Την υψηλότερη προσφορά για την κατασκευή και λειτουργία του αυτοκινητόδρομου Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, προϋπολογισμού κατασκευής 1,8 δισ. ευρώ, υπέβαλλε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, με τα άλλα δυο σχήματα δηλαδή τις κοινοπραξίες ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos και ΑΒΑΞ – Egis – Meridiam να έπονται.
Πρόκειται για την μεγαλύτερη σύμβαση παραχώρησης για την οποία βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία, για την οποία οι οικονομικές προσφορές άνοιξαν πριν λίγη ώρα με την πρώτη σχετική ανακοίνωση να έρχεται από την ΓΕΚ Τέρνα.
Επιλαχών προτιμητέος επενδυτής είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, ο μνηστήρας ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos και ακολουθεί με χαμηλότερη προσφορά η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ.
Κατά τη σημερινή αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών για το έργο «ΜΕΛΕΤΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ – ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΚΡΗΤΗΣ (Β.Ο.Α.Κ.) ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΑΝΙΑ – ΗΡΑΚΛΕΙΟ», (αυτοκινητόδρομος μήκους 157,5 χλμ.) διαπιστώθηκε ότι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλε την καλύτερη οικονομική προσφορά.
Τα επόμενα βήματα
Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας είναι καταρχάς η ανάδειξη προσωρινού αναδόχου, μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου των φακέλων οικονομικών προσφορών, την έκδοση του σχετικού πρακτικού της Επιτροπής Διενέργειας Διαγωνισμού και την απόφαση της Αναθέτουσας Αρχής επί του πρακτικού.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει η διαδικασία οριστικοποίησης των συμβατικών εγγράφων, η ανάδειξη οριστικού αναδόχου, ο προσυμβατικός έλεγχος νομιμότητας και η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν (μεταξύ άλλων) η υπογραφή της σύμβασης και η κύρωσή της από τη Βουλή.
Στη συνέχεια, με την έναρξη της παραχώρησης, θα ξεκινήσει η περίοδος της μελέτης του έργου κι ακολούθως, όταν οριστικοποιηθούν οι μελέτες και αφού έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις ώστε να καταστεί διαθέσιμος ο χώρος εκτέλεσης του έργου, θα ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής.
Το κόστος
Η περίοδος της παραχώρησης είναι 35 έτη, εκ των οποίων έως 5 έτη (έως 60 μήνες) είναι η περίοδος μελετών – κατασκευών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΓΕΚ Τέρνα, το κατασκευαστικό κόστος του έργου υπολογίζεται σε περίπου 1,8 δισ. ευρώ, η αιτούμενη κατά την περίοδο μελετών – κατασκευών χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου ανέρχεται στα 693 εκατ. ευρώ (σε τρέχουσες τιμές), ενώ η επιδότηση κατά την περίοδο λειτουργίας (δικαίωμα απόληψης σκιώδους διοδίου) αντιστοιχεί σε ποσοστό 64,62% επί των επιβαλλόμενων στους χρήστες διοδίων τελών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!