Συντάσσοντας τις απόψεις τους με αυτές των retailers, ούτε οι προμηθευτές φαίνεται να έχουν μεγάλες προσδοκίες από το καλάθι του νοικοκυριού, την πρωτοβουλία δηλαδή που έχει ως στόχο την συγκράτηση των ανατιμήσεων σε είδη πρώτης ανάγκης και κάνει σήμερα πρεμιέρα στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ - μάρκετ.
Σε χθεσινή εκδήλωση, όπου παρευρέθησαν εκπρόσωποι ελληνικών εταιρειών από όλο το φάσμα της επιχειρηματικής δραστηριότητας, δόθηκε έμφαση στις μεγάλες πιέσεις που δέχεται όλο το επιχειρείν και κυρίως οι κλάδοι της Μεταποίησης αλλά και της Εστίασης από τις αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις, όπως επίσης και στην προσπάθεια που καταβάλεται για όσο το το δυνατόν μεγαλύτερη απορρόφηση του κόστους ώστε να μην περιοριστεί περαιτέρω η κατανάλωση.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στο θέμα του «καλαθιού του νοικοκυριού» το οποίο ξεκινάει να εφαρμόζεται από σήμερα σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ο πρόεδρος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ και Διευθυντής Μάρκετινγκ & Εξαγωγών της Agrino, Άγις Πιστιόλας ανέφερε ότι «πρόκειται ουσιαστικά για ένα μέτρο το οποίο ισχύει ήδη αδιαλείπτως, καθώς συνεχώς υπάρχουν μειώσεις τιμών και προσφορές στα περισσότερα προϊόντα. Ίσως κάποιες εταιρείες που δεν το έχουν κάνει, να σκεφτούν να το κάνουν».
Διαβάστε και: Καλάθι νοικοκυριού - Ξεκινάει η μάχη στα σούπερ μάρκετ για την συγκράτηση των τιμών
Ο κ. Πιστιόλας τόνισε ότι «οι βιομηχανίες πιέζονται περισσότερο από κάθε άλλον κλάδο, αφού βαλλόμαστε από παντού. Φροντίζουμε όμως να απορροφάμε το μεγαλύτερο ποσοστό των ανατιμητικών κινήσεων που δεχόμαστε από τους προμηθευτές μας, αφού δεν είναι προς όφελος κανενός να μειώνεται η κατανάλωση».
Δεν χρειάζονται... τσιρότα
Από την πλευρά του, ο ιδρυτής της ζυθοποιίας Νήσος, Αλέξανδρος Κουρής επισήμανε ότι ακόμη και οι περισσότερες παραγωγικές και κερδοφόρες επιχειρήσεις-διαμάντια της ΕΛΛΑΔΙΚΑ ΜΑΣ, με υγιείς ισολογισμούς, στην προσπάθεια τους να στηρίξουν τον καταναλωτή απορροφούν τα κόστη, θυσιάζοντας την κερδοφορία τους.
Πρόσθεσε δε με έμφαση ότι η πολιτική για το καλάθι του νοικοκυριού «υπολείπεται της κρίσης. Θα πρότεινα η Πολιτεία να ασχοληθεί όχι με… τσιρότα, αλλά με το πως θα γεφυρώσει τους παράγοντες που εντείνουν την κρίση. Θα πρέπει να αναρωτηθούν οι αρμόδιοι, πώς εμείς π.χ. κάνουμε μια αύξηση 4-5 σεντς στο προϊόν μας για να καλύψουμε μέρος του κόστους μας και αυτό καταλήγει στο ράφι με τιμές έως και τρεις φορές υψηλότερες!»
Διαβάστε και: Καλάθι του νοικοκυριού: Αυτό είναι το σήμα των φτηνών προϊόντων - Πρεμιέρα 2/11
Ζητούν πρόσβαση στη φθηνή ενέργεια
Παράλληλα, ο κ. Κουρής έκανε λόγο για «ενεργειακή βόμβα στην παραγωγική οικονομία» υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «οι βιομηχανίες βάλλονται…πανταχώθεν. Εμείς εισπράττουμε το αυξημένο κόστος τόσο άμεσα, μέσω των ενεργειακών τιμολογίων (ρεύματος και πετρελαίου), όσο έμμεσα, μέσω των ακριβότερων πρώτων υλών».
Ανέφερε ότι «όλες οι βιομηχανίες πρέπει να έχουν πρόσβαση στην αγορά φθηνής ενέργειας. Δεν μπορεί να έχεις εξαγγείλει σύνδεση με της πράσινη ενέργεια χωρίς να λειτουργεί το net metering. Δεν μπορεί να περιμένουμε 6 μήνες ή ακόμη και 1 χρόνο για να συνδέσουμε ένα φωτοβολταϊκό με το σύστημα».
Η πιο άσχημη χρόνια για την Εστίαση
Τα μεγάλα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει οι αλλεπάλληλες εξωγενείς κρίσεις στον κλάδο της Εστίασης,υπογράμμισε από την πλευρά του ο CEO της Coffee Island, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος
Ειδικότερα ο κ. Κωνσταντινόπουλος υποστήριξε ότι η πρόσφατη επιστολή του Παναγιώτη Μονεμβασιώτη, επικεφαλής της Βενέτης, στον Πρωθυπουργό, αντικατοπτρίζει τα αληθινά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της Εστίασης, ο οποίος δεν έχει καμία ουσιαστική στήριξη για να αντιμετωπίσει τις υπέρογκες αυξήσεις που έχει υποστεί στο ενεργειακό κόστος. Πρόσθεσε δε ότι ο κλάδος ίσως βιώνει την πιο άσχημη χρονιά που ο ίδιος θυμάται, καθώς εκτός από τις εταιρείες, πιέζονται αρκετά και οι καταναλωτές.
Ωστόσο υπογράμμισε ότι «εμείς στην Coffee Island, όπως άλλωστε και οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις, πήραμε την απόφαση να στηρίξουμε το δίκτυό μας αλλά και τους πελάτες μας, απορροφώντας έως και 70% των ανατιμήσεων που έχουμε στα κόστη μας». Θεωρεί δε ότι «με προσεκτικές κινήσεις και εφόσον δεν ξεφύγει περαιτέρω η κατάσταση, κανένα κατάστημα του δικτύου μας δεν θα κλείσει, ή τέλος πάντως θα προσπαθήσουμε να περιορίσουμε τέτοιες καταστάσεις στο ελάχιστο δυνατόν».
Πανευρωπαϊκή πατέντα ο ΕΦΚ στον καφέ
Τέλος, έγινε αναφορά και στην υπερφορολόγηση που επηρεάζει τις πωλήσεις προϊόντων όπως ο καφές και η μπύρα. Ο κ. Κωνσταντινόπουλος αναφέρθηκε σχετικά με το κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται ότι ο ΕΦΚ στον καφέ πρόκειται για μία πανευρωπαϊκή…. πατέντα, η οποία είναι ενάντια στον ανταγωνισμό και τον καταναλωτή. «
Εμείς δεν θέλουμε μέτρα στήριξης. Απλά θέλουμε να επικρατήσει η απλή λογική». Ακόμα και για τον ΦΠΑ στον καφέ, τονίστηκε ότι πήγε από το 24% στο 13% λόγω της πανδημίας, ενώ στην μπύρα παραμένει το 24%.
Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντινόπουλο, ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιείται υφίσταται έναν «τρομακτικό πόλεμο», όπου εκτός των άλλων πρέπει να ανταποκριθεί και σε επιπλέον επιβαρύνσεις που σχετίζονται με την πράσινη οικονομία (επιπλέον κόστος για όλους για καπάκια, ποτήρια, καλαμάκια κλπ), οι οποίες μετακυλίονται και στον τελικό καταναλωτή.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!