Νέα μετάθεση πήρε ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που θα κατασκευαστεί στην οδό Πειραιώς. Με απόφαση το υπουργείο ΥΠΟΜΕ μετέθεσε την ημερομηνία υποβολής προσφορών από τις 30 Μαρτίου στις 27 Απριλίου. Να θυμίσουμε πως αρχικά οι προσφορές ήταν να δοθούν στις αρχές Μαρτίου, μετατέθηκαν για σήμερα 30 Μαρτίου και τώρα έχουμε την νέα καταληκτική ημερομηνία.
Οι βασικοί λόγοι της παράτασης είναι πως έχει υποβληθεί αίτημα υποψηφίου για χορήγηση παράτασης λόγω της πολυπλοκότητας του έργου, η οποία κρίνεται σκόπιμη για την επίτευξη του ευρύτερου δυνατού ανταγωνισμού και ως εκ τούτου την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος.
Επίσης υπήρξαν αιτήματα κρίσιμων ερωτημάτων των υποψήφιων και σε συνέχεια των διευκρινίσεων που εδόθησαν από την Αναθέτουσα Αρχή, απαιτείται περαιτέρω χρόνος για την ορθή σύνταξη και υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
Επίσης, όπως αναφέρεται στην απόφαση, απαιτείται η υποβολή σημαντικού όγκου δικαιολογητικών και προκειμένου για τη διευκόλυνση της κατάλληλης προετοιμασίας υποβολής προσφορών από τους υποψήφιους και για τη διεύρυνση του ανταγωνισμού.
Ο πρώτος κύκλος του διαλόγου της Β` φάση πραγματοποιήθηκε 24 Οκτωβρίου 2022 και 25.10.22 με δια ζώσης συνεδρίες, η υποβολή των παραδοτέων έγινε 3-4.11.22 και στις 22.12.22 το Πρακτικό Πέρατος Διαλόγους διαβιβάστηκε στην Αναθέτουσα Αρχή.
►Διαβάστε και: Intrakat: Στην τελική ευθεία το mega deal για την Ακτωρ - Οι εκκρεμότητες της εξαγοράς
Σε αυτή τη διαδικασία συμμετέχουν τα τέσσερα σχήματα που προκρίθηκαν στη Β' φάση του διαγωνισμού και τώρα θα δούμε με ενδιαφέρον τι προσφορές θα έχουμε.
Τα σχήματα είναι τα εξής:
1. ΑΒΑΞ Α.Ε.,
2. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.,
3. ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ INTRAKAT A.E. – REDEX A.E.,
4. ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – DIMAND A.E.
Το μεγάλο κτιριακό έργο υλοποιείται με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Η ΒΙ' φάση του διαγωνισμού που μόλις ολοκληρώθηκε, είναι η διαδικασία προώθησης του έργου με τον λεγόμενο "ανταγωνιστικό διάλογο". Με αυτήν καθορίστηκε επακριβώς το τεχνικό αντικείμενο και για την ολοκλήρωση του θα απαιτηθούν εγκρίσεις. Η σημαντικότερη διαδικασία αυτής της φάσης θα είναι η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης.
Ενα μεγάλο έργο
Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός ξεκίνησε με την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος από στις 10 Σεπτεμβρίου 2021. Σε αυτόν συμμετείχαν συνολικά 6 σχήματα, 4 εκ των οποίων πέρασαν στην Β.Ι φάση του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με την προκήρυξη, το νέο έργο με προϋπολογισμό με ΦΠΑ 139,59 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 112,57 εκατ. ευρώ) χωροθετείται διοικητικά στον Δήμο Ταύρου-Μοσχάτου.
Το αντικείμενο της προς ανάθεση Σύμβασης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠ.Υ.ΜΕ. και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «Αρχές» του βιοκλιματικού σχεδιασμού, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια, και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο), και 1 πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο.
Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση τού περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της Ο.Σ.Ε. Α.Ε., που διαχειρίζεται η ΓαίαΟ.Σ.Ε. Α.Ε., το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού Σιδηροδρόμου.
►Διαβάστε και: Κατασκευές: Ενα βήμα μπροστά το έργο σύνδεσης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό
Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η διάνοιξη οδού που προβλέπει το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτισμάτων.
Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι: «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ, ΜΕΣΩ Σ.Δ.Ι.Τ.».
Διάρκεια 30 ετών
Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το έργο θα κατασκευαστεί βάσει του σχεδίου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που έλαβε χώρα το 2020.
Για τις ανάγκες υλοποίησης του Διαγωνισμού έχουν συναφθεί από τις 02-04-2021 και 02-04-2021 συμβάσεις τεχνικού και νομικού συμβούλου αντίστοιχα και βρίσκεται σε εξέλιξη η διαγωνιστική διαδικασία για την πρόσληψη χρηματοοικονομικού συμβούλου, για την υποβοήθησή της σε τεχνικά, νομικά και χρηματοοικονομικά θέματα μέχρι και την ολοκλήρωση του συνόλου της διαγωνιστικής διαδικασίας (Α΄ Φάση και Β΄ Φάση του Διαγωνισμού).
Τα οφέλη του έργου
Με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται:
- Εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων από τη λειτουργία και τη συντήρηση των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ.
- Εξοικονόμηση πόρων από τον καθαρισμό και τη φύλαξη των υφιστάμενων κτιρίων της Γ.Γ.Υ.
- Εξοικονόμηση δαπανών τηλεπικοινωνιακών τελών με τη χρήση προηγμένων υπηρεσιών τηλεπικοινωνιών («syzefxis»)
- Κατάργηση των εξόδων επικοινωνίας μεταξύ των Υπηρεσιών (υπηρεσιακά οχήματα, μεταβάσεις κ.λπ.)
- Χαμηλότερο κόστος εφαρμογής του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης
- Ενιαία, εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των Υπηρεσιών της Γ.Γ.Υ. / ΥΠ.Υ.ΜΕ.
Στο πλαίσιο της προτεινόμενης Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα υλοποιήσει τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση του κτηριακού συγκροτήματος της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και του περιβάλλοντος χώρου.
Η Διεύθυνση Κτηριακών Υποδομών (Δ21) είναι αρμόδια για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, ανάθεση και εκτέλεση δημοσίων συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής υπηρεσιών για τα έργα Κτηριακών Υποδομών αρμοδιότητας της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!