Μπορεί η κυβέρνηση να έχει διαμηνύσει ανεπίσημα τουλάχιστον ότι θα κάνει «κράττει» στο θέμα του προγράμματος των νέων κορβετών για το Πολεμικό Ναυτικό και των υπόλοιπων εξοπλιστικών οι δύο μονομάχοι η γαλλική Naval και η ιταλική Fincantieri φαίνεται ότι δεν πρόκειται να υποστείλουν τα «όπλα».
Αντίθετα η μάχη αγριεύει και φουντώνει μεταξύ των δύο ναυτικών κολοσσών που παλεύουν να πάρουν προβάδισμα η μία από την άλλη ώστε να βρεθούν σε πλεονεκτική θέση την κατάλληλη στιγμή.
Δεν είναι τυχαίο ότι στο επίκεντρο της μάχης έχουν θέσει τα δύο Ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά αλλά και τη συμμετοχή ελληνικών εταιρειών.
Γεγονός που έρχεται να αποδείξει ότι στα προηγούμενα μεγάλα εξοπλιστικά (μαχητικά και φρεγάτες) θα μπορούσε να είχε επιτευχθεί κάτι καλύτερο από το τίποτα της ελληνικής συμμετοχής αμυντικών και άλλων εταιρειών. Πόσο μάλλον που μπροστά μας εκτός από τις κορβέτες υπάρχει και το αμέσως επόμενο μεγάλο πρόγραμμα απόκτησης F-35 ύψους 4 δισ. ευρώ.
►Διαβάστε επίσης: Αμυντική Βιομηχανία: Κινητικότητα και προσδοκίες - Οι κινήσεις Γάλλων και Ιταλών
Ο παράγοντας εκλογές
Αυτό βέβαια, που οι δύο επιχειρηματικοί κολοσσοί προσπαθούν να αποκρυπτογραφήσουν, είναι κατά πόσο ο παράγοντας εκλογές μπορεί να επηρεάσει τον χρόνο της απόφασης. Οι δύο απόψεις που υπάρχουν υποστηρίζουν:
- Η πρώτη ότι υπάρχει περίπτωση πριν τις εκλογές να υπάρξει απόφαση καθώς αυτό θα θεωρηθεί ως προεκλογικό πλεονέκτημα για την κυβέρνηση από τη στιγμή μάλιστα που και οι δύο υπόσχονται 30% και πλέον συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στο πρόγραμμα.
- Η δεύτερη λέει ότι δεν πρόκειται να ανακοινωθεί τίποτα πριν αναδειχθεί νέα κυβέρνηση από τις εκλογές. Κι αυτό καθώς η κυβέρνηση δε θα θελήσει να δώσει ευκαιρία στην αξιωματική αντιπολίτευση να ανεβάσει τους τόνους και να δημιουργήσει περιβάλλον σκανδαλολογίας εν μέσω προεκλογικής περιόδου.
Η ιταλική αντεπίθεση Fincantieri και ONEX
Η αντεπίθεση των Ιταλών της Fincantieri και ΟΝΕΧ ήρθε συντονισμένα την περασμένη εβδομάδα καθώς ανακοίνωσαν ότι εγγυώνται την εξ’ ολοκλήρου κατασκευή των κορβετών του ΠΝ στα Ναυπηγεία Ελευσίνας σε περίπτωση που τους ανατεθεί το πρόγραμμα.
Πληροφορία που είχε μεταφέρει άλλωστε η «Η» τον Φεβρουάριο και επιβεβαιώθηκε. Την ίδια στιγμή Fincantieri και η Leonardo υπέγραψαν μια σειρά Μνημονίων Συνεργασίας (MoU) με ελληνικές εταιρείες και συγκεκριμένα με τις:
- SUNLIGHT GROUP ENERGY STORAGE SYSTEMS S.A
- GENERAL COMMERCIAL AND INDUSTRIAL S.A.
- FARAD S.A. HEAT EXCHANGERS
- ENVIRONMENTAL PROTECTION ENGINEERING S.A.
- G.LIGEROS O.E (PSYCTOTHERM)
- SSA S.A.
- ELFON
- TECROSS S.A.
Η εκδήλωση μάλιστα πραγματοποιήθηκε μέσα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, τα οποία προφανώς έχουν μετατρέψει σε φορέα – ανάδοχο ολόκληρου του προγράμματος.
Η ομάδα των εταιρειών από την Ιταλία που συγκροτήθηκε, με τις Fincantieri, Leonardo -ως πάροχους για το Σύστημα Διαχείρισης Μάχης και τους κύριους αισθητήρες, τα συστήματα και πυροβόλα, και την MBDA Italia με την Elettronica, αποτελεί έναν συνεκτικό πυρήνα υποστήριξης και ανάπτυξης ενός ναυπηγικού εταίρου με προηγμένη τεχνογνωσία.
►Διαβάστε επίσης: «Αρχύτας» και «Γρύπας»: Πώς φτάσαμε «τρέχοντας» στα δύο ελληνικά drones και η ολιγωρία ετών
Προχωράει η εξυγίανση των Ναυπηγείων
Στα μέσα της περασμένης εβδομάδας υπήρξαν και θετικές εξελίξεις για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας καθώς έγινε η συζήτηση στο Πρωτοδικείο Αθηνών για το σχέδιο εξυγίανσης που έχει καταθέσει ο Όμιλος ONEX.
Υπέρ του σχεδίου τάχθηκε το σύνολο των εμπλεκομένων φορέων: το ελληνικό δημόσιο, οι τράπεζες, οι εργαζόμενοι, και η αμερικανική Κρατική Επενδυτική Τράπεζα-DFC με σχετική επιστολή που απέστειλε στο δικαστήριο.
Να σημειωθεί ότι η Αμερικανική Κρατική Επενδυτική Τράπεζα έχει δεσμευθεί για τη συμμετοχή της στην εξυγίανση με 102 εκατ. δολάρια και θα εμπλακεί στο σχέδιο ως οικονομικός πιστωτής.
Η δικαστική απόφαση αναμένεται μέσα στο επόμενο δίμηνο, ενώ η επικύρωση της συμφωνίας εξυγίανσης, αναμένεται να ανοίξει τον δρόμο για την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων που ο Πάνος Ξενοκώστας έχει προσδιορίσει για το καλοκαίρι με την υπόσχεση τον εκσυγχρονισμό και την τεχνολογική αναβάθμιση των υποδομών του Ναυπηγείου, και την ανάδειξή του ως ναυπηγοεπισκευαστικού hub στην ΝΑ Μεσόγειο.
►Διαβάστε επίσης: Π. Ξενοκώστας: Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας μπορούν να επαναλειτουργήσουν τον Ιούλιο
Οι ενέργειες των Γάλλων με τις ελληνικές εταιρείες
Οι Γάλλοι της Naval φάνηκε να μένουν πίσω μετά την αντεπίθεση των Ιταλών καθώς μπορεί να αναβάθμισαν τη πρότασή τους για τις κορβέτες με τη συνεργασία που έχουν ανακοινώσει με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αλλά δε έχουν μιλήσει για εξολοκλήρου ναυπήγηση εκεί.
Προσπαθούν όμως να εκμεταλλευτούν το πλεονέκτημα που έχουν με τις φρεγάτες για τις οποίες έχουν ήδη ξεκινήσει τις πρώτες συνεργασίες με ελληνικές εταιρείες και αναμένονται κι άλλες καθώς η τελική συμμετοχή θα φτάσει στο 15 με 20% όπως έχει ανακοινώσει και υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Σταθερή επιδίωξή τους παραμένει και η παραγγελία της 4ης option φρεγάτας από την ελληνική κυβέρνηση με το δικαίωμα να λήγει τον Ιούλιο.
Την ίδια στιγμή έχουν οργανώσει σε συνεργασία με τον ΣΕΚΠΥ μια μεγάλη επιχειρηματική αποστολή στα ναυπηγεία της Lorient στα μέσα Μαρτίου όπου περίπου 30 ελληνικές εταιρείες θα έχουν Β2Β συναντήσεις με γαλλικές για ευρύτερες συνεργασίες.
Δεν πρέπει να υποτιμηθεί ταυτόχρονα ότι εδώ και μήνες στα γραφεία του ΣΕΚΠΥ έχει εγκατασταθεί εκπρόσωπος από τον αντίστοιχο γαλλικό σύνδεσμο την GICAN η οποία φέρνει συνεχώς σε επαφή ελληνικές και γαλλικές εταιρείες τόσο του αμυντικού όσο και του ναυτιλιακού κλάδου.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!