Η Nestle, η Tyson και άλλοι κολοσσοί της βιομηχανίας τροφίμων ποντάρουν στην έκρηξη που παρουσιάζει η αγορά του air fryer (φριτέζας αέρος) για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.
Καθώς ο πληθωρισμός μειώνεται και οι retailers ασκούν πίεση στους προμηθευτές να σταματήσουν να αυξάνουν τις τιμές, οι εταιρείες τροφίμων έπρεπε να αναζητήσουν άλλες πηγές ανάπτυξης των μεγεθών τους, όπως αναφέρεται σε σχετικό report του CNBC.
Το 2022, οι καταναλωτές στις ΗΠΑ ξόδεψαν σχεδόν $1 δισ. για την αγορά air fryers, ποσό μεγαλύτερο κατά 51% από το 2019, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών The NPD Group. Οι πωλήσεις των συσκευών αυτών έχουν εκτοξευθεί στα ύψη από το 2017, ενώ πήραν επιπλέον ώθηση το πρώτο διάστημα της πανδημίας, καθώς οι καταναλωτές μαγείρευαν περισσότερο στο σπίτι.
Και τώρα, καθώς περισσότεροι εργαζόμενοι επιστρέφουν στο γραφείο και περνούν λιγότερο χρόνο στην κουζίνα, οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σε... φορητούς φούρνους. Ο Joe Derochowski, industry advisor της NPD Group, ανέφερε ότι το κύριο πλεονέκτημα είναι η ευκολία και η ταχύτητα χρήσης της συσκευής, καθώς και η επίτευξη τραγανής υφής χωρίς τηγάνισμα.
Μεγάλες εταιρείες, όπως η Kraft Heinz και η Nestle, εμφάνισαν σημαντική αύξηση πωλήσεων στις αρχές της πανδημίας. Όταν οι καταναλωτές άρχισαν και πάλι να τρώνε έξω και να μαγειρεύουν λιγότερο, οι πωλήσεις των βιομηχανιών συνέχισαν να αυξάνονται, κυρίως χάρη στις διψήφιες αυξήσεις των τιμών.
Αλλά καθώς οι λογαριασμοί για την αγορά ειδών παντοπωλείου ανέβηκαν το 2022, οι καταναλωτές άρχισαν να στρέφονται σε φθηνότερες επιλογές, κάτι που οδήγησε σε συρρίκνωση του όγκου πωλήσεων. Τώρα που ο πληθωρισμός μειώνεται και οι λιανοπωλητές ασκούν πίεση στους προμηθευτές να σταματήσουν να αυξάνουν τις τιμές, οι εταιρείες τροφίμων έπρεπε να αναζητήσουν ανάπτυξη αλλού.
►Διαβάστε επίσης: Μανδρέκας: Στο RRF επένδυση 3,573 εκατ. – Νέα προϊόντα και άνοιγμα στη Μ. Ανατολή
«Η μεγαλύτερη τάση στη σύγχρονη μαγειρική»
Ο Adam Graves, πρόεδρος του τμήματος pizza & snacking της Nestle στις ΗΠΑ, τόνισε ότι η εταιρεία ανταποκρίνεται στην "έκρηξη" των air fryers μέσω των κατεψυγμένων τροφίμων της, για να προσφέρει στους πελάτες περισσότερη αξία.
«Είναι η μεγαλύτερη τάση που βλέπουμε αυτή τη στιγμή στη σύγχρονη μαγειρική», ανέφερε ο Graves, ο οποίος έχει ο ίδιος δύο air fryers. Πέρυσι, η Nestle κυκλοφόρησε τις μπουκιές πίτσας με τα brands, DiGiorno και Stouffer.
Στις συσκευασίες των προϊόντων αυτών αναφέρεται: «Δοκιμάστε το air fryer σας». Άλλα προϊόντα της Nestle, όπως τα Hot Pockets, περιλαμβάνουν οδηγίες μαγειρέματος σε air fryers μαζί με οδηγίες για θέρμανση σε κλασσικούς φούρνους και σε μικροκυμάτων.
Προϊόντα με 75% λιγότερα λιπαρά
Η Tyson Foods ακολούθησε την τάση των air fryers σχετικά πρόσφατα, λανσάροντας την πρώτη air-fried σειρά προϊόντων το 2019. Αφορά μπουκιές κοτόπουλου οι οποίες έχουν 75% λιγότερα λιπαρά. Η Colleen Hall, senior marketing director της Tyson, σημείωσε ότι η σειρά έχει φτάσει περίπου τα $100 εκατ. σε ετήσιες λιανικές πωλήσεις.
Η εταιρεία βρίσκεται ακόμα σε διαδικασία προσθήκης οδηγιών για μαγείρεμα σε air fryer, στις συσκευασίες της για κατεψυγμένα προπαρασκευασμένα τρόφιμα. «Αν κοιτάξετε πόσο συχνά χρησιμοποιείται ως μέθοδος προετοιμασίας, είναι περίπου στο 5%», ανέφερε η Hall. «Νομίζω ότι οι καταναλωτές θέλουν περισσότερες επιλογές για να το χρησιμοποιήσουν. Επομένως, είναι καλό να το βάλουμε στη συσκευασία μας».
Η Kettle Foods, ηγέτιδα εταιρεία στα potato chips, παρουσίασε πρόσφατα αυτό που αποκάλεσε «το μέλλον της κατηγορίας των potato chips»: air-fried chips (σε τρεις γεύσεις: Sea Salt & Vinegar, Himalayan Salt και Jalapeno). Το snack brand της Campbell Soup, παρασκευασμένο με τεχνολογική πατέντα η οποία είναι σε διαδικασία κατοχύρωσης, είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα πονταρίσματος των μεγάλων του κλάδου των Τροφίμων (Big Food) στην αγάπη των καταναλωτών για όλα όσα μαγειρεύονται σε air fryers.
►Διαβάστε επίσης: Στο top -10 παγκοσμίως στην κατανάλωση καφέ η Ελλάδα - Αλυσίδες και ανταγωνισμός
Μέσο διατήρησης της πελατείας
Για την παραγωγό fish sticks, Gorton's Seafood, η ενασχόληση με το τηγάνισμα σε φριτέζες αέρος είναι ένα μέσο διατήρησης των πελατών που απέκτησε κατά τη διάρκεια των lockdown.
«Η πανδημία ήταν μια αρκετά δραματική αλλαγή που έφερε πολλά νέα νοικοκυριά στην κατηγορία μας και στο brand μας», δήλωσε στο CNBC ο Jake Holbrook, αντιπρόεδρος marketing της Gorton προσθέτοντας ότι «έχουμε εργαστεί σκληρά μέσω των μηνυμάτων μας και των προϊόντων μας για να κρατήσουμε αυτούς τους καταναλωτές στην κατηγορία».
Το air frying είναι ο δεύτερος πιο δημοφιλής τρόπος για τη θέρμανση των κατεψυγμένων προπαρασκευασμένων τροφίμων, σύμφωνα με τον Holbrook. Η εταιρεία, η οποία ελέγχεται από τη Nissui, μπήκε στην τάση βάζοντας οδηγίες για μαγείρεμα με air fryer στην ιστοσελίδα της. Στη συνέχεια τις πρόσθεσε στις συσκευασίες των προϊόντων.
Τον περασμένο Ιανουάριο παρουσίασε τα Air Fried Butterfly Shrimp και Air Fried Fish Fillets. Τα νέα προϊόντα της Gorton’s μαγειρεύτηταν σε air fryer πριν συσκευαστούν, ωστόσο οι καταναλωτές μπορούν να ξαναθερμάνουν τα θαλασσινά και πάλι σε air fryer και να τα απολαύσουν με 50% λιγότερα λιπαρά.
►Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Αυξημένος κατά 6,9% ο τζίρος τον Ιανουάριο χάρη σε ανατιμήσεις 10%
Μοιάζει με το ξεκίνημα των φούρνων μικροκυμάτων
Σε άλλους μεγάλους παραγωγούς τροφίμων που ακολουθούν την τάση συγκαταλέγεται και η Kellogg, η οποία άρχισε να περιλαμβάνει οδηγίες air fryer για τα φυτικά προϊόντα Morningstar Farms της στις αρχές του 2021.
Ομοίως, η Hormel Foods ανταποκρίνεται στη σχετική ζήτηση των καταναλωτών, ενημερώνοντας τη συσκευασία της και προσθέτοντας συνταγές στον ιστότοπό της και βίντεο μαγειρικής στο YouTube, για να φτιάξουν τηγανητές πατάτες Spam και κομμάτια μοσχαρίσιου κρέατος, Mary Kitchen.
«Αν το συγκρίνουμε με τους φούρνους μικροκυμάτων – καθώς φούρνος μικροκυμάτων υπάρχει σχεδόν σε όλα τα σπίτια - η φριτέζα αέρος έχει πολύ δρόμο μπροστά της», υπογράμμισε ο Ken Harris, managing partner στην Cadent Consulting Group.
Το 2022, οι φριτέζες αέρος ξεπέρασαν τις ψησταριές και τις πολυκουζίνες, για να γίνουν η Νο. 4 συσκευή μαγειρέματος, σύμφωνα με την NPD Group. «Νομίζω ότι οι άνθρωποι αρχικά πίστευαν ότι η φριτέζα αέρα ήταν κάτι που θα μπορούσε να είναι μόδα», ανέφερε η Hall της Tyson: «μοιάζει με τη δεκαετία του 1970 – οι άνθρωποι σκέφτηκαν το ίδιο πράγμα για τον φούρνο μικροκυμάτων».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!