Μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη που σόκαρε την ελληνική κοινωνία, η επανεκκίνηση του σιδηρόδρομου θα γίνει - όπως φάνηκε και από την χθεσινή συνέντευξη τύπου του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου πια για το χαρτοφυλάκιο των Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργου Γεραπετρίτη - με μικρά βήματα.Το χρονικό ορόσημο που δόθηκε είναι μέχρι το τέλος του μήνα, δηλαδή σε περίπου 3 εβδομάδες, με την αίρεση πως θα έχουν εξασφαλιστεί δικλείδες ασφαλείας στη λειτουργία του μέσου.
Παράλληλα απορρίφθηκε η λύση της πλήρους διακοπής του μέσου μέχρι να ολοκληρωθούν τα συστήματα ασφάλειας για δύο βασικούς λόγους:
- Ο πρώτος είναι ο φόβος κλοπών και φθορών στην υποδομή του δικτύου και
- ο δεύτερος η απαξίωση του σιδηροδρόμου ως μέσο.
►Διαβάστε επίσης: Τραγωδία στα Τέμπη: Τα μέτρα της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση των τρένων
Πώς θα ανοίξει το δίκτυο
Το πως θα ανοίξει το δίκτυο δεν είναι σαφές προς το παρόν, καθώς υπάρχουν πολλοί παράμετροι. Ο βασικότερος είναι αυτός της εξασφάλισης της σιδηροδρομικής ασφάλειας για σιδηροδρομικούς και επιβάτες. Η εταιρεία που κατασκευάζει τα συστήματα ασφαλείας στην τροχιά (Alstom), όπως ενημέρωσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, θα επιταχύνει τις εργασίες προκειμένου να ολοκληρωθούν στα τμήματα που έχουν απομείνει μετά από τηλεφωνική επικοινωνία του πρωθυπουργού, Κωνσταντίνου Μητσοτάκη με την επικεφαλής του Ομίλου στη Γαλλία.
Ουσιαστικά το μέσο θα λειτουργήσει σε δύο φάσεις. Η επανεκκίνηση αφορά και τα επιβατικά αλλά και τα εμπορευματικά δρομολόγια:
- Υποχρεωτικά στην Α` φάση όπως ανέφερε ο υπουργός Επικρατείας, θα περιλαμβάνονται δύο σταθμάρχες ανά σταθμό με ταυτόχρονη αραίωση του επιβατικού έργου.
- Η Β` φάση θα είναι η λειτουργία με αποπερατωμένα και σε λειτουργία τα συστήματα ασφάλειας.
Οι εξελίξεις
Εχθές ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με ευρωπαίους αξιωματούχους της Κομισιόν και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων όπου έγινε μια πρώτη παρουσίαση για πιθανές προτάσεις, οι οποίες θα διαμορφωθούν σε συγκεκριμένες προτάσεις, για τη βελτίωση της λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου, την ασφάλεια των συγκοινωνιών, την αναβάθμιση υποδομών, την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών και την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για επενδύσεις στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Σήμερα μοναδικό θέμα του Υπουργικού Συμβουλίου θα είναι ο σιδηρόδρομος. Θα γίνει ενημέρωση από τον κ.Γεραπετρίτη για το σιδηροδρομικό δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 και τα μέτρα αποκατάστασης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών.
►Διαβάστε επίσης: ΣΥΡΙΖΑ: Τα 8 ψέματα του κ. Γεραπετρίτη για το δυστύχημα στα Τέμπη
Συνάντηση Γεραπετρίτη με σιδηροδρομικούς
Σήμερα επίσης έχει προγραμματιστεί συνάντηση του υπουργού κ.Γεραπετρίτη με την ΠΟΣ-ΜΣΤ η οποία αποτελεί συνέχεια μιας πρώτης συνάντησης που έγινε την περασμένη Δευτέρα. Οι σιδηροδρομικοί έχουν ξεκάθαρα ταχθεί υπέρ της επαναλειτουργίας ενός ασφαλούς, ποιοτικού και Δημόσιου Σιδηροδρόμου. Οι σιδηροδρομικοί πρόκειται να καταθέσουν τις προτάσεις τους στον υπουργό προς αυτή την κατεύθυνση.
Από τον Δεκέμβριο είχε καταθέσει η Hellenic Train αγωγή κατά του ΟΣΕ καταλογίζοντας ελλιπή συντήρηση δικτύου και ζητώντας περίπου 1,4 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ. Με την αγωγή της η Hellenic Train κατηγορεί τον ΟΣΕ, όπως αναφέρει η ΕΡΤ, ότι έχει παραβιάσει την υποχρέωσή του για την ορθή συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδομής
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!