Αύξηση 7,4% σε οργανική βάση παρουσίασαν τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις της Coca-Cola HBC AG κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022. Σύμφωνα με την περιληπτική ενημέρωση για την πορεία των εργασιών του τρίτου τριμήνου 2022, ο όγκος πωλήσεων σε επίπεδο ομίλου μειώθηκε κατά 6,6% σε οργανική βάση, με διψήφια αύξηση στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές, η οποία ωστόσο αντισταθμίστηκε από τη διακοπή των πωλήσεων εμπορικών σημάτων της The Coca-Cola Company στη Ρωσία, ενώ τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε επίπεδο Ομίλου αυξήθηκαν κατά 15,0% σε οργανική βάση.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας της Coca-Cola HBC AG παρουσίασαν αύξηση 19,6% σε οργανική βάση το τρίτο τρίμηνο του 2022. Οι όγκοι πωλήσεων (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 5,7% σε οργανική βάση, επωφελούμενοι από τη δυναμική των κατηγοριών προτεραιότητας, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά στο +6,2%, τα ποτά ενέργειας στο +30% και την κατηγορία του καφέ στο +51%
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο (εξαιρουμένων της Ρωσίας και της Ουκρανίας) αυξήθηκαν κατά 13,2% σε οργανική βάση λόγω της συνειδητής εστίασης στην αύξηση της αξίας, αξιοποιώντας την τιμολογιακή πολιτική και τις στοχευμένες ενέργειες για τη βελτίωση του μείγματος, ως σημαντικά εργαλεία για τη διαχείριση του πληθωρισμού κόστους. Η αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία συνεχίστηκε, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 190 μονάδες βάσης και τα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά να αυξάνονται κατά 130 μονάδες βάσης το εννεάμηνο.
Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26,9% σε δημοσιευμένη βάση το τρίτο τρίμηνο. Η διαδικασία ενσωμάτωσης της Αιγύπτου σημειώνει σημαντική πρόοδο. Το τρίτο τρίμηνο, η Αίγυπτος προσέθεσε 13,4 ποσοστιαίες μονάδες στην συνολική αύξηση του όγκου πωλήσεων σε δημοσιευμένη βάση και 8,1 ποσοστιαίες μονάδες στη συνολική αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση. Οι μεταβολές στις συναλλαγματικές ισοτιμίες των ξένων νομισμάτων συνέβαλαν στην αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε δημοσιευμένη βάση κατά 7,6 ποσοστιαίες μονάδες την ίδια περίοδο.
Οι αναπτυγμένες και οι αναπτυσσόμενες αγορές συνεχίζουν να παρουσιάζουν ισχυρή δυναμική ανάπτυξης, ενώ οι αναδυόμενες αγορές επηρεάζονται αρνητικά από τη Ρωσία και την Ουκρανία. Συγκεκριμένα, στις αναπτυγμένες αγορές καταγράφεται αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 19,3% σε οργανική βάση, με συνεχιζόμενη καλή δυναμική ανάπτυξης σε όλες τις χώρες, επωφελούμενη από την ισχυρή υλοποίηση της στρατηγικής κατά την καλοκαιρινή περίοδο, ιδίως στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Στις αναπτυσσόμενες αγορές καταγράφεται αύξηση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 23,1% σε οργανική βάση, χάρη στην ισχυρή αύξηση των μεριδίων σε όλες τις χώρες. Στις αναδυόμενες αγορές, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6,2% σε οργανική βάση, επηρεασμένα από την Ρωσία και την Ουκρανία. Εξαιρουμένων αυτών, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 17,7% σε οργανική βάση.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, οι όγκοι πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό, λόγω της εφαρμογής προσεκτικά σχεδιασμένης στρατηγικής κατά την διάρκεια μίας ισχυρής τουριστικής περιόδου. «Είδαμε υψηλή μονοψήφια αύξηση στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, κυρίως λόγω των επιδόσεων των προϊόντων με σήμα Coke, τη Fanta και των ανθρακούχων αναψυκτικών για ενήλικες, τα οποία επωφελήθηκαν από την ισχυρή εποχιακή προώθηση και τις καλές επιδόσεις στο κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού. Τα ποτά ενέργειας διατήρησαν τη δυναμική τους, καταγράφοντας ισχυρή διψήφια αύξηση» σημειώνεται.
Ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Σημειώσαμε ισχυρή επίδοση και συνεχίσαμε να κερδίζουμε μερίδιο αγοράς κατά το τρίτο τρίμηνο χάρη στην αποτελεσματική υλοποίηση της στρατηγικής μας κατά τη διάρκεια αυτού του πολύ σημαντικού εμπορικά τριμήνου και στην εστίασή μας στις κατηγορίες και τα κανάλια όπου μπορούμε να επιτύχουμε την καλύτερη ανάπτυξη.
Μέχρι τώρα έχουμε δει πολύ περιορισμένα δείγματα αλλαγής της καταναλωτικής συμπεριφοράς, αλλά παραμένουμε σε εγρήγορση για αυτό το ενδεχόμενο και μπορούμε να προσαρμοστούμε γρήγορα αν χρειαστεί. Έχουμε επίγνωση του αντίκτυπου που έχει το δύσκολο περιβάλλον στους καταναλωτές μας. Παράλληλα προσεγγίζουμε με υπευθυνότητα τις αποφάσεις σχετικά με την τιμολογιακή πολιτική και το μείγμα προϊόντων στο πλαίσιο διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, ενώ συνεχίζουμε να παρέχουμε αξία στους αγοραστές και στους πελάτες μας. Είναι ενθαρρυντικό ότι, ως αποτέλεσμα αυτής της προσεκτικής προσέγγισης, σημειώνουμε σταθερά ισχυρές επιδόσεις τιμών/μείγματος, παράλληλα με συνεχιζόμενη αύξηση του μεριδίου αγοράς και παραμένουμε πρώτοι στη συνεισφορά αύξησης εσόδων στον τομέα των προϊόντων ταχείας κατανάλωσης σε όλους του πελάτες μας λιανικής πώλησης. Σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων της περιόδου και έχοντας επίγνωση του ευρύτερου μακροοικονομικού περιβάλλοντος και των γεωπολιτικών κινδύνων στις αγορές μας, ανανεώνουμε τις εκτιμήσεις μας σε σχέση με τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη για το 2022, τα οποία πλέον αναμένουμε ότι θα διαμορφωθούν μεταξύ 860 και 900 εκατ. ευρώ.
Εξακολουθούμε να έχουμε εμπιστοσύνη στη δυναμική και το εύρος του χαρτοφυλακίου μας και στην ανθεκτικότητα της επιχείρησής μας. Συνεχίζουμε να επενδύουμε σε ευκαιρίες που βελτιώνουν τις προοπτικές μας για το μέλλον, με στόχο να επιτύχουμε βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας και δημιουργία αξίας για τους μετόχους μας. Αυτή συμπεριλαμβάνει την επίτευξη προόδου σε σχέση με τους περιβαλλοντικούς μας στόχους, που τώρα ενισχύεται περαιτέρω με την έκδοση του πρώτου μας 'πράσινου' ομολόγου κατά το τρίτο τρίμηνο. Τέλος, οι επιδόσεις μας αποτελούν απόδειξη της σκληρής δουλειάς των ανθρώπων μας και θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλους τους πελάτες και τους συνεργάτες μας για τη συνεχή υποστήριξή τους».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!