Ιστορικό ναι, για τη δημιουργία του πρώτου μέσου σταθερής τροχιάς στην Κρήτη είχαμε πρόσφατα από τον Δήμο Ηρακλείου. Το θέμα είχε ενταχθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο στο οποίο παρά την διαφορά θέσεων ψηφίστηκε ομόφωνα από όλες τις παρατάξεις. Αφορά στην διερεύνηση τρόπων ανάπτυξης και μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.
Αν και η σχετική απόφαση δεν είναι δεσμευτική ή ουσιαστική για την υλοποίηση ενός τέτοιου πλάνου, ωστόσο δείχνει πως υπάρχει η βούληση της τοπικής αυτοδιοίκησης για τη διεκδίκηση και τη λειτουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει την πόλη του Ηρακλείου με το νέο υπό κατασκευή αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Να θυμίσουμε πως μιλάμε για την δημιουργία μιας γραμμής ενός τραμ-τρένου το οποίο θα συνδέει το Ηράκλειο με το αεροδρόμιο ως η αρχή ενός μέσου που μελλοντικά μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες μεγάλες πόλεις του νησιού.
Ο πρώην Δήμαρχος Χανίων και νυν μέλος της Επιτροπής Διεκδίκησης του μέσου, Τάσος Βάμβουκας, μιλώντας είπε πως σχεδόν όλα τα μεγάλα νησιά της Μεσογείου, διαθέτουν τρένο εκτός από την Κρήτη και την Κύπρο ενώ η Κορσική έχει μέσο σταθερής τροχιάς από τα τέλη του 19ου αιώνα.
Παράλληλα παρατήρησε πως "Οι προοπτικές του αεροδρομίου είναι να μετακινήσει μέχρι 18 εκατ. επιβάτες ετησίως. Πώς θα μετακινούνται οι επιβάτες και τα καύσιμα από το λιμάνι του Ηρακλείου στο Καστέλι; Στην πρόταση εντάσσεται η συμπερίληψη όλων των μεγάλων πόλεων της Κρήτης. Ο προγραμματισμός μας είναι να πάμε σε όλα τα δημοτικά συμβούλια των νομών της Κρήτης καθώς και του δήμου Μινώα Πεδιάδος για να προωθήσουμε το αίτημα μας και έπειτα να απευθυνθούμε στην ελληνική κυβέρνηση".
Ζεστή η Alstom
Κλειδί στην υπόθεση ανάπτυξης μέσου σταθερής τροχιάς στο νησί της Κρήτης φαίνεται να αποτελεί το ζεστό ενδιαφέρον της Alstom. Η γαλλική πολυεθνική έχει εκφράσει ανοιχτά το ενδιαφέρον της για το έργο μέσω των Προτάσεων Καινοτομίας ή του Ταμείου Ανάκαμψης.
Σε ημερίδα που είχε διοργανωθεί για το συγκεκριμένο θέμα στην Κρήτη το περασμένο Φθινόπωρο, είχε προκύψει το ενδιαφέρον των φορέων του νησιού για τη δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς που θα συνδέει το διεθνές αεροδρόμιο Καστελίου με τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κρήτης.
Η κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου περίπου 40χλμ από την πόλη του Ηρακλείου και ο συνεπαγόμενος πολλαπλασιασμός του αριθμού των επισκεπτών στο νησί, είχε υποστηριχθεί ότι μπορεί να περιλαμβάνει αρχικά και τη σιδηροδρομική σύνδεση, πέρα από τον ΒΟΑΚ που είναι σε φάση εκκίνησης της υλοποίησης του.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!