Αλμα στην κερδοφορίαw του πέτυχαν τα Goody’s μέλος του ομίλου Vivartia το 2023, με τη διοίκηση, υπό τον Αθανάσιο Παπανικολάου, να το χαρακτηρίζει έτος - ορόσημο. Παρά τις προκλήσεις στον κλάδο της εστίασης με το ιδιαίτερα υψηλό κόστος ενέργειας καθώς και το διψήφιο ποσοστό πληθωρισμού στην κατηγορία των τροφίμων, ο κύκλος εργασιών του ομίλου που έχει στο χαρτοφυλάκιο του τις αλυσίδες Goody’s, Everest, Flocafé και La Pasteria, παρουσίασε αύξηση στις πωλήσεις όλων των σημάτων του, ξεπερνώντας σε επίπεδο συστημικών πωλήσεων (system sales) το όριο των € 300 εκ., ενώ σε επίπεδο ενοποιημένων πωλήσεων άγγιξε τα € 241 εκ., ήτοι μια αύξηση της τάξεως του 10% σε σχέση με το 2022.
Tα μεικτά κέρδη του ομίλου ήταν στα 92,4 εκατ. ευρώ (+19%) με το μεικτό περιθώριο κέρδους να αυξάνεται στο 38,4% από 36,4% το 2022. Τα EBITDA του ομίλου (συμπεριλαμβανομένου και του ΔΠΧΑ 16) ανήλθαν σε 35,4 εκατ. ευρώ, έναντι 23,5 εκατ. ευρώ κατά την προηγούμενη χρήση. Τα κέρδη μετά φόρων του ομίλου εκτιοξεύτηκαν στα 10,4 εκατ. ευρώ από το 1,1 εκατ. ευρώ κερδών που είχε το 2022.
Ώθηση για τα εντυπωσιακά οικονομικά αποτελέσματα έδωσαν, σύμφωνα με την εταιρεία, προϊοντική καινοτομία, με την εισαγωγή νέων κατηγοριών προϊόντων στο σύνολο των σημάτων της, ψηφιακή ανάπτυξη, ενίσχυση της παρουσίας του Ομίλου στον τομέα των ταξιδιωτικών υπηρεσιών, μέσα από διαφορετικά concepts τα οποία καλύπτουν όλες τις ανάγκες των σύγχρονων ταξιδιωτών και ενίσχυση των συνεργιών με στρατηγικούς συνεργάτες, όπως η Cosmote, η 3E και η Nestle.
Με το βλέμμα στο εξωτερικό
Η στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου επικεντρώνεται στην επέκταση των αλυσίδων του σε διεθνές επίπεδο. Το 2024 προβλέπεται η εφαρμογή ενός ιδιαίτερα φιλόδοξου σχεδίου για τη δημιουργία νέων καταστημάτων στις διεθνείς αγορές.
Ο όμιλος διαθέτει ήδη παρουσία στις χώρες των Βαλκανίων, της Ανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, μέσω συνεργασιών Master Franchise.
Πως κινήθηκαν Goody's, Everest, Flocafe, La Pasteria
Η εξέλιξη των εργασιών για το 2023 τόσο για τα Goody’s όσο και για τα λοιπά σήματα του Ομίλου Everest, Flocafe, La Pasteria έχουν ως εξής:
Goody’s
Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Goody's σημείωσαν αύξηση κατά 22,2% έναντι του 2022.
Εντός του 2023 συνεχίστηκε η ανάπτυξη του Goody’s Burger House. Συγκεκριμένα, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 9 νέα franchise σημεία σε Ξάνθη, Βριλήσσια, Σέρρες, Ηγουμενίτσα, Κορωπί, Πατήσια, Εύοσμο, Ρόδο και Δράμα.
Το Goody’s Site και App που ανανεώνεται συνεχώς ενσωματώνοντας πολλές νέες υπηρεσίες και λειτουργικότητες. Οι χρήστες του site και του app μπορούν να δουν τα αγαπημένα τους προϊόντα στην κατηγορία αγαπημένα. Επίσης προστέθηκαν τα διατροφικά στοιχεία και τα αλλεργιογόνα σε έναν ξεχωριστό κατάλογο. Τέλος πολύ σημαντική εξέλιξη είναι η αλλαγή παρόχου για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες σε everypay.
Everest
Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος σημείωσαν αύξηση κατά 13,0% έναντι του 2022. Εντός του 2023 ξεκίνησε τη λειτουργία του ένα νέο franchise κατάστημα στα Ιωάννινα.
Flocafé
Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος Flocafé σημείωσαν αύξηση κατά 13,1% έναντι του 2022. Το 2023 συνεχίστηκε η διεθνοποίηση του σήματος με την λειτουργία ενός νέου καταστήματος Flocafé Espresso Room στη Ντόχα (Qatar).
La Pasteria
Οι συνολικές καθαρές πωλήσεις του συστήματος La Pasteria σημείωσαν αύξηση κατά 12,2% έναντι του 2022. Η La Pasteria δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά της εστίασης και συγκεκριμένα του casual dining με 15 καταστήματα εντός Αττικής και ένα κατάστημα στη Θεσσαλονίκη, εκ των οποίων τα 6 καταστήματα λειτουργούν εντός malls και εμπορικών κέντρων.
Προοπτικές
Σύμφωνα δε με τη διοίκηση το μεγαλύτερο στοίχημα για την ανάπτυξη είναι η προσέλκυση των καταναλωτών νεαρής ηλικίας. Ο Όμιλος προβλέπει περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων και της λειτουργικής του κερδοφορίας μέσω της υλοποίησης του μεσομακροπρόθεσμου στρατηγικού του σχεδίου, με βασικούς άξονες:
Α) Διατήρηση και ενδυνάμωση της ηγετικής θέσης όλων των σημάτων του Ομίλου στην Ελλάδα, μέσω της ανάπτυξης και ενδυνάμωσης των δικτύων του και μέσω νέων προϊοντικών πρωτοβουλιών και καινοτομιών, προσφέροντας στους καταναλωτές προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας,
Β) Συνεχής αναβάθμιση της εμπειρίας των καταναλωτών μέσω της ψηφιακής καινοτομίας και αύξηση των επιπέδων πιστότητας τους, μέσω εργαλείων και μέσων που απαντούν στις σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες,
Γ) Εξορθολογισμό και βελτιστοποίηση του λειτουργικού του μοντέλου, μέσα από στοχευμένες επενδύσεις στις παραγωγικές του μονάδες και αποτελεσματικότερη διαχείριση του λειτουργικού του κόστους.
Δ) Την περαιτέρω επέκταση της παρουσίας των σημάτων του Ομίλου σε ευρύτερες γεωγραφικές ζώνες ενδιαφέροντος με τη σύναψη συνεργασιών με στρατηγικούς εταίρους.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!