Ακόμα ένα βήμα μπρος κάνει το έργο-ΣΔΙΤ της Αττικό Μετρό για την λειτουργία και συντήρηση του καθώς με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εντάχθηκε στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2021-2025.
Αντικείμενο του έργου αποτελεί η λειτουργία και συντήρηση του δικτύου του μετρό Θεσσαλονίκης και του τροχαίου υλικού καθώς και η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συναφούς πληροφοριακού συστήματος.
Το έργο θα υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημοσίου & Ιδιωτικού Φορέα (ΣΔΙΤ) με χρονική διάρκεια έντεκα (11) έτη και σε δύο περιόδους.
Την προπαρασκευαστική περίοδο, κατά την οποία ο ανάδοχος θα οργανώσει συνολικά την λειτουργία μέσω:
- της στελέχωσης, εκπαίδευσης και πιστοποίησης του απαιτούμενου προσωπικού,
- της προμήθειας, εγκατάστασης και θέσης σε λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος IT-ERP
- της προετοιμασίας των εγγράφων και εγχειριδίων που είναι απαραίτητα πριν την έναρξη της λειτουργίας
- την έκδοση αδειών και πιστοποιήσεων που απαιτούνται για την έναρξη της λειτουργίας
Την περίοδο εμπορικής λειτουργίας, κατα την οποία ο ανάδοχος θα παρέχει υπηρεσίες:
- Λειτουργίας
- Συντήρησης
- Καθαρισμού
- Φύλαξης
- Διαχείρισης αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου
►Διαβάστε επίσης: ΕΡΓΟΣΕ: Σηματοδότηση και ETCS βάζουν σε ράγες τα διεθνή δρομολόγια
Θα αφορά το δίκτυο γραμμών του Μετρό Θεσσαλονίκης που αποτελείται από την Γραμμή 1: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Νέα Ελβετία και την Γραμμή 2: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Μίκρα.
Ως ημερομηνία έναρξης της πράξης ορίζεται η 2α Δεκεμβρίου 2023 και η λήξη στις 31 Δεκεμβρίου 2025 (τότε ολοκληρώνεται το ΤΠΑ).
Το ποσό με το οποίο εγγράφεται στο ΤΠΑ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι 292 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 83,72 εκατ. αφορούν στην Επιλέξιμη Δημόσια Δαπάνη.
Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός για το συγκεκριμένο έργο έχει προκηρυχθεί με τις προσφορές να έχουν οριστεί για τις 28 Φεβρουαρίου. Η αποσφράγιση των προσφορών θα γίνει στις 6 Μαρτίου. Το έργο είναι απαραίτητο για τη λειτουργία αρχικά της Γραμμής 1 Ν.Σ.Σταθμός-Νέα Ελβετία και αργότερα και της Γραμμής 2.
►Διαβάστε επίσης: Κατασκευές: Πώς το deal της ΑΚΤΩΡ αλλάζει τους συσχετισμούς - Τα σχέδια των BIG 5
Τα απαραίτητα προσόντα
Η Αττικό Μετρό για να διασφαλίσει την επιλογή ικανού αναδόχου έχει ως προαπαιτούμενα αυστηρά κριτήρια από τους υποψήφιους αναδόχους. Ουσιαστικά απευθύνεται σε operators με εμπειρία σε ανάλογα συστήματα Μετρό. Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε ποιες εταιρείες θα δηλώσουν παρών.
Τα σημαντικότερα από αυτά τα κριτήρια είναι:
Ο υποψήφιος θα πρέπει να έχει τριετή εμπειρία κατά τα τελευταία 10 έτη σε σύστημα μετρό με τα εξής χαρακτηριστικά:
- Το μήκος γραμμής/ών σε ένα έργο είναι τουλάχιστον (δέκα) 10 χιλιόμετρα
- Τουλάχιστον δέκα (10) σταθμοί είναι υπόγειοι.
- Το μέγεθος στόλου είναι τουλάχιστον είκοσι (20) συρμοί.
- Η επιβατική κίνηση είναι τουλάχιστον δώδεκα χιλιάδες (12.000) επιβάτες κατ’ ελάχιστον ανά ώρα και ανά κατεύθυνση.
- Λειτουργία του συνόλου του δικτύου του έργου με πλήρως αυτόματο σύστημα χωρίς οδηγό επί του συρμού, με σύστημα ελέγχου συρμών τύπου CBTC, περιλαμβανομένης και της λειτουργίας ηλεκτρομηχανολογικών και σιδηροδρομικών συστημάτων.
►Διαβάστε επίσης: Γιατί έπεσε πρόστιμο 1 εκατ. στην Ολυμπία Οδό για το «έμφραγμα» στην Κακιά Σκάλα
Σε περίπτωση που η ανωτέρω εμπειρία προκύπτει από συμμετοχή του Διαγωνιζόμενου σε προηγούμενη Ένωση Προσώπων ή Οικονομικών Φορέων, η συμμετοχή αυτή θα πρέπει να ανέρχεται σε ποσοστό τουλάχιστον 50%.
Σε περίπτωση Ένωσης Προσώπων ή Οικονομικών Φορέων, η ως άνω απαιτούμενη εμπειρία θα πρέπει να καλύπτεται από ένα τουλάχιστον μέλος της ένωσης.
Το ίδιο ισχύει και για την συντήρηση του συστήματος για γραμμή τουλάχιστον 10 υπόγειων χιλιομέτρων με 20 αυτόματους συρμούς, με Η/Μ, ηλεκτρονικό εισιτήριο, να έχει εκτελέσει έργα πολιτικού μηχανικού και αρχιτεκτονικών τελειωμάτων σε τουλάχιστον 10 υπόγειους σταθμούς.
Σε περίπτωση Ένωσης Προσώπων ή Οικονομικών Φορέων, η ως άνω απαίτηση θα πρέπει να καλύπτεται από ένα τουλάχιστον μέλος της ένωσης.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!