Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ολυμπιακή Ζυθοποιία Υπεραποδίδει έναντι της αγοράς χάρη στο στρατηγικό της πλάνο

Σε μία ακόμη «περίεργη» χρονιά και ειδικά σε μία αγορά με μεγάλες προκλήσεις και αυξημένο ανταγωνισμό, όπως είναι αυτή της μπύρας, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει καταφέρει να ξεχωρίσει, χάρη στην εφαρμογή ενός καλά μελετημένου στρατηγικού πλάνου.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το χρονικό της φετινής χρονιάς, που επηρέασε και την εγχώρια αγορά της μπύρας. Το α’ τετράμηνο του 2023 ξεκίνησε με θετικές ενδείξεις σε ό,τι αφορά την κατανάλωση και τον τουρισμό στη χώρα μας, παρότι συνεχίζονταν οι πληθωριστικές πιέσεις και ο πόλεμος στην Ουκρανία. Ακολούθησε ένα δίμηνο (Μαΐου-Ιουνίου) με ένα αναπάντεχο περιβάλλον κακών καιρικών συνθηκών στη χώρα, το οποίο σε συνδυασμό με την μικρή αναταραχή που προκαλούν πάντα οι εκλογές, είχαν αρνητικές επιπτώσεις στην κατανάλωση. Το αμέσως επόμενο δίμηνο και παραδοσιακά το πλέον ισχυρό για τον κλάδο, παρά τα ευνοϊκά μεγέθη του τουρισμού και τον ζεστό καιρό, η κατανάλωση της μπύρας ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τα περσινά επίπεδα.

Και στη συνέχεια, ο Σεπτέμβριος σημαδεύτηκε από ακραία καιρικά φαινόμενα, κυρίως στην ηπειρωτική Ελλάδα, τα οποία επίδρασαν σαφώς αρνητικά στον κλάδο, ενώ ο Οκτώβριος αποδείχθηκε θετικός χάρη στον πολύ καλό καιρό και τη διατήρηση της τουριστικής κίνησης σε υψηλά επίπεδα.

Κόντρα στην πτωτική πορεία

Σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen για την ζεστή αγορά (super markets), η κατηγορία της μπύρας (σε όγκους) μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου ήταν πτωτική, της τάξης του  -1,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, με την Ολυμπιακή Ζυθοποιία να ακολουθεί την τάση αυτή.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας στην Ημερησία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εμφανίζει συνολικά αύξηση των όγκων στο πρώτο 10μηνο  περίπου 2%. Την ίδια περίοδο η συνολική κατανάλωση της μπύρας μοιάζει πτωτική παρά τις σαφώς περισσότερες τουριστικές αφίξεις στην Ελλάδα σε σχέση με πέρυσι.

Ενιαία και πολυεπίπεδη στρατηγική

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η εξέλιξη αυτή και η ενίσχυση της θέσης της εταιρίας στην αγορά οφείλεται σε μία «πολύ συγκεκριμένη, ενιαία και πολυεπίπεδη στρατηγική που ακολουθούμε πριν από τη λήξη της πανδημίας» και η οποία βασίζεται στις εξής παραμέτρους:

Στην έγκαιρη στροφή και την εμπιστοσύνη προς το κανάλι της κρύας αγοράς (HoReCa), ήδη από τις αρχές του 2021, όταν ακόμα βρισκόμασταν ακόμη βαθιά μέσα στην υγειονομική κρίση.

Στην ενίσχυση του premium και super premium χαρτοφυλακίου της εταιρείας, τόσο μέσω εστίασης σε συγκεκριμένα brands, όσο και μέσω αύξησης της πανελλαδικής κάλυψης του δικτύου της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. Και στο συγκεκριμένο κομμάτι, έπαιξε σαφώς ρόλο και η έναρξη παραγωγής της Carlsberg στην Ελλάδα, στο ξεκίνημα της χρονιάς.

Στη συνέχιση των επενδύσεων στην κατηγορία του non-alcohol, τόσο ως προς υφιστάμενα όσο και ως προς νέα προϊόντα. Χαρακτηριστικά, να αναφέρουμε ότι η ΦΙΞ Άνευ «ηγείται» σταθερά στην κατηγορία της, ενώ το νέο της λανσάρισμα φέτος της ΦΙΞ Άνευ Λεμόνι ξεπέρασε τις προσδοκίες σε κάθε επίπεδο.

Στην σταθερή και στοχευμένη εστίαση στην τουριστική αγορά, με αναγνωρίσιμα brands (π.χ. Mythos), καθώς όσο ανεβαίνουν οι επιδόσεις του τουρισμού, μεγαλώνουν αντίστοιχα και οι δικές τους επιδόσεις!

Πρόκειται, επομένως, για μια επιχείρηση, η οποία, με όχημα τη βιώσιμη ανάπτυξη, αποδεικνύει ότι μπορούν να υπάρξουν αποτελέσματα, όταν υπάρχει ξεκάθαρη στρατηγική και συγκεκριμένο πλάνο. Η Ολυμπιακή Ζυθοποιία συνεχίζει σταθερά την αναπτυξιακή της πορεία, γνωρίζοντας πολύ καλά τον βασικό της ρόλο: να παράγει και να προσφέρει ποιοτικά προϊόντα και παράλληλα να διερευνά και να επενδύει στην ανάπτυξη καινούριων προτάσεων, με βασικό γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών. 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ