Νέα
  • ΓΔ: 1401.58 +0.28%
  • Τζίρος: 93,54 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

PepsiCo: Τα...ντεσού του deal που έδωσε στην ΕΨΑ την παραγωγή των αναψυκτικών ΗΒΗ

Η PepsiCo Hellas αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή των αναψυκτικών ΗΒΗ (αφορά τη συσκευασία κουτιών αλουμινίου) στην Ελλάδα, τα οποία και θα συσκευάζονται πλέον στις εγκαταστάσεις της ΕΨΑ στο Βόλο από την ερχόμενη άνοιξη.

Παράλληλα με τη μεταφορά της παραγωγής στην Ελλάδα, η PepsiCo Hellas θα προχωρήσει και στον εικαστικό επανασχεδιασμό των συσκευασιών της ΗΒΗ (νέες ανανεωμένες συσκευασίες) καθώς και στην αλλαγή της φόρμουλας του πορτοκαλιού με νέα γεύση πιο κοντά στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, πρόκειται για ένα deal το οποίο «κυοφορείται» εδώ και λίγα... χρόνια και απλά έκλεισε τη δεδομένη στιγμή - ασφαλώς και με διαφορετικούς όρους από αυτούς που είχαν πέσει αρχικά στο τραπέζι - καθώς «ταυτίστηκαν» οι ανάγκες και των δύο μερών.

Επαναπατρισμός της παραγωγής

Η Γενική Διευθύντρια της PepsiCo Hellas, Δέσποινα Τσαγγάρη ανέφερε σχετικά με το deal πως, «πιστή στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της PepsiCo Hellas προχωράει σε στρατηγική συνεργασία με την ΕΨΑ, μέσα από την οποία υλοποιεί μία ακόμη δέσμευσή της, αυτήν του επαναπατρισμού της παραγωγής των αναψυκτικών ΗΒΗ σε συνεργασία με μία  εμβληματική ελληνική εταιρία».

Πρόσθεσε δε ότι «είναι εξαιρετικά σημαντικό και αισιόδοξο μέσα στις δύσκολες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες που δημιούργησαν τα τελευταία χρόνια στη χώρα η οικονομική κρίση, η πανδημία, ο πόλεμος, η τεράστια ενεργειακή κρίση, να υλοποιούνται επενδυτικές κινήσεις που προωθούν την εγχώρια ανάπτυξη και την παραγωγική δυνατότητα της Ελλάδας και σηματοδοτούν τη μετάβαση σε μία πιο βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι και για τη σημαντική συνεργασία με την ΕΨΑ αλλά και για την επαναφορά της παραγωγής των αναψυκτικών ΗΒΗ στη χώρα μας. Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε να στηρίζουμε έμπρακτα και ουσιαστικά την παραγωγική και αναπτυξιακή δυναμική της Ελλάδας».     

►Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Ανάπτυξη 6,2% το 2022 λόγω ακρίβειας - Επεσαν οι πωλήσεις, limit up στα PL

Αξιοπιστία και ποιότητα των εγκαταστάσεων

Από την πλευρά του, όπως ανέφερε στην Ημερησία ο Γενικός Διευθυντής της ΕΨΑ, Μιχάλης Τσαούτος,«είμαστε  πολύ περήφανοι που μία πολυεθνική εταιρεία, όπως η Pepsico, εμπιστεύτηκε την ΕΨΑ για την παραγωγή των αναψυκτικών HBH, επιβεβαιώνοντας έτσι την αξιοπιστία και την ποιότητα των παραγωγικών μας εγκαταστάσεων, αναγνωρίζοντας τις επενδύσεις μας σε σύγχρονο εξοπλισμό».

Η παραγωγή θα αφορά αποκλειστικά τα προϊόντα ΗΒΗ σε κουτί, αφού οι γραμμές παραγωγής της ΕΨΑ δεν θα μπορούσαν να ικανοποιήσουν την πιθανή ζήτηση σε μπουκάλια.

«Η γραμμή του κουτιού, όπως είπε, είχε αρκετή spare (ελεύθερη) παραγωγικότητα, καθώς ως εταιρεία έχουμε εστιάσει κυρίως στο PET. Και αυτό γιατί παρατηρείται μια στροφή των καταναλωτών σε PET συσκευασίες, ενώ παράλληλα το can κινείται περισσότερο στις εξαγωγές λόγω του ότι προσφέρει μεγαλύτερη, χρονικά, διατηρησιμότητα του προϊόντων» σημειώνει ο κ. Τσαούτος.

Μολονότι δεν θέλησε να αναφερθεί στον όγκο που θα παράγει η ΕΨΑ για λογαριασμό της PepsiCo για λόγους εμπιστευτικότητας, εντούτοις εξήγησε ότι υπάρχει μια συμφωνία για συγκεκριμένη ποσότητα, η οποία όμως δεν θα φτάσει στο full capacity την παραγωγική δυναμική, ούτε κατά τη διάρκεια των μηνών που παραδοσιακά η ζήτηση για αναψυκτικά κινείται σε υψηλά επίπεδα. Σημειώνεται ότι η γραμμή εμφιάλωσης της ΕΨΑ σε full capacity, μπορεί να παράξει 14.000 κουτιά την ώρα, ενώ υποστηρίζεται από δύο βάρδιες.

►Διαβάστε επίσης: Martin Brandenburger-Lidl Ελλάς στην «Η»: Τι περιλαμβάνει το επενδυτικό πλάνο των 100 εκατ.

Συνεργασίες με τρίτους

«Το αναψυκτικό έχει σημαντική δυναμικότητα και οι απαιτήσεις αλλάζουν από μήνα σε μήνα», ανέφερε και συμπλήρωσε ότι η εταιρεία μπορεί να υποστηρίξει και επιπλέον συνεργασίες πέραν αυτής με την PepsiCo, χωρίς όμως να αλλάξει η λογική της ΕΨΑ και χωρίς να μειωθεί η παραγωγική δυναμικότητα των δικών της αναψυκτικών.
Η παραγωγή αναψυκτικών για τρίτους, αν και αντιπροσωπεύει μονοψήφιο ποσοστό του κύκλου εργασιών της ΕΨΑ, αποτελεί κερδοφόρο τομέα δραστηριότητας για την εταιρεία, καθώς δεν επωμίζεται το κόστος πώλησης των προϊόντων. Θυμίζουμε ότι στις εγκαταστάσεις της ΕΨΑ παράγεται και το τσάι της Μασούτης.

Αυξήθηκαν πωλήσεις και όγκοι - Εξακολουθούν οι πιέσεις στα κέρδη

Σε ό,τι αφορά την πορεία της ΕΨΑ, το 2022 έκλεισε για την εταιρεία εμφιάλωσης της οικογένειας Τσαούτου με ανάπτυξη 15%-20% (χάρη και στις ανατιμήσεις που πέρασε, της τάξης του 10%-12%) με τον όγκο να ενισχύεται με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό και την κερδοφορία ελαφρώς πιεσμένη εξαιτίας του αυξημένου κόστους παραγωγής που έφτασε μέχρι και το 60%.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Τσαούτος, οι ανατιμήσεις που πέρασε η εταιρεία ήταν πολύ χαμηλότερες σε σχέση με την αύξηση στα κόστη.

«Όταν η τιμή της ζάχαρης βρέθηκε από τα 500 ευρώ/ τόνο στα επίπεδα των 1.000-1.200 ευρώ, όταν η τιμή του ρεύματος παραμένει 3-4 φορές και του φυσικού αερίου 7-8 φορές υψηλότερη σε σχέση με τα επίπεδα προ κρίσης και όταν η τιμή μιας βασικής πρώτης ύλης για εμάς (του γυαλιού) εξακολουθεί να βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, οι αυξήσεις που περάσαμε στο ράφι δεν είναι ικανές για να προστατέψουν την κερδοφορία μας», υπογράμμισε μεταξύ άλλων.

Στόχος η Σαουδική Αραβία

Τα προϊόντα της ΕΨΑ (σε γυαλί και can) βρίσκονται σε πάνω από 36 χώρες σε όλο τον κόσμο, ενώ γίνονται συνεχώς προσπάθειες για νέες αγορές. Στόχος για το 2023 είναι η αγορά της Σαουδικής Αραβίας στην οποία προσπαθεί να ανοίξει νέες συνεργασίες.

Αναφορικά με το portfolio της ΕΨΑ, δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις φέτος. Το μόνο που θα λανσαριστεί, όπως άλλωστε συμβαίνει και κάθε χρόνο, είναι μια νέα γεύση summer mix εντός του β’ τριμήνου.

►Διαβάστε επίσης: Ομιλος Καστελόριζο: Το νέο Μezze, οι ελλείψεις σε προσωπικό και η δυσκολία απαλλαγής από τα… λέπια

Pink Grapefruit και rebranding

Τόνισε δε ότι εξετάζει η εταιρεία να μετονομάσει το Pink Lemonade, που βγήκε το 2016 στην αγορά σε Pink Grapefruit μπαίνοντας πιο δυναμικά στην εν λόγω κατηγορία, η οποία στην Ελλάδα τρέχει με πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

«Εάν δεν είμασταν οι πρώτοι, σίγουρα είμασταν από τους πρώτους που άνοιξαν την κατηγορία, δημιουργώντας προϊόντα αυτού του είδους με πραγματικό χυμό και όχι με άρωμα όπως κάνουν τώρα άλλες εταιρείες. Επομένως, έχοντας βγάλει ένα τέτοιο προϊόν το επόμενο βήμα είναι ίσως να το…ξαναβαφτίσουμε».

Το 2024 η ΕΨΑ συμπληρώνει 100 χρόνια στην αγορά και όπως είπε ο κ. Τσαούτος ίσως ο εορτασμός αυτού του πολύ σημαντικού milestone για την εταιρεία να συνδυαστεί με rebranding, πιθανόν σε όλες τις συσκευασίες.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ