Συνολικές επενδύσεις πάνω από €120 εκατ. για το δίκτυο των καταστημάτων και των αποθηκών σχεδιάζει να υλοποιήσει τα επόμενα τρία χρόνια η LIdl Ελλάς, η οποία από το 1999 μέχρι σήμερα έχει επενδύσει πάνω από €1,4 δισ. στη χώρα μας.
Για την οικονομική πορεία της Lidl Ελλάς ο Πρόεδρος Διοίκησης της εταιρείας, Martin Brandenburger ανέφερε ότι, “το 2023 ξεκίνησε για εμάς με ενθαρρυντικούς ρυθμούς και συνεχίστηκε με αξιοσημείωτη δυναμική στη συνολική επιχειρηματική μας προσπάθεια. Τον περασμένο Απρίλιο ολοκληρώσαμε με επιτυχία την πλήρως αυτοματοποιημένη παραγγελιοληψία στα καταστήματα, ένα πολυδιάστατο έργο που προτείνει αυτοματοποιημένα τις ανάγκες εμπορευμάτων για τα καταστήματα μεγιστοποιώντας τη διαθεσιμότητα και μειώνοντας τα συνολικά κόστη της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και τη σπατάλη τροφίμων στην πηγή. Οι ανάγκες υπολογίζονται βάσει αλγόριθμου, ο οποίος αξιολογεί δεδομένα, όπως ιστορικά στοιχεία, τάση τζίρου, στοιχεία προσφορών και πρόγνωση καιρού. Σημειώνουμε ισχυρές επιδόσεις, χάρη στο επιχειρηματικό μας μοντέλο αλλά και το πάθος, την αφοσίωση, τον εξαίρετο επαγγελματισμό των πάνω από 6.700 ανθρώπων μας. Είμαι αισιόδοξος ότι θα συνεχίσουμε την ανοδική μας πορεία μέχρι και το τέλος του οικονομικού έτους”.
Μόνιμες μειώσεις τιμών έως και 37%
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε ο κ. Brandenburger στο ότι “προσφέρουμε απλές, εύκολες αγορές, με προϊόντα κορυφαίας ποιότητας, σε προσιτή τιμή”, υπογραμμίζοντας πως “είμαστε εδώ για όλες και όλους στην πράξη και όχι στα λόγια. Σύμφωνα με έρευνες που εκπονούμε εσωτερικά σε εβδομαδιαία βάση σε πάνω από 200 βασικά είδη προκύπτει πως είμαστε τουλάχιστον 10% φθηνότεροι από την αγορά. Τα παραπάνω επιβεβαιώνει η κατάκτηση του Best Buy Award για την ανάδειξή μας ως Νο.1 τοπική αλυσίδα λιανικής με την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής αποσπώντας τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων από Έλληνες καταναλωτές στην ανεξάρτητη έρευνα του διεθνούς οργανισμού ICERTIAS αλλά και φυσικά η ανάδειξή μας ως Retailer of the Year στα φετινά Supermarket Awards”.
Πρόσθεσε ακόμη ότι “αξιοποιώντας τη διαπραγματευτική δύναμη του δικτύου μας, πετύχαμε για μια ακόμα φορά τις πιο συμφέρουσες τιμές μειώνοντας μόνιμα τις τιμές έως και 37% σε πάνω από 330 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας από όλες τις κατηγορίες food και near food. Είμαστε η μοναδική αλυσίδα που προσθέτει δυνατές προσφορές στις ήδη χαμηλότερες τιμές της αγοράς”.
Οι άλλες διαφορές από τον ανταγωνισμό
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο Διοίκησης της Lidl Ελλάς, δεν είναι όμως μόνο οι τιμές που την διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό.
“Αυτό που μας διακρίνει πάνω απ’ όλα είναι το επιχειρηματικό μας μοντέλο, το οποίο τοποθετεί τον καταναλωτή στο επίκεντρο, προσφέροντάς του απλές, γρήγορες αγορές, καινοτόμα αγοραστική εμπειρία με στόχο να καλύπτουμε τις καθημερινές του ανάγκες με κορυφαίας ποιότητας προϊόντα στη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής.
Ξεχωρίζουμε για την ασύγκριτη φρεσκάδα στα φρούτα και τα λαχανικά, το κρέας, το ψάρι, τα πουλερικά και τα γαλακτοκομικά, που εξασφαλίζεται με τις καθημερινές παραδόσεις σε όλα τα καταστήματά μας ανεξαρτήτως τοποθεσίας. Λειτουργούμε 4 Logistics centers και από αυτά, μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες, όλα τα φρέσκα, νωπά προϊόντα παραδίδονται κάθε πρωί, σε όλα τα καταστήματα, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας”.
Ειδοποιός διαφορά είναι επίσης, όπως τόνισε ο κ. Brandenburger, ότι “προσφέρουμε τις ίδιες τιμές σε όλα τα καταστήματά μας, ανεξαρτήτως τοποθεσίας και φυσικά κοινό layout που εγγυάται ενιαία αγοραστική εμπειρία, ξεκάθαρη και εύκολη πλοήγηση των πελατών με αξιόπιστη και έγκαιρη πληροφόρηση για τα προϊόντα και τις τιμές χάρη στις ηλεκτρονικές ετικέτες τιμών που είναι διαθέσιμες στο σύνολο των 230 καταστημάτων μας. Έτσι απλοποιούμε την αγοραστική εμπειρία των πελατών μας αλλά και τις διαδικασίες για τους εργαζομένους μας και συμβάλλουμε στην προστασία του περιβάλλοντος με την εξοικονόμηση 15 τόνων χαρτιού σε βάθος πενταετίας”.
Συμπλήρωσε ακόμη ότι η Lidl Ελλάς ξεχωρίζει για το καινοτόμο ψηφιακό πρόγραμμα πιστότητας Lidl Plus που "ανταμείβει σε εβδομαδιαία βάση τους κατόχους του, με ελκυστικές εκπτώσεις σε προϊόντα ευρείας αποδοχής, αλλά και προσφέροντάς τους αποκλειστικά προνόμια όπως συμμετοχή σε διαγωνισμούς και προωθητικές ενέργειες. Οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να εξοικονομήσουν έως και €1.000 ετησίως. Ξεχωρίζουμε επίσης γιατί είμαστε ένας συνεπής και αξιόπιστος εταίρος για τους προμηθευτές μας, με μέσο όρο εξόφλησης τις 41 ημέρες, όταν ο μέσος όρος του κλάδου είναι 117 ημέρες”.
Έμφαση στην ποιότητα
Η Lidl Ελλάς δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στην ποιότητα των προϊόντων της, για τη διασφάλιση της οποίας δαπανά ετησίως πάνω από €1,6 εκατ.
“Με πάνω από 4.000 προϊόντα που έχουμε σταθερά στην γκάμα μας, είμαστε υπερήφανοι που τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας μας προέρχονται από αναγνωρισμένους προμηθευτές και ξεχωρίζουν για την υψηλή ποιότητα και τις υψηλές διατροφικές προδιαγραφές τους” υπογράμμισε ο κ. Brandenburger, προσθέτοντας: “Τα κοτόπουλα και τα αυγά μας είναι 100% Ελληνικά και τα νωπά μας κρέατα προέρχονται στο 100% από Έλληνες προμηθευτές. Προμηθευόμαστε φρούτα και λαχανικά από 76 διαφορετικούς Έλληνες παραγωγούς. Αντίστοιχα, τα γαλακτοκομικά και τα τυροκομικά μας προϊόντα προέρχονται από 16 Έλληνες προμηθευτές, που με τη σειρά τους συνεργάζονται με πάνω από 2.500 μικρούς γαλακτοπαραγωγούς από όλη την Ελλάδα, που τους προμηθεύουν γάλα.
Στη Lidl Ελλάς αναδεικνύουμε με πάθος και μεράκι τις γεύσεις και της μυρωδιές της Ελλάδας. Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήσαμε πέρσι τη νέα σειρά τοπικών ποιοτικών προϊόντων «Νώμα», που αποτελείται πλέον από περισσότερους από 100 κωδικούς, για να μπορείτε να απολαμβάνετε τις ιδιαίτερες γεύσεις του τόπου σας, στον δικό σας τόπο”.
Ανοίγει, παράλληλα, τον δρόμο για το αύριο μιας στιβαρής παραγωγής με υψηλές διατροφικές προδιαγραφές. "Με αυτή και άλλες προϊοντικές πρωτοβουλίες, όπως η σειρά γαλακτοκομικών «ΓΑΛΠΟ», κάνουμε πράξη την βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα, στηρίζοντας τους προμηθευτές μας” αναφέρθηκε.
Στο 70% της προϊοντικής γκάμας τα PL
Σήμερα, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της Lidl Ελλάς αντιστοιχούν στο 70% της συνολικής γκάμας προϊόντων. Καλύπτουν όλες τις προϊοντικές κατηγορίες, και αναλογούν στο 80% του τζίρου μας. Η εταιρεία συνεργάζεται συνολικά με περισσότερους από 450 Έλληνες προμηθευτές, με το 65% του τζίρου μας να προέρχεται από τα δικά τους προϊόντα. “Αναπτυσσόμαστε μαζί τους, προωθούμε και ενισχύουμε την προοπτική τους όχι μόνο στην ελληνική αγορά αλλά και πέρα από τα σύνορα, σε 31 χώρες, στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ. Αξίζει να σας αναφέρω ότι ο τζίρος από τις πωλήσεις των Ελλήνων προμηθευτών στο εξωτερικό ξεπέρασε το οικονομικό έτος 2022 τα €460 εκατ.” επισήμανε ο Πρόεδρος Διοίκησης της εταιρείας.
“Το πιο σημαντικό κομμάτι του DNA μας”
Ο κ. Brandenburger στάθηκε και “στο πιο σημαντικό κομμάτι του DNA μας, που είναι οι περισσότεροι από 6700 άνθρωποί μας, το μυαλό και η καρδιά της Lidl Ελλάς, η ασύγκριτη δύναμη που μας σπρώχνει σταθερά μπροστά. Aφουγκραζόμαστε τη δύσκολη οικονομική συγκυρία και προχωράμε σε πράξεις όχι μόνο για τους πελάτες αλλά και τους ανθρώπους μας. Πρόσφατα ανακοινώσαμε οικονομική υποστήριξη ύψους €500.000 για τους ανθρώπους των καταστημάτων και των logistics centers για το διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2023, ολοκληρώνοντας έτσι την υλοποίηση ενός πακέτου μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικού ύψους €6,7 εκατ. που ανακοινώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο. Αλλά δεν σταματάμε εδώ. Στρατηγικός μας στόχος είναι να παρέχουμε αμοιβές και επιπρόσθετες παροχές που είναι ανταγωνιστικές και άνω του μέσου όρου της αγοράς ως ανταμοιβή και επιβράβευση για όλους τους εργαζομένους. Στο πλαίσιο αυτά προχωράμε σε νέες αυξήσεις, έτσι ώστε από την 1η Δεκεμβρίου ο κατώτατος μισθός πλήρους απασχόλησης στη Lidl Ελλάς να ανέρχεται πλέον στα 1.000€ μικτά για όλους τους εργαζομένους μας, όχι μόνο στα γραφεία, αλλά και στα καταστήματα και τις αποθήκες”.
Ακόμη έγινε αναφορά στο πρόγραμμα LidlUP, που δημιούργησε σε συνεργασία με το δημόσιο Πειραματικό Ι.Ε.Κ. Γλυφάδας και το Ελληνογερμανικό, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Με το πρόγραμμα Lidl UP δίνεται η ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να αποκτήσουν εξειδικευμένη κατάρτιση και εμπειρία στελέχους λιανικής αγοράς λαμβάνοντας αμοιβή από τον πρώτο κιόλας μήνα.
Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022 και σε λίγους μήνες αναμένονται οι πρώτοι απόφοιτοι που θα αναλάβουν την θέση του Υποδιευθυντή καταστήματος, ενώ είναι ήδη σε εξέλιξη και ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος. Στόχος είναι να συνεχιστεί διαδικτυακά το πρόγραμμα Lidl UP για τον τρίτο κύκλο. Πρόκειται για μια ακόμη καινοτομία καθώς για πρώτη φορά, τα θεωρητικά μαθήματα θα γίνονται εξ’ αποστάσεως, δίνοντας την ευκαιρία σε νέους και νέες από όλες τις περιοχές της Ελλάδας να σπουδάσουν σε ένα πρόγραμμα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τον τόπο τους. Ταυτόχρονα, σε αυτόν τον 3ο κύκλο σχεδόν η εταιρεία τετραπλασιάζει τις θέσεις μαθητείας, ανοίγοντας πάνω από 40 θέσεις σε όλη την Ελλάδα.
Για σχεδόν 25 χρόνια, η Lidl Ελλάς μεγαλώνει μαζί με τον τόπο και τους ανθρώπους του.
Για το 2022 συγκεκριμένα, η συνολική προστιθέμενη αξία που προσφέραμε στην ελληνική οικονομία ήταν 953 εκ. ευρώ, κάτι που αντιστοιχεί στο 0,46% του ΑΕΠ. Για κάθε €1 άμεσης συνεισφοράς μας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 3,89 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία. Παράλληλα, προσφέρουμε όλο και περισσότερες θέσεις απασχόλησης, σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα υποστηρίζουμε στη χώρα περισσότερες από 33.000 συνολικές θέσεις εργασίας, με τις άμεσες να ξεπερνούν τις 6700.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!