνισε ο Δημήτρης Βαλαχής, της CEO, Fourlis Group.

O Δημήτρης Βαλαχής, CEO Fourlis Group

15-20 νέα καταστήματα το χρόνο

Πρόσωπο κλεδί στην επίτευξη της συμφωνίας ήταν ο Βαγγέλης Μπάτρης, CEO της Intersport, o οποίος κατάφερε να πείσει τα στελέχη της Foot Locker, ότι πρόκειται για μια τεράστια ευκαιρία και για τις δυο πλευρές για ανάπτυξη στα δυτικά Βαλκάνια.  Έτσι η Fourlis θα λειτουργήσει ως ο πρώτος εμπορικός εταίρος της αμερικανικής εταιρείας στην Ευρώπη.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, ο Όμιλος Fourlis σκοπεύει να εξαγοράσει το υπάρχον δίκτυο καταστημάτων της Foot Locker στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, το οποίο περιλαμβάνει επί του παρόντος 6 καταστήματα (3 φυσικά καταστήματα και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην Ελλάδα και 3 φυσικά καταστήματα στη Ρουμανία), ενώ ταυτόχρονα ο Όμιλος συνάπτει αποκλειστικές συμφωνίες αδειοδότησης (licensing agreements) με την Foot Locker για την ανάπτυξη των αγορών της Ελλάδας και της Ρουμανίας, με παράλληλη επέκταση του δικτύου της μέσω της δημιουργίας καταστημάτων σε 6 επιπλέον χώρες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Συγκεκριμένα, στη Βουλγαρία, την Κύπρο, τη Σλοβενία, την Κροατία, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο. Η εξαγορά των δραστηριοτήτων της Foot Locker σε Ελλάδα και Ρουμανία υπόκειται σε ορισμένους όρους και αναμένεται να κλείσει το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Ο Όμιλος Φουρλή θα αναπτύξει 15 έως 20 καταστήματα το χρόνο στις οκτώ χώρες. Συνολικά θα ανοίξουν περίπου 100 καταστ;hματα τα επόμενα χρόνια.

«Είναι ένα παγκόσμιο brand, με μεγάλη αναγνωρισμότητα, πολύ μεγάλη ζήτηση για τα εξειδιεκευμένα sneaker. Έχουν αποκλειστικούς κωδικούς 15% σε κορυφαία brands, όπως Adidas και Nike, με στόχο το 25%. Τους πείσαμε ότι μπορούμε να αναπτύξουμε σήμα τους στη δική μας περιοχή. Θεωρούμε ότι θα είμαστε το Νο1» τόνισε ο κ. Μπάτρης, ο οποίος αποκάλυψε ότι βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για εξαγορά 5 καταστημάτων στη Βουλγαρία.

Στην Ελλάδα λειτουργούν 61 καταστήματα Intersport, και η προοπτική είναι να αναπτυχθούν 40 Foot Locker, τα μισά στην Αθ;hνα και τη Θεσσαλλονίκη και τα υπόλοιπα στο κέντρο μεγάλων πόλεων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεισφορά της Foot Locker στις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των καταστάσεων Αποτελεσμάτων, Ισολογισμού και Ταμειακών Ροών, αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2025, μετά την ολοκλήρωση των συναλλαγών στην Ελλάδα και τη Ρουμανία και είναι επί του παρόντος υπό εκτίμηση.

Αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί μία σημαντική ανάπτυξη του Ομίλου, ο οποίος έχει στο portofolio του γνωστά brands όπως η IKEA, η INTERSPORT και η HOLLAND & BARRETT, που λειτουργούν μέσω συμφωνιών franchise και αδειοδότησης στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. 

«Η παρούσα στρατηγική κίνησή μας ενισχύει τη δυναμική και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ομίλου στην αγορά λιανικής αθλητικών ειδών. Αξιοποιούμε την τεχνογνωσία μας και την καθιερωμένη παρουσία μας στην αγορά, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο περαιτέρω ανάπτυξη και αξία στους μετόχους μας. Δεσμευόμαστε να  αξιοποιήσουμε συνδυαστικά τα συμπληρωματικά πλεονεκτήματα της Foot Locker και της INTERSPORT για να προσφέρουμε μια απαράμιλλη εμπειρία λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών σε όλους τους καταναλωτές» πρόσθεσε ο κ. Φουρλής.

Η Mary Dillon, Πρόεδρος & Διευθύνουσα Σύμβουλος της Foot Locker Inc., σχολίασε τη συμφωνία: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με τον Όμιλο Fourlis, καθώς αξιοποιούμε το γεωγραφικό τους αποτύπωμα, την εκτεταμένη υποδομή τους, αλλά και τη βαθιά γνώση της αγοράς που κατέχουν, με σκοπό να δημιουργήσουμε περαιτέρω ανάπτυξη της Foot Locker σε αυτές τις περιοχές. Αυτές οι συμφωνίες με τον Όμιλο Fourlis θα επιτρέψουν στην Foot Locker να επεκτείνει την παγκόσμια εμβέλειά της».

H Foot Locker έχει παρουσία σε 26 χώρες μέσω δικτύου 2.464 καταστημάτων. Στον τομέα των αθλητικών ειδών, η κατηγορία lifestyle & fashion είναι η πιο περιζήτητη και ελκυστική, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της αγοράς με την Gen-Z να αποτελεί  το μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, συμβάλλοντας στο 30% της συνολικής αγοράς αθλητικών ειδών. Στο πλαίσιο αυτό, η Foot Locker έχει αναπτύξει μία συγκεκριμένη και μοναδική τοποθέτηση που συνδυάζει μάρκα, προϊόν και μάρκετινγκ, ώστε να προσεγγίσει και να αλληλεπιδράσει αποτελεσματικά με τους καταναλωτές, δημιουργώντας μία ξεχωριστή σχέση με όσους αγαπούν τα sneakers.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ