Η Apivita εμφάνισε ελαφριά αύξηση του τζίρου πέρυσι, κατά 2% σε σχέση με το 2021, στα €50,84 εκατ., η οποία υπολείπεται του αρχικού στόχου που είχε θέσει η διοίκηση και κυρίως οφείλεται στην κακή απόδοση του πρώτου εξαμήνου του έτους λόγω των γεοπωλιτικών εξελίξεων, των πληθωριστικών πιέσεων και της ανόδου στις τιμές της ενέργειας και των πρώτων υλών.
Τα έξοδα διάθεσης της εταιρείας αυξήθηκαν κατά 14% και τα έξοδα διοίκησης κατά 12%.
Ένα μεγάλο μέρος αυτής της αύξησης οφείλεται στην στρατηγική απόφαση της Apivita να αλλάξει τον τρόπο διανομής των προϊόντων της στις βασικότερες ευρωπαϊκές χώρες, στοχεύοντας σε μακροπρόθεσμα μελλοντικά οφέλη από την αποτελεσματικότερη διαχείριση των αποθεμάτων και την δημιουργία οικονομιών κλίμακας. Η αλλαγή αυτή οδήγησε προσωρινά σε αυξημένα έξοδα αποθήκευσης και διανομής για την περυσινή χρήση. Επιπλέον, μέρος της αύξησης των εξόδων οφείλεται στις αυξήσεις που επέφερε η ενεργειακή κρίση.
Επίσης, η εταιρεία στην προσπάθειά της για περαιτέρω ανάπτυξη στο εξωτερικό αύξησε τα έξοδα προβολής και διαφήμισης από €3,26 εκατ. σε €4,11 εκατ.
Τέλος, τα καθαρά προ φόρων κέρδη υποχώρησαν σε ποσοστό άνω του 70%, στα €1,9 εκατ. Σημειώνεται ότι τα κέρδη του 2021 περιλάμβαναν κέρδος ύψους €912.265 από την πώληση της 100% θυγατρικής εταιρείας Apivita Spain SAU σε άλλη εταιρεία του ομίλου PUIG.
Είσοδος σε νέες αγορές
Η διοίκηση της Apivita θεωρεί ότι οι προοπτικές του κλάδου είναι ευοίωνες παρά την ενεργειακή και οικονομική κρίση σε διεθνές επίπεδο. Στα πλαίσια της προσπάθειας εισόδου σε νέες διεθνείς αγορές, όπως Τσεχία, Σερβία, Ηνωμένο Βασίλειο, Κίνα, Ουγγαρία, Γαλλία, Χιλή και άλλες, «αναπτύσσονται νέα πρωτοποριακά προϊόντα και βελτιώνεται περαιτέρω η ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών με τελικό στόχο την διεθνή ανάπτυξη και την ενίσχυση της εξωστρέφειας της εταιρείας», επισημαίνεται στην τελευταία οικονομική έκθεση.
Αναφορικά με τις φετινές προοπτικές, η διοίκηση αναμένει ότι η εταιρεία θα αυξήσει τα μερίδια της στην διεθνή αγορά, δίνοντας ώθηση στην κερδοφορία της μέσω των εξαγωγών. Αυτός είναι και στρατηγικός στόχος του ομίλου στοχεύοντας την αγορά της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής καθώς και το ηλεκτρονικό εμπόριο (e-commerce).
Συνολικά για τη φετινή χρονιά η διοίκηση αναμένει μέση ανάπτυξη της τάξης του 13,5%, η οποία θα προέλθει με ανάπτυξη 8% στην ελληνική αγορά και 25% στις εξαγωγές.
Νέα φωτοβολταϊκά και 3D Printing
Επισημαίνεται ότι ο Όμιλος έχει προχωρήσει σε αναδιοργάνωση των διοικητικών γραμμών με πιο άμεσες αναφορές στην κεντρική διοίκηση αναμένοντας να μειώσει τα διοικητικά κόστη και την αποτελεσματικότητα του οργανισμού. Ακόμη, επενδύοντας σε νέα φωτοβολταϊκά που τοποθετούνται στις εγκαταστάσεις, η εταιρεία στοχεύει στον έλεγχο του κόστους ενέργειας και του κόστους παραγωγής.
Θυμίζουμε τέλος ότι μέσα στο 2022 η εταιρεία επένδυσε στην δημιουργία 3D printing εργαστηρίου για την ιδιοκατασκευή ανταλλακτικών μερών και καλουπιών, ώστε να μειώσει το κόστος αγοράς τους και να συμβάλλει στην αποτελεσματικότερη λειτουργία της παραγωγικής γραμμής, μειώνοντας έτσι τους χρόνους αποκατάστασης βλαβών.
Επενδύσεις
Συνολικά οι περυσινές επενδύσεις στο Βιομηχανικό Κτίριο στο ΒΙ.ΠΑ. Μαρκοπούλου αφορούν σε:
- βελτιώσεις και αναβάθμιση Ηλεκτρολογικής εγκατάστασης: €80.792
- διαμόρφωση εσωτερικών χώρων: €33.489
- ενίσχυση πυροκουρτίνας: €5.555
- λοιπές βελτιώσεις τεχνικών εγκαταστάσεων: €41.839
- ρομποτικό σύστημα παλετοποίησης: €87.300
- σύστημα διπλής παλετοποίησης: €82.000
- Case Erector Endoline: €40.750
- σύστημα Print & Apply: €29.300
- θερμικό εκτυπωτικό μηχάνημα: €24.000
- αλλαγή του εξοπλισμού σε χώρους συνεδριάσεων και στα γραφεία: €25.554
- αγορά νέων ηλεκτρονικών υπολογιστών, tablet και οθονών συνολικής: €75.939
- αγορά εξοπλισμού εργαστηρίου: €19.228
- αγορά λοιπού εξοπλισμού (τηλεόραση, κινητή τηλεφωνία, εργαλειοθήκη, καταστροφέας χαρτιού κ.ά): € 85.039
- υλοποίηση εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων και σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: €57.990
- αναβάθμιση λογισμικού: €4.890
- αναβαθμίσεις (Tray Tracker) στη μηχανή Norden: €178.100.