Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Kariera Group: Από το… «ο πιο καλός ο φοιτητής» στο deal με την CareerBuilder

Θεόφιλος Βασιλειάδης

Η ιστορία του kariera.gr ξεκινάει το 1997, τότε που δεν υπήρχε ο όρος του startup, απουσίαζε ουσιαστικά η χρηματοδότηση νεοφυών επιχειρήσεων. Ήταν μια scale up εταιρεία, η οποία χαρακτηριζόταν από μια πιο αργή ανάπτυξη σε σχέση με τα startup, αλλά με μικρότερο ρίσκο.

Ο Θεόφιλος Βασιλειάδης μαζί με τον Φάνη Ρήγα ξεκίνησαν με την έκδοση ενός δωρεάν περιοδικού στα πανεπιστήμια, το «Ο πιο καλός ο φοιτητής» το οποίο πήγε πολύ καλά για να ακολουθήσει αργότερα ένα ακόμα για τους απόφοιτους των σχολών, το οποίο όμως, όπως αναφέρει ο κ. Βασιλειάδης, «πήγε άπατο αφού δεν υποστηρίχθηκε με διαφήμιση από τις εταιρείες».

Ωστόσο δεν το έβαλαν κάτω, το πάλεψαν με τη βοήθεια 3-4 φίλων και το 1999 πραγματοποίησαν τις πρώτες Ημέρες Καριέρας οι οποίες συνεχίζονται με μεγάλη επιτυχία μέχρι σήμερα...

«Δουλειά μας ήταν το ταίριασμα των αναγκών των εργοδοτών – που είναι οι πελάτες μας – με τους φοιτητές» σημειώνει ο κ. Βασιλειάδης.

Κρούση εξαγοράς μέσω… e-mail

Την περίοδο 2000-2007 η εταιρεία έλαβε μικρές χρηματοδοτήσεις, ωστόσο το 2007 σημαδεύτηκε από την πρόταση εξαγοράς της εταιρείας από την CareerBuilder. Ο Θεόφιλος Βασιλειάδης θυμάται ότι «η πρόταση μας ήρθε μέσω e-mail. Μας έκαναν τα έξοδα του ταξιδιού, πήγαμε στο Σικάγο και έκλεισε το deal».

Παρότι λίγο αργότερα ξεκίνησε η οικονομική κρίση στη χώρα μας, το ελληνικό team κατάφερε να κρατήσει ψηλά τα μεγέθη διατηρώντας το πελατολόγιό της.

Ωστόσο, κάπου στο 2016-2017 η «μαμά» εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα «σπάσει» και πουλήθηκε στο private equity, Apollo. Επρόκειτο για ένα distressed fund το οποίο είχε ως βασική προσέγγιση τις δραστικές περικοπές εξόδων με στόχο να έχει άμεσα αύξηση της κερδοφορίας. Ωστόσο μια τακτική, η οποία σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, συνήθως έχει άσχημα αποτελέσματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τότε η CareerBuilder έκανε έναν τζίρο $800 εκατ. και τώρα είναι περίπου στα $160 εκατ. Σημειώνεται ότι το Apollo είχε προχωρήσει στην εξαγορά αυτή έχοντας ως συν-επενδυτή το…pension fund της Ένωσης Δασκάλων του Οντάριο.

Οι κινήσεις επαναγοράς

Το 2017 ο Θεόφιλος Βασιλειάδης έκανε προσπάθεια να εξαγοράσει τις δραστηριότητες της CareerBuilder εκτός ΗΠΑ μαζί με το fund του Δασκαλόπουλο, Deca, και την οικογένεια Παντελιάδη, ωστόσο δεν προχώρησε η κίνηση αυτή καθώς το Apollo αποφάσισε να μην πουλήσει, παρότι ήταν εστιασμένο κυρίως στις ΗΠΑ. Οι οριζόντιες αποφάσεις που έπαιρνε το fund δημιούργησε προβλήματα σε όλες τις δραστηριότητες της CareerBuilder, πλην της Ελλάδας και του Βιετνάμ, καθώς λόγω κυρίως της… γλώσσας άφηναν περισσότερα περιθώρια για άσκηση του management στις τοπικές ομάδες.

Λίγο αργότερα όμως, το 2019, όταν το Apollo πούλησε κάτι στις ΗΠΑ και έδειξε πρόθεση να πουλήσει και άλλες δραστηριότητες, τότε ο Θεόφιλος Βασιλειάδης αποφάσισε να κάνει πρόταση εξαγοράς, αυτή τη φορά μόνο για το kariera.gr. Μετά από διαπραγματεύσεις που έγιναν το α’ εξάμηνο του 2020, κυρίως μέσα στην πανδημία, έκλεισε το deal – από απόσταση καθώς δεν έγινε κάποιο ταξίδι εκατέρωθεν – και η εταιρεία πέρασε στον Θεόφιλο Βασιλειάδη με τη συνδρομή της οικογένειας Παντελιάδη, αφού το μέγεθος της συναλλαγής ήταν πολύ μικρότερο και δεν απαιτούσε και τη συνδρομή της Deca.

Αλλαγή σελίδας στην ιστορία

Το πρώτο κομμάτι της ιστορίας έκλεισε με την kariera να εξαγοράζει το μεγαλύτερο μέρος της εταιρείας που την είχε εξαγοράσει 16 χρόνια πριν. Η ενοποίηση της πλατφόρμας και των υπηρεσιών σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται αποτελεί την προτεραιότητα στην στρατηγική του kariera Group για τα επόμενα χρόνια

Σύμφωνα με τον CEO του ομίλου, Θεόφιλο Βασιλειάδη, στόχος είναι ο διπλασιασμός των μεγεθών σε χρονικό διάστημα τριετίας – ή και νωρίτερα – ενώ πιθανόν να αναζητηθεί αργότερα (σε εύρος 5ετίας) η είσοδος της εταιρείας σε κάποιο χρηματιστήριο.

Σχετικά με τα θεμελιώδη του Kariera.gr, αναφέρθηκε ότι πλέον ο ενοποιημένος τζίρος ανέρχεται στα € 30 εκατ. και τα EBITDA στα επίπεδα των € 5 εκατ. Ο όμιλος εμφανίζει περιθώριο EBITDA της τάξης του 30%, λίγο χαμηλότερο από αυτό της αγοράς (35%-40%), κάτι όμως το οποίο αποδίδεται στο γεγονός ότι βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης και επενδύσεων, απόρροια του πρόσφατου deal.

Σε ποιες χώρες έχει παρουσία

Θυμίζουμε ότι τον περασμένο Ιούνιο υπεγράφη συμφωνία για την εξαγορά των επιχειρήσεων της CareerBuilder L.L.C σε:

  • Ηνωμένο Βασίλειο
  • Γαλλία
  • Γερμανία
  • Σουηδία
  • Ολλανδία
  • Νορβηγία
  • Βιετνάμ
  • Σιγκαπούρη
  • Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα

Μεγάλη δυναμική ανάπτυξης, σύμφωνα με τον κ. Βασιλειάδη, παρουσιάζει η αγορά του Βιετνάμ, η οποία έχει πληθυσμό 120 εκατομμύρια ανθρώπων με έναν μέσο όρο ηλικίας 29 ετών, με ό,τι αυτό σημαίνει για τα εργασιακά και το ασφαλιστικό.

Οι τομείς με την υψηλότερη ζήτηση στην Ελλάδα

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, ανέφερε ότι «οι εταιρείες ψάχνουν κόσμο με το… ντουφέκι», προσθέτοντας ότι δεν έχει δει κάτι ανάλογο μετά το 2004, αν και σήμερα το φαινόμενο είναι ακόμη πιο έντονο. «Στους περισσότερους τομείς η ζήτηση για προσωπικό είναι πολύ μεγάλη και κυρίως στον τουρισμό/εστίαση, την τεχνολογία, την εξυπηρέτηση πελατών (call centers), αλλά και μετά από καιρό στην παραγωγή και τον πρωτογενή τομέα».

Στις top θέσεις

Ο κ. Βασιλειάδης σημείωσε ότι το Kariera Group βρίσκεται μεταξύ των 70-80 κορυφαίων ομίλων στον συγκεκριμένο τομέα σε παγκόσμιο επίπεδο και στις top35 – αν εξαιρεθούν ΗΠΑ και Κίνα – προσθέτοντας ότι «βλέπουμε και την εικοσάδα».

Ήδη στις περισσότερες από τις αγορές όπου δραστηριοποιείται, οι εταιρείες του ομίλου βρίσκονται σε κορυφαίες θέσεις:

  • Βιετνάμ: 2
  • Σιγκαπούρη 1 (στον τομέα του early recruitment – scholarship)
  • Σουηδία: 3-4
  • Γερμανία: 4-5 (αλλά με ισχυρό domain)
  • Γαλλία: 1 (στον τομέα του oil & gas) και 3 (στον τομέα του tech)
  • Αγγλία: 1 (στον τομέα του oil & gas) – σε ό,τι αφορά τους τομείς που αφορούν σε «γιατρούς και νοσοκόμους» και σε «Multilingual» δραστηριότητες – π.χ. call centers, η πορεία δεν είναι πολύ καλή

Αναφορικά με τη διάρθρωση του τζίρου, τα €10 εκατ. πραγματοποιούνται στην Ελλάδα, τα €10 εκατ. στην Ασία και τα άλλα €10 εκατ. στις υπόλοιπες χώρες.

Εξετάζοντας ανά κατηγορία, στην Ελλάδα το 60% των πωλήσεων γίνονται μέσω του site και το υπόλοιπο 40% από τις άλλες υπηρεσίες, ενώ στο εξωτερικό η αναλογία είναι 85%-15%, κάτι το οποίο σχεδιάζει να αλλάξει υπέρ των υπηρεσιών.

Υπηρεσίες

Στόχος του Kariera Group είναι να γίνει παγκόσμιος παίκτης στον κλάδο της τεχνολογίας με την παροχή διευρυμένων υπηρεσιών και συνολικών λύσεων Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στους εργοδότες με τους οποίους συνεργάζεται.

Μερικές από αυτές περιλαμβάνουν:

  • κορυφαία sites εύρεσης εργασίας
  • υπηρεσίες Executive Search και Recruiting
  • εκδηλώσεις με φυσική ή virtual παρουσία όπως οι Ημέρες Καριέρας
  • παροχή δεδομένων σχετικά με την εργασία
  • υπηρεσίες Upskilling/Reskilling
  • δημιουργία communities ταλέντου
  • employer Branding
  • software Διαχείρισης Προσωπικού

Το Kariera Group έχει πάνω από 300 εργαζομένους και γραφεία σε 10 πόλεις, ενώ ο πήχης για το προσωπικό μπαίνει στα 450-500 άτομα σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ