Η ΙΚΕΑ εκπαιδεύει εργαζόμενους στο τηλεφωνικό κέντρο ώστε να γίνουν σύμβουλοι εσωτερικού σχεδιασμού, καθώς η σουηδική εταιρεία επίπλων στοχεύει να προσφέρει περισσότερες υπηρεσίες σε αυτό τον τομέα, ενώ στα συνηθισμένα ερωτήματα των πελατών απαντά ένα ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται Billie.
Τον Απρίλιο, η ΙΚΕΑ επέκτεινε τις υπηρεσίες εσωτερικού σχεδιασμού στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες, μετά από ανάλογες κινήσεις στην Ευρώπη, την Αυστραλία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και αλλού. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι πελάτες πληρώνουν 25 λίρες (31,44 δολάρια) για μια βιντεοκλήση 45-60 λεπτών για συμβουλές εσωτερικού σχεδιασμού και έναν κατάλογο προτεινόμενων προϊόντων, ενώ μπορούν να πληρώσουν 125 λίρες για τρεις συμβουλές σχεδιασμού χώρου εργασίας, ένα σχέδιο δαπέδου και τρισδιάστατα οπτικά στοιχεία.
Η Ingka (που ελέγχει τα περισσότερα καταστήματα της ΙΚΕΑ) ανέφερε ότι έχει εκπαιδεύσει 8.500 εργαζόμενους σε τηλεφωνικά κέντρα ως συμβούλους εσωτερικού σχεδιασμού από το 2021, ενώ η Billie - που ξεκίνησε την ίδια χρονιά με όνομα εμπνευσμένο από τη σειρά βιβλιοθηκών Billy της ΙΚΕΑ - έχει χειριστεί το 47% των ερωτημάτων των πελατών στα τηλεφωνικά κέντρα τα τελευταία δύο χρόνια.
«Δεσμευόμαστε να ενισχύσουμε την απασχολησιμότητα των συναδέλφων στην Ingka, μέσω της δια βίου μάθησης και ανάπτυξης και της επανακατάρτισης, και να επιταχύνουμε τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας», δήλωσε η Ulrika Biesert, διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Πολιτισμού στον Όμιλο Ingka.
Ερωτηθείσα εάν η αυξημένη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι πιθανό να οδηγήσει σε μείωση του προσωπικού της εταιρείας, η Biesert δήλωσε: «Δεν είναι αυτό που βλέπουμε αυτή τη στιγμή».
Πωλήσεις
Οι πωλήσεις μέσω τηλεφώνου ή βίντεο προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του καναλιού απομακρυσμένης σχεδίασης εσωτερικών χώρων της Ingka αντιπροσώπευαν 1,3 δισεκατομμύρια ευρώ (1,40 δισεκατομμύρια δολάρια) των εσόδων της Ingka κατά το οικονομικό έτος 2022 - 3,3% του συνόλου. Ο όμιλος Ingka δήλωσε στο Reuters ότι στοχεύει να αυξήσει αυτό το μερίδιο στο 10% έως το 2028, στο πλαίσιο της προσπάθειας να προσελκύσει τους μελλοντικούς πελάτες της γενιάς Z.
Συγκριτικά, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις προϊόντων μέσω της ιστοσελίδας της ΙΚΕΑ, η οποία ανήκει στην Ingka, ανήλθαν σε περίπου 9,9 δισεκατομμύρια ευρώ ή στο 25% των συνολικών πωλήσεων στο οικονομικό έτος της Ingka που έληξε στις 31 Αυγούστου 2022.
Η επένδυση στις ψηφιακές υπηρεσίες, καθώς η ΙΚΕΑ ξεκινά επέκταση ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στις Ηνωμένες Πολιτείες, συμβαδίζει με την ανταγωνίστρια Wayfair, η οποία τον περασμένο μήνα εγκαινίασε ένα «ψηφιακό στούντιο σχεδιασμού» - ένα περίπτερο εντός του καταστήματος όπου οι αγοραστές μπορούν να πειραματιστούν με τα στιλ και τη διάταξη των επίπλων σε μια ψηφιακή απεικόνιση ενός δωματίου.
«Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η ΙΚΕΑ εστιάζει τώρα στα εικονικά κανάλια πωλήσεων - αν μη τι άλλο, η έκπληξη είναι ότι αυτό έγινε αργότερα από ό,τι θα μπορούσε να γίνει», δήλωσε η Jocelyn Paulley, δικηγόρος τεχνολογίας και συν-επικεφαλής της ομάδας του τομέα λιανικού εμπορίου της Gowling WLG στο Λονδίνο.
Αυτές οι εικονικές υπηρεσίες απαιτούν σημαντικές επενδύσεις, είπε, για να διασφαλιστεί ότι τα χρώματα, οι υφές και τα μεγέθη των ειδών αντικατοπτρίζονται με ακρίβεια και να ελαχιστοποιηθούν οι επιστροφές.
Με πληροφορίες από Reuters
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!