Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καλάθι νοικοκυριού: Ασανσέρ οι τιμές στα σούπερ μάρκετ - Πού μειώθηκαν, πού αυξήθηκαν

Πηγή: Pixabay

Με βασικό μοχλό τα προιόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL), που κατέχουν μερίδιο από 18% έως και 90% στα καλάθια νοικοκυριού της τρίτης εβδομάδας λειτουργίας του μέτρου, τα σούπερ μάρκετ πέτυχαν να συγκρατήσουν - κατά κύριο λόγο - ή και να μειώσουν κάποιες τιμές.  

Οι αυξήσεις δεν αποφεύχθηκαν, ωστόσο είναι η μειοψηφία, στο σύνολο των προϊόντων που μπήκαν στα νέα καλάθια του νοικοκυριού

Αναλυτικά, από το σύνολο 816 προϊόντων στο «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα: 

  • στα 186, ποσοστό 22%, η τιμή μειώθηκε
  • στα 555, ποσοστό 69% η τιμή παρέμεινε σταθερή
  • σε 75, ποσοστό 9%, η τιμή αυξήθηκε.

Σχεδόν όλες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ είτε μείωσαν είτε διατήρησαν σταθερές τις τιμές στο καλάθι τους. Μάλιστα, οι  μειώσεις έφτασαν έως το 11,3%.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις

  • My market: Ψάρια Κατεψυγμένα από 15,79 σε 9,44 ευρώ -  μείωση 6,35 ευρώ
  • Χαλκιαδάκης: Φέτα από 11,2  σε 7,16 ευρώ  -  μείωση 4,04 ευρώ
  • ΑΒ Βασιλόπουλος: Πουλερικά Συσκευασμένα από 8,055 σε 4,485 ευρώ - μείωση 3,57 ευρώ
  • Σκλαβενίτης: Γάλα για βρέφη από 2,394 σε 0,208 - μείωση 2,186 ευρώ
  • Χαλκιαδάκης: Γιαούρτι από Γάλα Αγελάδος χωρίς γεύσεις από 3,84  σε 1,974 ευρώ - μείωση 1,866 ευρώ
  • My market: Απορρυπαντικά Πλυντηρίου από 4,4 σε 2,6 ευρώ - μείωση 1,8 ευρώ
  • Μασούτης: Μαργαρίνες από 3,4 σε  3,05 - μείωση 0,35 ευρώ
     

Οι μεγαλύτερες αυξήσεις

  • My market: Πουλερικό Συσκευασμένο από 7,875 σε 9,135 ευρώ - αύξηση 1,26 ευρώ
  • Σκλαβενίτης: Ψωμί για Tόστ από 2,142 σε 2,954 ευρώ - αύξηση 0,812 ευρώ
  • Κρητικός: Στιγμιαίος Καφές από 2,045 σε 2,35 ευρώ - αύξηση 0,305 ευρώ
  • Χαλκιαδάκης: Γάλα Φρέσκο Πλήρες από 1,7 σε 1,93 - αύξηση 0,23 ευρώ

Τα συμπεράσματα είναι τα εξής:

  1. Από το σύνολο των 816 προϊόντων, 75 (9%) αυξήθηκαν, 186 (22%) μειώθηκαν και τα υπόλοιπα 555 (69%) παρέμειναν σταθερά.
  2. Ολες οι αλυσίδες είτε μείωσαν είτε διατήρησαν σταθερό το καλάθι τους με μειώσεις που έφτασαν μέχρι και (στην περίπτωση του mymarket) το 11%.
  3. Για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα μειώθηκε μεσοσταθμικά το καλάθι του νοικοκυριού.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που συμπεριλαμβάνουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο «Καλάθι του νοικοκυριού». Είναι χαρακτηριστικό ότι σε κάποια σούπερ μάρκετ φτάνουν και στο 90%.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα:

  • Bazaar: 29 επώνυμα - 25 ιδιωτικής (46%)
  • Κρητικός: 30 επώνυμα - 23 ιδιωτικής (43%)
  • Lidl: 5 επώνυμα - 46 ιδιωτικής (90%)
  • Market In: 25 επώνυμα - 86 ιδιωτικής (77%)
  • Μασούτης: 41 επώνυμα - 26 ιδιωτικής (38%)
  • My market: 34 επώνυμα - 20 ιδιωτικής (37%)
  • Σκλαβενίτης: 39 επώνυμα - 29 ιδιωτικής (42%)
  • Χαλκιαδάκης: 40 επώνυμα - 12 ιδιωτικής (23%)

Ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, 'Αδωνις Γεωργιάδης, στο πλαίσιο της κυβερνητικής πρωτοβουλίας για το «καλάθι του νοικοκυριού», πρόκειται να επισκεφθεί αύριο, Πέμπτη 17 Νοεμβρίου, καταστήματα των αλυσίδων MY MARKET στα Βριλήσσια και LIDL στα Μελίσσια.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ