Με ανάπτυξη 9,8% έκλεισε το επτάμηνο του 2023 για τα σούπερ μάρκετ (στα €5,15 δισ.), σύμφωνα με τα market view της Circana, αύξηση η οποία αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στις αυξήσεις και την ακρίβεια. Χαρακτηριστικό είναι πως τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά αναπτύχθηκαν με ρυθμό 9,8% το 7μηνο του 2023. Αντίστοιχα τα τρόφιμα με ρυθμό 9,6% και τα προιόντα νοικοκυριού με 10,8%.
Από αυτή την ανάπτυξη η μερίδα του λέοντος οφείλεται στις ανατιμήσεις. Είναι ενδεικτικό πως η ανάπτυξη 9,8% οφείλεται σε αύξηση της τιμής ανά μονάδα προϊόντος κατά 9,2% και αύξηση του όγκου πωλήσεων (τεμάχια) μόλις κατά 0,2%.
Η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά 9,2% το πρώτο 7μηνο του 2023, όταν το 2022 είχε ενισχυθεί κατά +6,9% και +2,2% το 2021.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στα απορρυπαντικά
Ειδικότερα, ανά giga κατηγορία οι αυξήσεις ήταν:
- 8,9% στα τρόφιμα
- 9,7% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής
- 12,0% στα προϊόντα για το σπίτι
Διψήφιες ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε αρκετές κατηγορίες.
Περισσότερες προσφορές στα τρόφιμα
Χάρη κυρίως στην κατηγορία των τροφίμων, οι προσφορές (promo) ενισχύθηκαν στους ταχυκίνητους κωδικούς (FMCG) κατά 3 pp.
Τιμή ανά μονάδα VS πωλήσεις σε όγκους
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η εξέλιξη των πωλήσεων σε αξία συγκριτικά με την αντίστοιχη πορεία των πωλήσεων σε όγκους. Η διαφορά είναι εμφανής, επιβεβαιώνοντας ότι η βελτίωση του τζίρου είναι αποκλειστικά... έργο ανατιμήσεων.
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Συνεχίστηκε, με ακόμα μεγαλύτερη ένταση, η υπεραπόδοση της κατηγορίας των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ολοκλήρωσαν το επτάμηνο του 2023 με ανάπτυξη 13,3% (έναντι 8,6% των branded) και συνολικό μερίδιο αγοράς 26,2%.
Τα υψηλότερα μερίδια PL συναντάμε στα είδη σπιτιού και τα τρόφιμα.
GIGA κατηγορίες
Σε επίπεδο σταθερού barcode, οι giga κατηγορίες εμφάνισαν σημαντική ανάπτυξη σε αξία, ωστόσο σε όρους όγκου μόνο τα προϊόντα για το σπίτι υποχώρησαν κατά 1,1%.
Οι πρωταγωνιστές σε αξία...
Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε αξία εμφανίζουν τα snacks, τα γαλακτοκομικά, τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τα καθαριστικά.
... και σε όγκο
Σε επίπεδο όγκου, τη μεγαλύτερη βελτίωση από πέρυσι εμφάνισαν τα snacks και τα ποτά με και χωρίς αλκοόλ.
Ξεχωρίζουν τα... άκρα
Τέλος, αναλύοντας την εικόνα ανά μέγεθος καταστήματος, εξακολουθούν να ξεχωρίζουν τα hyper markets, τα οποία πρωταγωνίστησαν την τελευταία τριετία, χάρη κυρίως στους μεγαλύτερους χώρους τους αλλά και τη σαφώς μεγαλύτερη ποικιλία σε κωδικούς προϊόντων. Ωστόσο, εδώ και αρκετούς μήνες εμφανίζουν διψήφια ποσοστά ανόδου (άγγιξαν το 16%) και τα πολύ μικρά καταστήματα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!