Αυξημένα κατά 22,6% ήταν τα καθαρά έσοδα που εμφάνισε στο εννεάμηνο η Heineken, η δεύτερη μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο, με τα συνολικά έσοδα να ενισχύονται σε ποσοστό 33,4%, στα 25,82 δισ. ευρώ.
Τα καθαρά κέρδη εμφανίζονται μειωμένα κατά 28,67% (στα 2,2 δισ. ευρώ), ωστόσο στα περυσινά μεγέθη περιλαμβάνεται έκτακτο κέρδος 1,27 δισ. από την επανεκτίμηση μεριδίου της United Breweries στην Ινδία.
Σε επίπεδο γ’ τριμήνου, τα καθαρά έσοδα ενισχύθηκαν κατά 19,8% (οι συνολικές πωλήσεις κατά 27,5%), ενώ σε ό,τι αφορά τους όγκους πωλήσεων, αυτοί αυξήθηκαν σε ποσοστό 8,9%.
Διαβάστε και: Ελληνικά Γαλακτοκομεία: Οι υψηλότερες τιμές σε πρώτες ύλες και ενέργεια επηρέασαν τα κέρδη
Υπεύθυνη τιμολόγηση
«Η επιχείρησή μας απέδωσε σταθερά αποτελέσματα το τρίτο τρίμηνο σε όλες τις περιοχές, και ειδικότερα σε Ασία-Ωκεανία είχε μια ισχυρή ανάκαμψη μετά την COVID-19. Ο EverGreen μετασχηματισμός μας συνεχίζεται και αποδίδει. Το premium χαρτοφυλάκιό μας υπεραπέδωσε, οδηγούμενο από την Tiger και τη Heineken®, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας της Heineken® Silver» δήλωσε ο Dolf van den Brink, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Heineken.
Πρόσθεσε δε ότι «συνεχίζουμε τις προσπάθειές μας για υπεύθυνη τιμολόγηση αντισταθμίζοντας τον πληθωρισμό του κόστους εισροών. Βρισκόμαστε σε καλό δρόμο για να επιτύχουμε ακαθάριστη εξοικονόμηση 1,7 δισ. ευρώ στο πρόγραμμα παραγωγικότητάς μας μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, ενώ συνεχίζουμε να επενδύουμε στα brands και την παραγωγική μας δυναμικότητα».
Οι όγκοι πωλήσεων ανά γεωγραφικό τομέα
Ευρώπη
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην Ευρώπη, η οποία έκλεισε το εννεάμηνο με μία οργανική ανάπτυξη σε όγκους της τάξης του 5,3% (και 1,3% στο γ’ τρίμηνο), τα έσοδα «έτρεξαν» με 21,1% (στο 9μηνο) και με 8,7% στο γ’ τρίμηνο χάρη στον πολύ καλό καιρό σε ορισμένες αγορές, που αντιστάθμισε τις αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις στην περιοχή.
Σε κάποιες από τις αγορές παρατηρήθηκαν σημάδια υποχώρησης της ζήτησης στα τέλη Σεπτεμβρίου και στις αρχές Οκτωβρίου. Οι όγκοι πωλήσεων, ωστόσο, παραμένουν 3,3% χαμηλότερα από τα επίπεδα του 2019. Ειδικότερα στο on-trade κανάλι οι όγκοι αναπτύχθηκαν με ένα μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό, παραμένοντας χαμηλότερα από τα προπανδημικά επίπεδα σε υψηλό μονοψήφιο νούμερο.
Ελλάδα
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έτρεξε στο 9μηνο με ανάπτυξη 22,2%, εμφανίζοντας πωλήσεις 232,33 εκατ. ευρώ, κάτι το οποίο αποδίδεται, αφενός μεν στη σημαντική άνοδο της τουριστικής κίνησης στη χώρα μας, αφετέρου στη διανομή των προϊόντων Bacardi την οποία έχει αναλάβει η θυγατρική της Heineken από τον Απρίλιο του 2021.
Παράλληλα, κατάφερε να ισορροπήσει τις αυξήσεις στα κόστη με προσαρμογές στην τιμολόγηση των προϊόντων, συγκρατώντας την κερδοφορία της στα περυσινά επίπεδα (στα 33,24 εκατ.).
Ασία - Ωκεανία
Η Ασία-Ωκεανία ξεχώρισε στο γ’ τρίμηνο με οργανική ανάπτυξη 72,2%, ενώ και οι όγκοι αυξήθηκαν κατά 66,2% χάρη στην ανάκαμψη που σημειώθηκε σε σχέση με τους περυσινούς περιορισμούς για τον Covid, κυρίως σε Βιετνάμ, Μαλαισία, Καμπότζη και Ινδονησία. Στο 9μηνο, η ανάπτυξη άγγιξε το 38% και σε επίπεδο όγκων η αύξηση ανήλθε σε 31,5%.
Διαβάστε και: Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια αύξησε +4,6% τον τζίρο 9μήνου – Ενισχύεται το PL
Αμερική
Στην Αμερική, τα καθαρά έσοδα γ’ τριμήνου αυξήθηκαν κατά 18,5% (σε οργανική βάση), ενώ οι όγκοι ενισχύθηκαν κατά 1,5%, χάρη κυρίως σε Βραζιλία και Μεξικό. Το premium beer portfolio της εταιρείας ενισχύθηκε με υψηλό μονοψήφιο ποσοστό – με πρωταγωνιστές Heineken και Amstel Ultra – ενώ το χαρτοφυλάκιο εκτός μπύρας (σε όγκους) υποχώρησε σε ποσοστό 43,8%.
Στο 9μηνο η περιοχή «έτρεξε» με ρυθμούς ανάπτυξης 16,8%, με τους όγκους πωλήσεων να ενισχύονται κατά 2,6%.
Αφρική-Μ. Ανατολή-Αν. Ευρώπη
Τέλος, στην περιοχή Αφρική-Μ. Ανατολή & Ανατολική Ευρώπη, τα καθαρά έσοδα του ομίλου στο γ’ τρίμηνο ενισχύθηκαν κατά 21%, με τον όγκο να ενισχύεται ελαφρώς σε ποσοστό 1,6%. Η ανάπτυξη σε Ν. Αφρική και Αιθιοπία αντιστάθμισαν μερικώς την πτώση που σημειώθηκε στη Νιγηρία.
Για την περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης, αναφέρθηκε ότι υπάρχει πρόοδος στη διαδικασία μεταβίβασης της ιδιοκτησίας στις δραστηριότητες του ομίλου στη Ρωσία, αναμένοντας οριστική συμφωνία εντός του α’ τριμήνου του 2023.
Σε επίπεδο 9μήνου, οι καθαρές πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 23,2% και οι όγκοι κατά 3,3%.
eB2B
Ο όμιλος συνέχισε να αναπτύσσει τις ψηφιακές πλατφόρμες business-to-business (eB2B) στοχεύοντας στη δημιουργία μιας ανώτερης εμπειρίας στους πελάτες και κατ’ επέκταση στην αύξηση της ζήτησης. Στο εννεάμηνο κατάφερε να πραγματοποιήσει ψηφιακές πωλήσεις ύψους 4,3 δισ. ευρώ, πάνω από 2,5 φορές σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η ανάπτυξη προήλθε κυρίως από τις αγορές σε Βιετνάμ, Νιγηρία, Μεξικό, Βραζιλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Ιρλανδία, Ιταλία, Ολλανδία και Καμπότζη
Πλέον διαθέτει 475.000 ενεργούς πελάτες, 56% περισσότερους από πέρυσι.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!