Ανάπτυξη της τάξης του 75% εμφάνισε το 2021 η Online Delivery, με τον τζίρο να κλείνει στα €112,8 εκατ. από €64,5 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά. Θυμίζουμε ότι το 2019, μία χρονιά δηλαδή πριν ξεσπάσει η πανδημία του Covid-19, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας είχε ανέλθει σε €43,17 εκατ.
Η σημαντική ενίσχυση στον κύκλο εργασιών προήλθε κυρίως από την αύξηση των παραγγελιών μέσω της πλατφόρμας Efood, με αποτέλεσμα την αύξηση των εσόδων από προμηθειών κατά €31 εκατ. σε σχέση με το 2020. Ειδικότερα αυτά αυξήθηκαν στα €77,15 εκατ. από €46,14 εκατ. το 2020
Επιπλέον, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε και λόγω της χρήσης των υπηρεσιών προώθησης από τα συνεργαζόμενα, στην πλατφόρμα, καταστήματα, όπως είναι π.χ. premium placement, προτεινόμενα πιάτα κ.ά., προσφέροντας €10,9 εκατ. συγκριτικά με το 2020, φθάνοντας τα €24,44 εκατ.
Ακόμη, αυξήθηκαν και τα συνεργαζόμενα καταστήματα της πλατφόρμας, φθάνοντας τα 19.000 στα τέλη του 2021 από 13.000 το 2020.
Πτώση κερδοφορίας
Από την άλλη πλευρά, η εταιρεία υπέστη μείωση στην κερδοφορία της.
Πιο αναλυτικά τα EBITDA άγγιξαν τα €29 εκατ. από €31,86 εκατ. το 2020, αλλά σημαντικά υψηλότερα από το 2019 (€23,7 εκατ.), ενώ και τα κέρδη προ φόρων ήταν υψηλότερα από το 2019 (στα €23,24 εκατ.), ωστόσο, ήταν λιγότερα από το 2020 όπου είχαν αγγίξει τα €29 εκατ.
Τέλος, τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν στα €17,7 εκατ. από €21,6 εκατ. το 2020 και €16,82 εκατ. το 2019.
Υπερτριπλάσια τα έξοδα
Η μείωση της κερδοφορίας είναι αποτέλεσμα και της μεγάλης αύξησης των εξόδων, καθώς αυτά υπερτριπλασιάστηκαν (στα €66,77 εκατ. από €21,05 εκατ. το 2020) και κυρίως οι αμοιβές των υπηρεσιών delivery οι οποίες ανήλθαν πέρυσι σε €38,12 εκατ. από €6,66 εκατ. το 2020. Σημαντική ήταν ακόμη η αύξηση των εξόδων προβολής & επικοινωνίας - υπερδιπλάσια από το 2020, καθώς ανήλθαν σε €14,21 εκατ. από €6,8 εκατ. το 2020 - καθώς επίσης και οι αμοιβές & έξοδα τρίτων (στα €10 εκατ. περίπου από €4,86 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά)
Σημειώνεται ωστόσο ότι η αύξηση των υπηρεσιών delivery αφορούν στη συνδεδεμένη εταιρεία του ομίλου, Go Delivery, η οποία σημείωσε μεγάλη βελτίωση στα περυσινά της μεγέθη. Ο τζίρος της ανήλθε σε €42,43 εκατ. από €6,67 εκατ. το 2020, με τα EBITDA και τα κέρδη προ φόρων να κυμαίνονται γύρω στα €2 εκατ. από τα επίπεδα των €250 χιλ. περίπου το 2020. Τέλος, τα κέρδη μετά φόρων της εταιρείας αυτής διαμορφώθηκαν σε €1,31 εκατ. από €169 χιλ. το 2020.
Αύξηση προσωπικού
Σε επίπεδο προσωπικού, οι εργαζόμενοι πέρυσι ανήλθαν σε 576 άτομα (από 378 το 2020) με τις συνολικές τους παροχές να αγγίζουν τα €17,4 εκατ. από €12,04 εκατ. την αμέσως προηγούμενη χρονιά και €8,2 εκατ. το 2019.
Προοπτικές
Όπως αναφέρεται στην έκθεση διαχείρισης για την χρήση του 2021, η κατάσταση στην ελληνική αλλά και την παγκόσμια οικονομία, εξαιτίας της πανδημικής και της ενεργειακής κρίσης, αλλά και των γεωπολιτικών εξελίξεων στην Ουκρανία, δεν έχουν επηρεάσει σημαντικά την εταιρεία. Επισημαίνεται βέβαια ότι έχει προκληθεί αβεβαιότητα στις αγορές, αυξάνοντας περαιτέρω τις τιμές των προϊόντων και της ενέργειας, μειώνοντας παράλληλα το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.
Θυμίζουμε ότι την 1η Ιουλίου η εταιρεία, στο πλαίσιο ευρύτερης συναλλαγής του ομίλου της Delivery hero, απέκτησε το 100% των Delivery.gr και Etable.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!